Toon posts:

Allround pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik m'n moederbord, processor en geheugen verkocht heb ben ik opzoek naar iets nieuws.
Enig hulp bij het zoeken naar nieuwe componenten kan ik wel gebruiken.

Dit is wat ik heb/had:

Componenten:Huidig:Toekomst:
Moederbord:ASRock B75 Pro3-MBen in iedergeval opzoek naar een Gigabyte moederbord ivm osx86 en de mobo moet raid kunnen zodat ik in de toekomst raid 0 kan gebruiken.
Processor:Intel Xeon E3-1240V2 - 3.4 GHzZat te denken aan een Intel Core i7 4790K. omdat deze de beste prijs/prestatie verhoudingen heeft.
De K omdat ik in de toekomst misschien wel wil overklokken.
Geheugen:Kingston HyperX Beast 1600 MHz ( PC3-12800 ) 8GbTwijfel nog over 8 of 16 gb. 1600Mhz was voldoende.
Videokaart:AMD HD6870Vervangen of nog even wachten?

Ben er nog niet helemaal over uit of ik nu ook m'n videokaart vervangen ga.

De pc wordt gebruikt voor games (League of Legends, World of Warcraft, Bioshock, Farcry)
maar ook voor office gebruik en als mediacenter.

Momenteel zitten er 3 schermen aan (2 monitoren en een tv)

Budget is ongeveer 600 euro (liever minder)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Als processor heb je waarschijnlijk weinig tit geen voordeel van een i7-4790K ten opzichte van een i5-4690K. Gezien het aanzienlijke prijsgerschil zou ik dus zeker voor de i5 gaan.

8GB RAM is genoeg voor de applicaties waar je 'm voor wilt gebruiken.

Als videokaart kun je een Sapphire HD7950 3GB With BOOST nemen. Dit zal wel in je budget passen.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:49:
Als processor heb je waarschijnlijk weinig tit geen voordeel van een i7-4790K ten opzichte van een i5-4690K. Gezien het aanzienlijke prijsgerschil zou ik dus zeker voor de i5 gaan.

8GB RAM is genoeg voor de applicaties waar je 'm voor wilt gebruiken.

Als videokaart kun je een Sapphire HD7950 3GB With BOOST nemen. Dit zal wel in je budget passen.
In je opmerking over de processor kan ik me wel vinden.
Maar zal een HD7950 veel verschil maken tegenover wat ik nu heb, is het niet verstandiger een maandje (ivm budget) te wachten en dan bijvoorbeeld een r serie (AMD) of een 700 serie (Nvidia) te nemen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Een 7950 is stukken sterker dan je huidige gpu. Maar als je nog overweg kan met wat je nu hebt kan je gerust wachten om te kijken wat bijvoorbeeld de 960 doet.

Aan de andere kant.. je gpu is momenteel je zwakste onderdeel van je pc qua gameprestaties. Je cpu was een quadcore op socket 1155. Dat zou absoluut geen bottleneck moeten zijn geweest voor de games die je speelt. Aangezien je dat al verkocht hebt komt dat advies een beetje laat, maar je gpu vervangen zou meer resultaat hebben gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:17:
Een 7950 is stukken sterker dan je huidige gpu. Maar als je nog overweg kan met wat je nu hebt kan je gerust wachten om te kijken wat bijvoorbeeld de 960 doet.

Aan de andere kant.. je gpu is momenteel je zwakste onderdeel van je pc qua gameprestaties. Je cpu was een quadcore op socket 1155. Dat zou absoluut geen bottleneck moeten zijn geweest voor de games die je speelt. Aangezien je dat al verkocht hebt komt dat advies een beetje laat, maar je gpu vervangen zou meer resultaat hebben gehad.
Bedankt voor de reactie.
Ik wil me nog even verdiepen in videokaarten, aangezien een Nvidia mij ook wel leuk lijkt ivm downsampling.
De processor etc heb ik verkocht om ik raid en een unlocked processor wil.

Momenteel heb ik m'n zinnen gezet op de Intel Core i7 4790K / 4 Ghz, een Gigabyte moederbord en HyperX geheugen.

Ik hoop toch wel een jaar of 5 met de pc te kunnen doen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:08:
Ik hoop toch wel een jaar of 5 met de pc te kunnen doen.
Dat is vrij lastig, jij zet nu je zinnen op een i7 wat je op het moment niet gebruikt en hoop dat in de toekomst alles hypertreading gebruikt. Alleen dan zal het een voordeel hebben t.o.v een i5. Maar misschien gaan ze wel over op octa-cores, en dan zit je daar met je quad-core i7. Mijn top tip is om te gaan voor wat je nu, of het moment nodig hebt.

Het verschil tussen een 6870 en een 7950 Boost

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik nog geen i7 nodig. Dat is absoluut waar. En wat de toekomst brengt weet je nooit ongeacht welke hardware je neemt.
Pagina: 1