Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:06
Ik heb wat SketchUp bestanden die niet vlot op mijn PC draaien (vooral wanneer ik textures en shadows aanzet). Deze bestanden werken wel soepel op mijn werklaptop (Core i5 van 2 jaar oud met 8GB op Windows 7) en mijn vaders pc (AMD A6-3500 met 4GB op Windows 7).

Mijn PCtje moet het doen met een Q9550S, HD4870 en 8GB met SSD op Windows 8.1.

Iemand enig idee wat er fout gaat? Heb chipset drivers geinstalleerd en videokaart driver geinstalleerd.

ps. excuus als dit het foute topic is, heb rond gezocht maar niets soort gelijks gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 13-10-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Kickje.
Iemand een suggestie waar ik het kan zoeken?
Opnieuw installeren bood geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip is sowieso niet werken met textures aan, andere 3d programmas hebben hier een render functie voor, maar sketchup kan het real-time. Mijn i7 met gtx765m 16gbram heeft er ook moeite mee soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Vreemd, jou reactie over het hoofd gezien.

Gisteravond bij mijn vader aan de file gewerkt met textures aan. Voelt tig keer sneller aan dan op mijn PC zonder textures. Zelfs mijn laptopje trekt het met gemak. Het gevoel alsof het aan mijn PC ligt maar zou niet weten waaraan.

Iemand suggesties waar ik nog meer om hulp zou kunnen vragen? Zal eens zoeken naar 'Sketch-up forums'.

Verwijderd

Card Nox schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:20:
Vreemd, jou reactie over het hoofd gezien.

Gisteravond bij mijn vader aan de file gewerkt met textures aan. Voelt tig keer sneller aan dan op mijn PC zonder textures. Zelfs mijn laptopje trekt het met gemak. Het gevoel alsof het aan mijn PC ligt maar zou niet weten waaraan.

Iemand suggesties waar ik nog meer om hulp zou kunnen vragen? Zal eens zoeken naar 'Sketch-up forums'.
Je proc kan het niet bijbenen lijkt me zo.