Userreviews met grote afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 21:22
Sommige gebruikersreviews hebben hoogwaardige afbeeldingen die waarschijnlijk zijn geresized met de img width properties in de Tweakers markdown. Op mijn telefoon kijk ik er soms na en dan heb je wel eens voorkomen dat een review tientallen MBs is. Zo ook weer vandaag, in één klik bijna 100 van mijn bundel af (die toch al in het rood loopt, maar dat is mijn probleem). Is het mogelijk om mobile gebruikers te waarschuwen voor pagina's met gigantisch veel MBs? Of iets wat de maximale grootte van een review controleert?

Ik heb het nu over de review van de Xperia Z3 Compact van LoeWn. Dit is een erg mooie en goede review, maar als ik dus mijn notificatiechecker bekijk en er is een nieuwe reactie, ga ik er meteen heen en poef, 100MB weg :+

Het is mijn eigen verantwoordelijkheid maar ja, als een gemiddelde pagina een paar MB is een eentje bijna honderd, vind je het toch jammer als je bundel ineens op is.

https://www.dropbox.com/s...AADU_G50kBIpaYEoURSQAYRwa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zitten idd 24 afbeeldingen in die review van 1MB of groter en komen daarmee op 75,1MB (van de 84MB).

Probleem is volgens mij dat de plaatjes niet op tweakers hoeven worden gehost, waardoor het lastig is te bepalen hoe groot de plaatjes zijn (voordat jij ze allemaal hebt gedownload ;)).

Ik kan natuurlijk de meest obvious vraag evah stellen: waarom wacht je met reviews niet totdat je Wi-Fi hebt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 21:22
Ik lees gewoon graag reviews, dat wordt met mijn toekomstige 2GB data minder een probleem.

Overigens had ik gewoon WiFi van de bus, maar dat was gewoon te traag. Met 4G had mijn telefoon alles in een wip binnen. Eigen schuld, ik weet het. :+

Bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:52

crisp

Devver

Pixelated

Wellicht zou je de maker van de review er gewoon op kunnen attenderen zodat hij/zij daar in het vervolg rekening mee kan houden? Sommige mensen zijn zich daar misschien helemaal niet van bewust :)

Uiteraard ligt hier voor onszelf ook een taak om het facilliteren van plaatjes in reviews eens flink te verbeteren waarbij we dan ook technisch de mogelijkheden hebben om dit soort uitwassen te voorkomen, maar tot die tijd vind ik het niet zo gek om mensen gewoon aan te spreken op hun 'tweakvwaardigheid' :)

Intentionally left blank