Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik hoop hierbij goed advies van jullie te krijgen! Ik heb momenteel een oude DELL computer en met de nieuwe laptop wil ik deze vervangen. Ik kies voor de laptop vanwege het gebruiksgemak. Ik ben op zoek naar een laptop die voornamelijk snel werkt.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een laptop om de alledaagse dingen mee te doen, dus lees surfen, office en (geen zware) games spelen. Zolang alles maar snel werkt.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 500-700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet vaak, wellicht van de tafel naar de bank :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het scherm hoeft niet groter dan 15,6 inch te zijn. Verder denk ik dat de RAM zo hoog mogelijk moet zijn ?

Alvast bedankt!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Ander kijk je even in de Pricewatch met jouw eisen

[ Voor 15% gewijzigd door Quadradial op 13-10-2014 14:49 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• jeroenvangoch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 17:31
How about deze: pricewatch: Dell Inspiron 15 (5547- cn54715)
Prijzen zijn op tweakers nog niet bekend maar hij is al wel te bestellen via de Dell website:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-5547-laptop/pd

Er zit een i7 in en 8GB ram waardoor ie best snel is. Er zit ook een goede grafische kaart in die je (niet zware) games makkelijk draait. Verder heeft ie ook 1TB HDD voor alle rotzooi belangrijke bestanden. Als je voor 31 oktober bestelt krijg je 100 euro ( :o ) korting wat hem ook heel erg interessant maakt. :D

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenvangoch op 13-10-2014 15:00 . Reden: spel foutjes :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de eerste reacties, nog een paar kleine aanvullende vragen:

- Wat is het verschil tussen 4 en 8 GB geheugen (dus is dit van belang bij het standaard gebruik van een laptop, zoals in eerste instantie beschreven)?
- En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een fan ben van DELL, altijd een beetje spijt gehad van de aankoop van mijn huidige DELL laptop, wellicht andere suggesties?

Alvast bedankt!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
8GB is gewoon meer futureproof, dus ik zou zeker daarvoor gaan. Je kan gewoon veel meer dingen tegelijk als je beschikt over meer RAM geheugen. Ik zou persoonlijk geen 500 euro uitgeven aan een laptop die 4GB aan RAM beschikt.

EDIT: Dacht zelf aan deze: pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

[ Voor 25% gewijzigd door MysticX op 13-10-2014 15:26 ]

hi!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Een Lenovo E540 via de Duitse site bestellen volgens de methode zoals hier wel vaker beschreven is, nadat je op zur kasse gehen hebt gedrukt in de adresbalk Locale=de_DE verdanderen in Locale=nl_NL
Met de couponcode LENOVO-10-OKT

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:02
RWK__ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:25:
8GB is gewoon meer futureproof, dus ik zou zeker daarvoor gaan. Je kan gewoon veel meer dingen tegelijk als je beschikt over meer RAM geheugen. Ik zou persoonlijk geen 500 euro uitgeven aan een laptop die 4GB aan RAM beschikt.
Dat is vrij onzinning want meeste simpele programma's en zelfs windows zijn bezig om juist minder RAM geheugen te gebruiken. Windows 8 gebruikt aanzienlijk minder geheugen dan windows 7 bijvoorbeeld. Daarbij is misschien belangrijker om te kijken of het mogelijk is om er een extra stickje bij te kunnen plaatsen, in plaats van nu voor een 8gb model te gaan.
Een SSD is het geen wat je laptop echt sneller aan laat voelen. Verschillende reviewers geven ook niet voor niks aan dat een minder sneller computer met SSD sneller aanvoelt dan een snelle computer zonder SSD.

Gezien je aangeeft dat je niet te veel mee gaat sjouwen, kun je wel voor een bto laptop gaan. Ze hebben een hele grote reeks laptops die je samen kunt stellen. Het is een soort nederlandse dell. Moet wel toegeven de bouwkwaliteit opbasis van stevigheid had wat beter gemogen maar deze laptops houden veel opties open en hebben echt een hele mooie prijskwaliteit verhouding.

site: bto.eu

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor zojuist van een vriend dat ik tegen een 'vriendenprijs' een 'HP ProBook 450 i7-4510U 15.6 8GB/1TB' over kan nemen. Valt deze in het straatje van wat ik omschrijf? Of is dit echt wat anders (dus veel meer gericht op een kantoor laptop?)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 15:49 ]

• jeroenvangoch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 17:31
Ik neem aan dat het deze is pricewatch: HP ProBook 450 G2 (J4S34EA)
Als het om dit model gaat dan zou dit zeker iets zijn. betere processor dan de DELL en net zo veel ram en opslag. als de "vrienden prijs" niet te hoog is zou dit zeker iets zijn. :D

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:02
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:42:
Ik hoor zojuist van een vriend dat ik tegen een 'vriendenprijs' een 'HP ProBook 450 i7-4510U 15.6 8GB/1TB' over kan nemen. Valt deze in het straatje van wat ik omschrijf? Of is dit echt wat anders (dus veel meer gericht op een kantoor laptop?)
Weet niet wat vrienden prijsje is maar ik zou persoonlijk wel de HDD vervangen voor SSD. De processor lijkt op eerste oog wel snel maar het gaat over een ultrabook processor dat betekend dat die vrijlaag en energie zuining zijn geclockt. Daarbij is het ook geen echte Quadcore processor en heeft minder grafische vermogen.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat dacht je van zoiets?. Hier zit wel een 128GB SSD in.

Ik weet alleen niet of deze gaat voldoen aan het gamen. Er zit een i5 in, wat genoeg is voor dagelijks gebruik zoals surfen en office. 6GB ram is ook meer dan zat.

Grote voordeel is de 128GB SSD. Deze laat je systeem een stuk sneller aanvoelen. Wat wel een nadeel is is dat je maar 128GB opslag hebt. Maar dmv een externe HDD kan dit opgelost zijn. :)

Ohja, en je hebt een full-HD scherm. :)

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-10 15:42
Mag ik deze voorstellen?

Een Lenovo met leuke specs voor praktisch €600.
- FullHD
- Leuke CPU (i5)
- 8GB ram
- 1 TB HD

Edit: Typo, met dank aan hieronder :)

[ Voor 13% gewijzigd door Vircos op 13-10-2014 16:53 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Vircos schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:18:
Mag ik deze voorstellen?

Een Lenevo Lenovo met leuke specs voor praktisch €600.
- FullHD
- Leuke CPU (i5)
- 8GB ram
- 1 TB HD
Ook wel een leuke, ik heb alleen geen ervaring met het merk Lenovo. Misschien is het mogelijk om de DVD-drive eruit te halen en een SSD erin te monteren?

Of gebruikt de TS nog erg vaak DVD'tjes? :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik moet zeggen dat de Lenovo mij aanspreekt, ook al heb ik (ook) geen ervaring met dit merk. Verder klinkt SSD erg goed, echter denk ik dat een dvd-drive toch wel handig kan zijn af en toe.

Helaas gaat de HP probook niet door, baal ik toch wel een beetje van.

Ik neig toch naar de lenovo, laatste vraag, is de i5 sterk genoeg om basic gaming te ondersteunen?

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:18:

Ik neig toch naar de lenovo, laatste vraag, is de i5 sterk genoeg om basic gaming te ondersteunen?
Ja, dat is ie. Een videokaart is echter veel belangrijker wanneer het op gaming aan komt. Een radeon m230 is nou niet echt een videokaart waar je veel games mee op kunt spelen. Alleen de wat oudere games op laagste settings, behalve FIFA, die moet het wel goed doen op de hoogste of zelfs ultra.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer!

Ik twijfel tussen: pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd en pricewatch: Asus R510CC-XX1304H

Verschil is 4 gb RAM - i7 en 8 gb RAM en i5.. Wat raden jullie aan?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:00
HP is qua specs wel aardig superieur, FullHD scherm en betere grafische kaart. Processor is ook nieuwer en een zuiniger type. Die HP laptop is meer futureproof, het verschil met i7 is echt niet zo groot volgens mij! Dus ik zou daarvoor gaan als je dat allemaal belangrijk vindt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:49

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou geen ASUS nemen in dit prijs segment... Bouwkwaliteit valt erg tegen als het geen zenbook is.

Verwijderd

Topicstarter
StrongArmLance schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:27:
Ik zou geen ASUS nemen in dit prijs segment... Bouwkwaliteit valt erg tegen als het geen zenbook is.
En wat vind je van de HP?

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:49

StrongArmLance

Endless flow

Hier hebben we wat HP's in dat prijssegment en die zijn zeker oké.

Maar kijk, ik heb deze modellen allebei niet getest, dus het best kan je naar beide gebruikerreviews kijken en vragen stellen aan de makers evan.

[ Voor 53% gewijzigd door StrongArmLance op 15-10-2014 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de HP ga bestellen, reviews zien er best aardig uit. Ik denk dat ik hier tevreden mee ga zijn!
Pagina: 1