Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meting contrast bij amoled-telefoons

Pagina: 1
Acties:

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 23:31
Even een mierenneuktopic: ik zie in reviews bij amoled-telefoons vaak staan dat het contrast er 1:oneindig zou zijn, maar bij mijn Galaxy S3 zag ik bij een zwart beeld toch echt een soort grijze waas als je hem in het pikkedonker bekeek. En die waas was niet eens zo veel donkerder dan bij m'n huidige HTC One M8.

Dus ik zou zeggen: meet die schermen eens om te kijken wat de échte contrastratio is, in plaats van er vanuit te gaan dat die wel 1:oneindig zou zijn omdat het amoled is. In theorie is dat zo, maar in theorie is dat bij een LCD natuurlijk ook zo ;)

Uiteraard is dit geen heel groot kritiekpunt, maar ik wilde het even gezegd hebben :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Die waas bij je Galaxy S3 heeft wellicht te maken met een minimale hoeveelheid reflecterend licht. De pixels staan namelijk uit en geven zelf geen licht. Ik kan je zeggen dat de zwartwaarden van moderne amoled-schermen van Samsung simpelweg niet te meten zijn met de Spectracal C6-colorimeter die wij gebruiken :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 23:31
Hmm, apart. Ik had het idee dat de pixels misschien toch onder een heel erg lage spanning stonden (dus heel weinig licht ipv 0) en dat er daardoor toch nog een donker iets te zien was.

Of de mijne had een productie-afwijking, dat kan ook nog. Maar goed, als jullie ze allemaal doormeten dan ben ik een tevreden Tweaker ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.