Garantie iPhone 5S uit Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 15:27
Ik heb een probleem. Mijn iPhone 5S heeft last van een loszittend scherm, nagezocht en gevraagd bij Apple en dit valt binnen de reguliere garantie. De iPhone is echter net een jaar en 10 dagen oud, dus valt buiten de garantie de garantie die Apple online geeft.

De telefoon is echter aangekocht in een Apple Store in Hamburg en heeft dus Apple als verkoper. De verkopende partij zou dus, volgens EU-recht, twee jaar garantie moeten geven. Gebeld met de helpdesk, maar daar wordt aangegeven dat ik geen aanspraak kan maken op deze garantie in Nederland. Klopt dit? Apple is de verkopende partij, het zou toch niet uit moeten maken waar in de EU deze garantie geclaimd wordt?

Iemand hier ervaring mee? Kan ik Apple nog ergens mee om de oren slaan qua jurisprudentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Garantie in Duitsland claimen? Apple.de of naar Hamburg bellen dan wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Zou toch niet uit moeten maken? Ik heb hem niet gekocht bij Apple Deutschland. Ik heb iets gekocht bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57
Helaas werkt het vaak zo wel voor hun, want op papier zijn het ook 2 verschillende firma's. "DE / NL / UK"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Hmmm, wacht nog wat gebruikerservaringen af. Zal toch niet eerste zijn met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Wat is je bezwaar dan, je kan ze toch gewoon bellen mensen in Duitsland doen het ook op die manier .. Enige is dat je meer verzendkosten kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
pennywiser schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:06:
Wat is je bezwaar dan, je kan ze toch gewoon bellen mensen in Duitsland doen het ook op die manier .. Enige is dat je meer verzendkosten kwijt bent.
Zou best kunnen inderdaad. Maar vroeg me af of de Nederlands afdeling hier niet iets mee zou moeten doen. Maar als het niet anders is moet ik mijn beste Duits maar weer proberen op te rakelen.

Vind het gewoon niet netjes hoe Apple met garantie omgaat ondanks alle wetgeving die de EU hier over heeft opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Garantie loopt echt via de Duitse Apple Stores.. Het is zo dat we hier in Nederland geen 2 jaar garantie hebben, maar dat we mogen uitgaan van een deugdelijk product. Hier in Nederland heb je dus meer dan 2 jaar garantie, want van een iPhone kan en mag je verwachten dat je deze zeker 3 jaar kan gebruiken. Het zou makkelijk zijn om na 2 jaar hier bij de Nederlandse Apple Store aan te kloppen, maar dat kan dus niet omdat je het in Duitsland hebt aangeschaft, en dus het Duitse garantiebeleid geldt.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
frankpaul1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:08:
[...]

Zou best kunnen inderdaad. Maar vroeg me af of de Nederlands afdeling hier niet iets mee zou moeten doen. Maar als het niet anders is moet ik mijn beste Duits maar weer proberen op te rakelen.

[b]Vind het gewoon niet netjes hoe Apple met garantie omgaat ondanks alle wetgeving die de EU hier over heeft opgesteld.
Ze zouden zich gewoon aan de regels. Misschien te onduidelijk, maar wat vind jij er dan van?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Duitsland is toch ook 2 jaar. En ze kunnen vast Engels bij Apple in Duitsland.. Denk ik..

Edit:
frankpaul1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:08:
[...]
Vind het gewoon niet netjes hoe Apple met garantie omgaat ondanks alle wetgeving die de EU hier over heeft opgesteld.
Misschien moet je dat bedenken vóór je naar Duitsland toe gaat om een Iphone te halen.

[ Voor 65% gewijzigd door pennywiser op 13-10-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat de topucstarter graag andere antwoorden wil, is wel duidelijk. Maar hij zal gewoon bij de verkoper moeten aankloppen, en die zit in Duitsland. Daar is helemaal niets "niet netjes" aan, een gevolg van de keuze voor grijze import.

Verder weinig om over te discussieren. Als de TS er niet uitkomt met Apple Duitsland, dsn kan er wel een nieuw topic over geopend worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.