Toon posts:

Leadtek GF2 PRO @ 70 graden..

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb sinds 2 weken een GF2 PRO in mijn systeem zitten, en het werkte goed. Volgens de bijgeleverde software wordt de core zo een 64 graden en 66 stressed. De software gaat bij 70 graden piepen.

Nu heb ik hem OC'ed 200@215 en het geheugen 400@430, dit gaf geen problemen. Hoger heb ik nog niet geprobeerd maar ook nog niet echt nodig. Nu ging ik vanmiddag weer eens CS-en (Doe ik iedere dag zo een 2 uur,d us nix nieuws), maar dit keer zette ik hem op OpenGL ipv Direct3D omdat ik ineens wat problemen had met het menuutje (wat met openGL opgelost zou zijn volgens iemand, en dat klopte). Maar binnen 5 minuten begon de software te piepen.

De kast voelde ook erg warm aan. Ik heb toen weer de boel op direct3D gezet en hij begon toen nog steeds af en toe te piepen, maar uiteindelijk hield het op (hij koelde dus weer af). Maar is dit normaal? Hoe warm mag ie ongeveer worden zonder dat de levensduur enorm verkort wordt? Aangezien ie normaal op zo een 65-68 graden werd oc'ed, maar in direct3D (ook met Tribes2 trouwens, en in 3D Mark ook geen problemen). Kortom: is dit gezond?

Verwijderd

een asus v7700 (gts) moet 90graden aan kunnen :) ik denk de pro ook

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
|:( als ie te warm word klok je hem toch gewoon terug

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is 'moet aan kunnen' ?

Ik wil niet volgend jaar weer een nieuwe kopen (ik ben een arme tweaker ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 18:51 schreef Rappie het volgende:
|:( als ie te warm word klok je hem toch gewoon terug
jah duh, maar van iedereen die ik ken met een GF2 PRO hoor ik dat ie verder geOCed kan worden dan wat ik nu heb. En het verschil in temperatuur is klein als ie niet geOCed is. Maar waarom ook ineens bij OpenGL, dat vind ik nog het vreemdst.

En mijn vraag is ook of 70 graden ook echt te warm is. De software mag dat wel als default grens aangeven, maar dan nog...

Verwijderd

op de leadtek site staat dit over de PRO:

Geheugen:
32/64MB 5.5ns DDR RAM

1/0,0055 = 182Mhz x2 (DDR) = ongeveer 366MHz oftewel, je geheugen loopt standaar op 366MHz en je core op 200MHz. En "ECHTE" PRO, de gainward bijvoorbeeld of de asus heeft 5ns geheugen en dat loopt standaard op 400MHz niet zo gek dat andere mensen hem verder kunnen overclocken he ? =)

Verwijderd

hmmm dus is dat eigenlijk wel een goedekoop dan? ik wil dat ding ook ergens volgende week halen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Ja, deze is wel extreem goedkoop :)
Als ik mijn GTS nou voor een leuke prijs kwijt kan is het wel een optie, maar moet geen hitte monster wezen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt gewoon niet. Ik heb hier de doos voor me liggen waar 400 mhz op staat. Daarnaast heb ik nog even een screenshot gemaakt van speed runner. STandaard staat het schuifbalkie niet helemaal op z'n laagst, dus je kan hem op een lagere snelheid laten lopen. Als ik hem op z'n laagst zet staat ie zo:
Afbeeldingslocatie: http://pride.gamepoint.net/~gamers7/400mhz.jpg Op z'n laagst is dus nog steeds geen 366 mhz.

En standaard loopt ie echt op 400 mhz, ik weet het gewoon 100% zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, 366@430 mhz zou ook wel erg ver zijn, denk niet dat dat mogelijk is zonder extra cooling...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik haal hier 460@550 maar dat is ook 3.8 NS he... sorry ... onzinnig... ff afkloppen...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan ook een ultra neem ik aan ;).

edit:
lamaar, staat al in je sig dat het een GF3 is :)

Verwijderd

Volgens de site van LeadTek zelf zit er 5,5ns geheugen op =) dus lijkt me dat ie dan op 366 loopt... Of ze moeten het verkeerd op de site hebben staan...

Verwijderd

Topicstarter
Oftie 5.5 ns is staat niet op de doos en kan het ook niet zo gauw vinden, maar ik weet wel zeker dat ie op 400 mhz loopt. Dus moet het wel 5 ns zijn :P.

Maar nog steeds zit ik met dit probleem...

Verwijderd

Hmmz

Het zou kunnen dat ie 5.5 ns is want de Leadtek is VEEL goedkoper

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op woensdag 13 juni 2001 15:42 schreef Frank83 het volgende:
Oftie 5.5 ns is staat niet op de doos en kan het ook niet zo gauw vinden, maar ik weet wel zeker dat ie op 400 mhz loopt. Dus moet het wel 5 ns zijn :P.

Maar nog steeds zit ik met dit probleem...
Ik heb ook de Leadtek GF2 Pro 64mb, die van mij heeft WEL 5ns geheugen en loop standaard op 200/400, en NEE, ik lieg niet... :P

En btw: als je wilt weten hoeveel ns je vidplank heeft moet je je kast ff open schroeven, en dan ff op de chippies kijken, als er 5,5 op staat lijkt het me logisch dat ie 5,5ns geheugen heeft. Bij mij staat er ECHT 5! :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Heb er sinds 2 dagen ook een.
Gekocht bij Queens (f 465)
Werkt goed echter ook initieel 70 graden

loopt nu op 225/450.
De GPU kan ook 250 aan, alleen wordt dan wel wat warmer.
Als ik mijn memory op 475 zet is het :Z

Het memory heeft overigens een snelheid van 5
M.a.w. het is een echte pro

heb de fan er af gehad en wat meer geleidingspasta aangebracht. (contact was slecht). Hij is nu wat koeler 64 graden

Ik heb een A7M266 en kan hem niet goed stabiel krijgen met FASTWRITE aan zonder terug te gaan naar een FSB van 130 Mhz
Met fastwrite gedisabled loopt hij stabiel op een FSB van 140 Mhz

:)

Samsung S23 Ultra

Verwijderd

Er zijn 2 versies van de Pro, de originele NL versie 200/365 5,5ns en de versie die de rest van de wereld heeft (inmiddels ook in NL gearriveerd): 200/400 5ns. En die 70 graden vind ik wel extreem. Ik heb twee 10.000RPM schijven, een PIV en de GF2-NL.. in het kort een hetelucht-kachel. Mijn GF2-Core draait 200/400 en dat op 58 graden. Als ik Project IGI op 1600x1200 speel komtie niet boven de 62 graden en dat in mijn kast!
Pagina: 1