Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Pagina: 1
Acties:

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 00:04
Hallo mede-tweakers,

Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat ik op mijn desktop niet meer via LAN met het internet kan verbinden. De Windows probleem oplosser (in Windows 8.1) geeft de fout: "Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie". Onder mijn verbindingen staat de LAN verbinding nu als 'onbekend netwerk' en is de verbinding beperkt.

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd om dit te verhelpen, echter heeft nog niks gewerkt, daarom mijn bericht hier op de hoop dat iemand mij wellicht uit de brand kan helpen. Wat ik al geprobeerd heb:
-Netwerkadapter aan en uit.
-De netwerkadapter verwijderen en het stuurprogramma herinstalleren.
-3 Andere netwerkkabels geprobeerd om een kabelbreuk uit te sluiten.
-Winsock + TCP/IP stack reset

Het betreft een onboard Realtek PCIe GBE Family-controller adapter op een ASRock Z68 Extreme3 Gen3 moederbord.

Hoop dat iemand nog ideeën heeft of dingen uit kan sluiten, alvast bedankt!

Groeten,

Robert

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:04

Nemesizz

Untouchable

Ligt het niet aan het apparaat dat de IP adressen uitdeelt? (modem/router)
Reset die anders eens (gewoon restart, hoeft geen factory-reset te zijn ofzo).

• RobertR
Bedankt voor je reactie, ben vergeten te vermelden dat ik de router meermalen heb gereset. Ook is het misschien handig te vertellen dat alle computers en telefoons hier in huis het gewoon doen op Wi-Fi.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
merkt je NIC nog wel dat er een kabel in zit / niet in zit als je hem er uit / in stopt?

404 Signature not found

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Log eens in op je router ( neem aan dat je geen switch er tussen hebt staan ?) en kijk of deze je computer ziet ?

Als er een switch tussen zit, bypass deze en sluit de computer rechtstreeks aan ?

Check eens op je router wat de IP range is die DHCP uitdeelt ? Veel routers geven bijv standaard 20 of 50 adressen uit namelijk

Wat is het IP adres, subnetmask en range van je router ? Zet eens een vast IP adres op je NIC ?

Installeer eens netscan op je computer en laat deze zoeken in de IP range die je router uitgeeft ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

RobertR schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:10:
Bedankt voor je reactie, ben vergeten te vermelden dat ik de router meermalen heb gereset. Ook is het misschien handig te vertellen dat alle computers en telefoons hier in huis het gewoon doen op Wi-Fi.
Doet de pc met het probleem het wel met wifi?
Probeer eens een los netwerk kaartje.
Misschien is de netwerkchip gaan hemelen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens een vast IP adres ingesteld binnen de range van je DHCP scope?

https://discord.com/invite/tweakers

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

RobertR schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:10:
Dat wil niet zeggen dat je eth uitgang op de router nog niet stuk kan zijn
Of dat je gewoon het verkeerde poortje hebt
SMSfreakie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:31:
merkt je NIC nog wel dat er een kabel in zit / niet in zit als je hem er uit / in stopt?
Dit is ook wel een goed begin punt om uit te zoeken

[ Voor 23% gewijzigd door heuveltje op 14-10-2014 09:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• RobertR
Iedereen bedankt voor de reacties.
SMSfreakie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:31:
Ja dat merkt hij nog wel, ik heb alleen geen netwerktoegang.
Breezers schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:08:
Log eens in op je router ( neem aan dat je geen switch er tussen hebt staan ?) en kijk of deze je computer ziet ?

Als er een switch tussen zit, bypass deze en sluit de computer rechtstreeks aan ?

Check eens op je router wat de IP range is die DHCP uitdeelt ? Veel routers geven bijv standaard 20 of 50 adressen uit namelijk

Wat is het IP adres, subnetmask en range van je router ? Zet eens een vast IP adres op je NIC ?

Installeer eens netscan op je computer en laat deze zoeken in de IP range die je router uitgeeft ?
Er staat inderdaad geen switch tussen. Omdat ik via de kabel geen netwerktoegang heb staat mijn router ook niet onder 'netwerk' en kan ik hier ook niet op inloggen. Als ik echter verbinding maak via Wi-Fi (goedkope usb wifiadapter) kan ik wel op mijn router inloggen en staat mijn pc slechts bij de draadloze verbindingen, bij de bekabelde apparaten staat slechts mij DS214+ NAS.

Ik heb de statische ip-adres gegevens ingevuld bij mijn NIC maar ook dit wil niet werken. De range die mijn router uitdeelt kon ik zo niet vinden, daarom heb ik bij netscan gescand vanaf mijn statische ip adres (192.168.178.2) tot aan 192.168.178.50 (random ingevuld). Hier vind hij wel mijn PC met een ander mac-adres dan mijn pc via de Wi-Fi adpater.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:59:
[...]

Doet de pc met het probleem het wel met wifi?
Probeer eens een los netwerk kaartje.
Misschien is de netwerkchip gaan hemelen?
De PC heeft een internetverbinding via een goedkope wifi-adapter, tevens heb ik mijn laptop even bekabeld aangesloten op dezelfde routerpoort en die werkt wel gewoon dus ik gok ook dat mijn netwerkchip het loodje heeft gelegd.
redfoxert schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:03:
Al eens een vast IP adres ingesteld binnen de range van je DHCP scope?
Ik denk het, als je tenminste hetzelfde bedoeld als Breezers hierboven?
heuveltje schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:16:
[...]
Dat wil niet zeggen dat je eth uitgang op de router nog niet stuk kan zijn
Of dat je gewoon het verkeerde poortje hebt
[...]
Dit is ook wel een goed begin punt om uit te zoeken
Zelfde uitgang op de router werkt wel op mijn laptop. En mijn desktop NIC merkt wel dat er iets aangesloten is, hij kan echter geen netwerktoegang verkrijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door RobertR op 14-10-2014 13:27 ]

• Stephandeman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-11 19:47
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb hetzelfde geprobeerd / uitgevoerd als in bovenstaande posts is verteld. Ik kom er zelf echt niet uit hoe dit gefixt kan worden.

RobertR: Hoe is dit uiteindelijk bij jou goed gekomen?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt de uitgang vd router getest , dat is leuk, maar een kabel gaat eerder stuk dan een poort. De vraag is dus hoe je je laptop aangesloten hebt. Op de bestaande kabel? Zo ja, start je pc dan es op met een live-cd die je nic ondersteunt, zo kun je erachter komen of het een hard- of software error is.

Wel beetje troubleshooten 101 dit trouwens....

• RobertR
Ik heb uiteindelijk een nieuwe losse NIC gekocht, toen had ik weer internet maar kon ik mijn NAS niet meer vinden in het netwerk vanuit Windows. Dit bleek ook een probleem te zijn binnen Windows dus ik heb toen als laatste redmiddel Windows opnieuw geïnstalleerd en toen kon ik met de nieuwe NIC ook de NAS weer vinden. Echter werkte mijn onboard NIC toen ook weer, het hele probleem is dus gewoon een windows kwestie geweest, wat weet ik niet maar een herinstallatie heeft het in ieder geval opgelost.

• E.O. Project
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 13:40
Ik heb zojuist hetzelfde probleem ervaren, na enige tijd zoeken kwam ik op het volgende:

https://answers.microsoft...d8-494e-9f1e-1e2b0e73b0e9

Dit heeft mijn probleem opgelost, hopelijk helpt het meer mensen :)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:46
E.O. Project schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:08:
Ik heb zojuist hetzelfde probleem ervaren, na enige tijd zoeken kwam ik op het volgende:

https://answers.microsoft...d8-494e-9f1e-1e2b0e73b0e9

Dit heeft mijn probleem opgelost, hopelijk helpt het meer mensen :)
En je had gezien dat de topicstarter dat in 2014 al uitgevoerd had ?

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Heb je de kabel al er keer getest?
soms zit het probleem in een draad wat niet lekker contact maakt in de stekker.

• E.O. Project
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 13:40
Carpento schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:13:
[...]

En je had gezien dat de topicstarter dat in 2014 al uitgevoerd had ?
Schijnbaar heb ik daar langs gelezen, excuses

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Snap niet helemaal wat dit topic - ook in 2014 - in PMG te zoeken heeft/had.

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1