Harde schijf verbergen bij User Account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
Dames, Heren & Experts,

Ik ben opzoek naar een oplossing wanneer bijvoorbeeld mijn dochter inlog (op haar account) dat zij alleen maar toegang heeft tot bepaalde hardeschijf.
De schijf letters die ik wil verbergen zijn vanaf E, F enzovoorts.

Weet iemand een trukje en/of instelling hiervoor? ik ben gaan google-len & gaan kijken in Group policy, maar ik wordt niet heel veel wijzer van 8)7 .

Alvast bedankt.
Gr,
Doeyourthing

[ Voor 10% gewijzigd door DoeYourThing op 13-10-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het magische woord is: policies

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Help me a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
@shoombak ik keek daar ook aan, maar je kan alleen A,B,C en D verbergen.
Ik zal mijn topic aanpassen, mijn fout |:( .
Ik moet voor E, F enzovoort.

[ Voor 6% gewijzigd door DoeYourThing op 13-10-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verbergen of geen toegang? Kan ook gewoon rechten instellen zodat bepaalde users er niet bij kunnen, werkt goed genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geef haar gewoon geen toegang via de NTFS permissie's van de betreffende schijven? Dan laat Windows hem wel zien in de explorer, maar kun je ze niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
@ Tsurany geen toegang
@AktivateHate NTFS permissie's, heb je een goeie link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan het zelf gewoon met Google zoeken. Beetje eigen inzet. Dan kom je inderdaad op NTFS permissions uit die zeer makkelijk in te stellen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
jordeeeh, ik had inderdaad heel veel last van de hexa code vanuit deze form
Thanks. ik ga proberen met die NTFS permission eerst

[ Voor 14% gewijzigd door DoeYourThing op 13-10-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Wat Tsurany zegt idd, en met een rechter muisklik op de schijf die je wilt verbergen ben je er al zowat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Okey, dat is bij eigenschappen en dan de tab beveiliging. User kiezen en dan aan-/uitvinken voor die user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Nou, zo moeilijk was het dus toch niet te vinden? Kan je de volgende keer dit soort vragen ook eerst in Google gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Whahahahaha, ik heb die geprobeerd maar dat ging niet helemaal vlekkeloos. Zij kon nog steeds alle schijven zien en benaderen en lezen/aanpassen enz.
Misschien dat ik iets toch niet goed heb gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door DoeYourThing op 13-10-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dan heb je de rechten niet goed gezet. Als je je dochters account toevoegd en geen enkel vinkje daarbij aan laat zou ze geen toegang meer mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Niet om het een of ander, maar misschien is het verstandig dat je even zorgt dat de data die op die schijven staat wel even gebackuped wordt. Voordat je er straks zelf ook niet meer bij kunt komen.

Ik krijg namelijk een klein beetje de indruk dat je niet precies weet waar je mee bezig bent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
AktiveHate schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:18:
Dan heb je de rechten niet goed gezet. Als je je dochters account toevoegd en geen enkel vinkje daarbij aan laat zou ze geen toegang meer mogen hebben.
Fout.
Standaard staan er geen explicit permissies naar users aan, deze staan standaard op groepen (administrators en users).
Je zou met een explicit deny kunnen werken OF users verwijderen en de individuele users toevoegen en rechten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zou niet met individuele users gaan werken, maar goed...wie ben ik :+ Maak een groep aan 'kids' en geef die deny rechten op de mappen waar ze niet bij mag komen. ohw en maak het account van je dochter lid van die groep. Zorg er ook even voor dat ze niet lid is van de groep Beheerders of Administrators, want dan kan ze eventueel zichzelf nog rechten geven.

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Want ik heb nu een Test account gemaakt, maar in eigenschap -> daarna beveiliging zie ik geen Test user in het rijtje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:45:
Ik krijg namelijk een klein beetje de indruk dat je niet precies weet waar je mee bezig bent O-)
net als 1+1=2. precies :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Die test gebruiker, kun je zoals VMaster al zegt beter lid maken van een (zelf aan te maken) groep van gebruikers. Die kun je dan toevoegen bij de andere gebruikersgroepen (Administrators, Users enz) en dan daarvoor de toegang weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34
DoeYourThing schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:57:
Want ik heb nu een Test account gemaakt, maar in eigenschap -> daarna beveiliging zie ik geen Test user in het rijtje staan?
Bewerken>Toevoegen>[naam typen]>Ok>[afhankelijk van situatie nog een keer OK]>[Vinkjes onder Weigeren aanvinken]>OK>OK

Doe dit vanaf een windows 7 machine, maar het zal niet veel anders zijn.
Maar lees je aub eerst even goed in en probeer ook te begrijpen hoe het werkt. Probeer te begrijpen waarom hierboven wordt aangegeven waarom het verstandiger is om de gebruikers in een groep te doen en de groep dan rechten te ontnemen/toekennen. Probeer ook het verschil te begrijpen wanneer je een groep geen rechten geeft of als je een groep weigert.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heel voorzichtig, maar hier zou je ook nog wel wat mee moeten kunnen:
http://www.howtogeek.com/...omputer-in-windows-vista/
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer een DWORD NoDrives
Waarde kan je berekenen met de info in het artikel.

Via group policy bereik je hetzelfde. Het is een current user setting dus je zou daar geen probleem mee moeten hebben in je andere account. Let wel, via een omweg kan je de schijf alsnog benaderen, dit is visueel. Je kan beter ook nog via NTFS de boel dichtmikken. Alleen wel even zorgen dat ze geen administrators zijn want dan kan je nog zoveel proberen, wijsneusje omzeilt het wel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1