netwerk slechts voor een gedeelte toegangkelijk

Pagina: 1
Acties:

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Als ik contact maak met de andere pc op mijn netwerk duurt het lang (2 min.)voordat ik de gedeelde mappen op die pc te zien krijg. Als ik dan een van die mappen open loopt netwerk omgeving vast. Dit effect vindt ook plaats als ik //pcnaam gebruik.
Pingen naar de desbetreffende pc lukt ook.
Firewall (zonealarm pro) staat uit.
Ik heb de search (voor zover mogelijk) doorgespit en ook de faq geraadpleegt maar ik kom er zo niet meer uit, kan iemand mij verder helpen?

Merkwaardige aan het verhaal is dat het netwerk het wel gedaan heeft maar nu 'opeens' niet meer :?

systeem:
win 98SE op beide machines
3com etherlink kaart
ip 128.1.10.100 en 101
subnet 255.255.0.0
tcp en ipx en client voor microsoft network protocollen geinstalleerd
bestand en printerdeling staan aan
netwerk logon is windows logon

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
Maak je subnetmasker 255.255.255.0 en zet bij bestands en printerdeling de waarde van lm-aankondiging op ja.

• MrE

MrE

Topicstarter
subnetmask is ingesteld, maar dat laatste kan ik niet helemaal volgen. De enige bestand printerdeling die ik zie geeft alleen maar de optie om mijn printer en files te delen. en als ik de andere tabbladen doorloop zie ik niets waar im-aankondiging voorkomt.
(fyi : ik heb de engelse versie van windows 98se)

• Hutspot
Je moet niet op die knop drukken van bestands en printerdeling maar op het item daarboven in het venster waar ook je tcp/ip staat enzo daar staat ie onder.
In het engels heet ie dan LM-announcement.

• MrE

MrE

Topicstarter
Helaas, de instellingen zorgden niet voor de juiste effecten.
network neighbourhood blijft vastlopen als ik de directories op de andere pc wil benaderen (en vice versa)

• Hutspot
Heb je dat ook gedaan op die andere pc's, dat van dat lm-announcement want deze instelling zorgt ervoor dat de pc zich bekend maakt bij 't opstarten en niet pas bij een aanvraag van een andere pc.
Dus als je dat op die ander bak nog niet gedaan hebt zit daar dus de fout nog.
En je zou natuurlijk je tcp/ip nog een keer opnieuw kunnen installeren.

Enne die aanmelding, windows aanmelding zeg je? Dat moet client voor microsoftnetwerken zijn anders meld je je niet aan op het netwerk hoewel ie dan wel zou moeten vragen naar een wachtwoord bij een gedeelde bron en niet zou moeten vastlopen.

• MrE

MrE

Topicstarter
Beide pc's hebben inderdaad de voorgestelde veranderingen ondergaan. Ik ga dan nu de protocollen maar eens herinstalleren :(

• MrE

MrE

Topicstarter
Ok, het heeft even geduurd maar beide pc's zijn nu weer voorzien van een ghost (het netwerk heeft na het maken van de ghost gewoon gewerkt). Echter de van beide pc's kan niet in een directory van de andere pc gekeken worden. Ik kan wel pingen en de gedeelde mappen zien, maar ze niet openen (netwerkomgeving loopt vast).
Heeft iemand dit fenomeen ook al eens meegemaakt (en nog belangrijker, opgelost?) of heeft iemand een suggestie?

Verwijderd

IPX kun je wel weghalen, is niet echt nodig. Zorg dat je op beide PC's dezelfde accounts met dezelfde wachtwoorden hebt aangemaakt. En check even of je fileshares goed staan: "read-only", "volledige toegang" of "toegang m.b.v. wachtwoord". Als alles goed staat open dan even een DOS-box en tik daar in:
net use x: \\128.1.10.100\<filesharenaam>. Dat moet altijd lukken als je TCP en bestandsdeling goed staan.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Je kan er ook ff dat vieze gore Netbeui protocol naast installeren.

Dan zien ze elkaar wel.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op woensdag 20 juni 2001 12:08 schreef Kirpeknots het volgende:
Je kan er ook ff dat vieze gore Netbeui protocol naast installeren.
Ik ben errug benieuwd wat daar zo vies en goor aan is..?

Vooral met een gedeelde Inet verbinding (zoals hier het geval is) is Netbeui vaak een uitkomst. Omdat het een non-routable protocol is hoef je nooit bang hoeft te zijn voor openstaande shares, die zijn dan nl via TCP/IP niet meer te bereiken. (als je file and printershare loskoppelt van TCP/IP tenminste...)
Of heb ik iets gemist..?

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• MrE

MrE

Topicstarter
voor diegene die hier met search terecht komen en willen weten hoe het probleem was opgelost:
|:( even over het hoofd gezien dat er (waardoor is vooralsnog onbekend :? ) een netwerk adapter was geinstalleerd die een foutmelding gaf. verwijderen was voldoende om alles weer vlekkeloos te laten verlopen.
In het vervolg toch eerst beter kijken voor ik ga ;( |:(

Pagina: 1