Op zoek naar een goed dual PIII mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fritti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08-2025
Ik ben geinteresseerd in een dual PIII mobo maar aangezien ik (nu nog) vrijwel niks weet van dual configuraties ofzo vroeg ik me af of mensen aanbevelingen hebben. Liefst een BX chipset, maar ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen of links naar reviews.

Het is btw voor een FreeBSD systeem, dus geen games ofzo.

Alvast bedankt!

--Fritti

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:11
Asus P2B-D misschien? Ook nog in de smaken SCSI en LAN.

• Fritti
Euh... kijk ik nou verkeerd of is dat een dual P-II mobo? I'tje meer of minder ;-)

Asus heeft trouwens op hun site geen Dual PIII boards, wat ik ook raar vind...

--Fritti

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kijk even op de sites van tyan en supermicro. die leveren allebei een hele serie dualborden met een hele goede reputatie.

tip: tyan tiger 100. kost ongeveer 530 piek bij bolderhardware.

jammer alleen dat deze borden verder bijna niet te krijgen zijn in nederland. 't is echt zoeken om dealers voor tyan en supermicro te vinden.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.net/news/694DPro.jpg deze misschien? (MSI met VIA 133A)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

de nieuwe msi dual (dat plaatje hierboven dus :) ) is best een leuk bord maar als betrouwbaarheid belangrijk is (is het voor een server?) kun je idd beter een bx/gx-bord nemen aangezien er nog wel wat vraagtekens zijn over die via chipset in een dual-config.

• Fritti
/downtime/: die Tyan's zien er idd goed uit, nog geen udma66 support, maar dat kan evt ook met controllerkaartje (wel weer extra kosten :( ). Thanks!

schaduw: maar via's waren toch niet zo betrouwbaar? (heb ik gehoord, klepel en klok kan hier best gelden...)

[edit: aha dat was dus niet alleen gerucht ;)]

--Fritti

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb zelf geen ervaring met Dual borden of servers; ik zag alleen de press-release en ik dacht, zet 'm er ff bij...

Verwijderd

die Rioworks dingen zijn ook wel tof, onboard raid controller enzo en zeer stabiel

• Fritti
schaduw: maakt niet uit - je moet alles toch ff uitchecken ;)

Ruud: Rioworks? Ik zal het ff checken.

Kom er net ook achter dat mijn P3-450 die nu in mijn single mobo zit niet simpel meer te verkrijgen is, dus misschien gaat dit plan toch op de lange baan (meer centjes nodig voor 2 processoren in een keer ;) )

Anyway, bedankt voor alle reacties.

--Fritti
Pagina: 1