Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 19:54
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mediaplayer voor mijn tv.
Op de tv heb ik nu een mediaplayer aangesloten, maar daar die ondersteunt geen Netflix (dat is nou juist wat ik wil), en is vrij lomp. :P
Streamen via lokale bestanden op pc moet mogelijk zijn (zowel tv als laptop zijn bekabeld aan het zelfde netwerk), hetzelfde geldt voor mijn Galaxy Tab S 8.4 (tablet).

Is een chromecast dan iets voor mij?
Ik las ergens dat de chromecast films streamen maar tot 720p ondersteund, weet iemand daar iets meer van??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Een Chromecast kan gewoon 1080p films streamen. Zo ver ik kon vinden lag het aan de uitgever van de film en niet aan de chromecast zelf.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr12koen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 11:32
ik heb een vraagje: werkt de app showbox volledig of zijn er problemen zoals ondertitels? ik wil m graag hebben maar heb geen netflix wegens het beperkte aanbod. ik kijk heel veel met moviebox op de apple tv beneden en wil de chromecast dan op mijn slaapkamer gebruiken.

groetjes koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
je kan ook een raspberry pi met kodi(voorheen xbmc) nemen werkt de addon voor netflix ook op. tevens nog VEEL meer addons. je kan de windows versie van kodi.tv downloaden en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 02:07

Rv0

pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BXCE-2955
Ik heb nu dit achter mijn tv hangen met de bijgeleverde vesa mount. icm een logitech k400 bord.

Je zult er helaas wel een ssd en 2gb ram sodim voor moeten halen maar het is een bliksemsnel systeempje voor rond de 200 euro en het speelt alles moeiteloos af. Ik draai hem op dit moment als download box met windows 8.1 en een klein programma xbmcstarter (wanneer ik het kastje aanzet boot hij direct in xbmc).
In xbmc gebruik ik dan meestal het programma xbmc torrent waar ik vrijwel al mijn content direct in 1080p op mijn scherm stream met subs.maar ik weet niet wat de regels zijn hier op tweakers om daarover te praten.

• loki504
Rv0 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:20:
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BXCE-2955
Ik heb nu dit achter mijn tv hangen met de bijgeleverde vesa mount. icm een logitech k400 bord.

Je zult er helaas wel een ssd en 2gb ram sodim voor moeten halen maar het is een bliksemsnel systeempje voor rond de 200 euro en het speelt alles moeiteloos af. Ik draai hem op dit moment als download box met windows 8.1 en een klein programma xbmcstarter (wanneer ik het kastje aanzet boot hij direct in xbmc).
In xbmc gebruik ik dan meestal het programma xbmc torrent waar ik vrijwel al mijn content direct in 1080p op mijn scherm stream met subs.maar ik weet niet wat de regels zijn hier op tweakers om daarover te praten.
Je mag er geloof ik niet over praten. Al geven hun ook nieuws uit over bv popcorn time. Dus kan het ook mis hebben.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
Chromecast kan, maar houd er dan rekening mee dat letterlijk alles getranscode moet worden, wat dus een bak stroom vreet en waardoor je ook een redelijk dikke pc nodig hebt wil t werken. Geen aanrader dus als je voor tzelfde geld een rpi2 kunt halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

loki504 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:36:
je kan ook een raspberry pi met kodi(voorheen xbmc) nemen werkt de addon voor netflix ook op. tevens nog VEEL meer addons. je kan de windows versie van kodi.tv downloaden en proberen.
Leg uit? Windows10?
Raspberry Pi Engineer & Forum Moderator
Don't expect netflix on the Pi (or in kodi on any platform) until Netflix changes its DRM requirements.

They will only allow Netflix on a "secure" platform which makes it very hard to support Netflix and also allow the "bare metal" hacking on a single platform.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kodi is het media programa wat je kan downloaden voor je huidige windows. Maar ook bv linux. Zelfs android werkt (niet echt super stabiel) en netflex addon (app laten we maar zeggen) kan je downloaden binnen xbmc. Alleen las 1 jaar geleden op tweakers dat alleen netflix us ondersteunt word. Heb zelf geen netflix dus kan het niet echt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

loki504 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:25:
[...]

Kodi is het media programa wat je kan downloaden voor je huidige windows. Maar ook bv linux. Zelfs android werkt (niet echt super stabiel) en netflex addon (app laten we maar zeggen) kan je downloaden binnen xbmc. Alleen las 1 jaar geleden op tweakers dat alleen netflix us ondersteunt word. Heb zelf geen netflix dus kan het niet echt testen.
Ik heb zelf een RPi B + (zie hier), maar Netflix werkt er echt niet op. Er is een add-on, maar die werkt alleen onder Windows naar ik heb gelezen. Vandaar mijn vraag, Windows 10 op RPi 2B?

Het citaat in mijn vorige post is van begin februari van een RPi engineer. Netflix is niet ondersteund op de RPi. Als je weet hoe, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
0scar schreef op zondag 15 februari 2015 @ 08:12:
[...]

Ik heb zelf een RPi B + (zie hier), maar Netflix werkt er echt niet op. Er is een add-on, maar die werkt alleen onder Windows naar ik heb gelezen. Vandaar mijn vraag, Windows 10 op RPi 2B?

Het citaat in mijn vorige post is van begin februari van een RPi engineer. Netflix is niet ondersteund op de RPi. Als je weet hoe, dan hoor ik het graag.
Heb mij er iets meer in verdiept. En ziet er naar uit dat allemaal via windows gaat. Via een omweg kan het via rpi lopen maar dan moet je windows pc aan staan. Dat is niet echt handig. Dan is cromecast de beste/goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Die oplossing bestaat al een tijdje, maar dat is niet echt een oplossing te noemen.

Dus voor de TS; als je Netflix wil gebruiken is de RPi niet de meest voor de hand liggende keus.

Pagina: 1