Macbook Air wordt heet bij gebruik Chrome op Extern scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsdeB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Ha,

Ik gebruik mijn Macbook Air 1,8 GHz Intel Core i5 (8GB 1600 MHz DDR3) met een extern scherm en m'n macbook wordt heel heet (inclusief een irritant hard draaiende fan). Nu heb ik opgezocht wat het CPU gebruik is, en blijkt dat het aan Chrome ligt en dan vooral de Google Chrome Helper. Zodra ik Chrome afsluit is het binnen een halve minuut weer normaal.
Heb nu een tijdje in Safari gewerkt, maar werkt toch minder fijn. Heb in safari vooral last van de adblocker (die in chrome veel beter werkt).

Weet iemand wat te doen? Kan ik alleen de Helper afsluiten?
Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 00:57
Die ChromeHelper is echt een slecht stuk (van de) software, het zorgt bij mijn MBP continue voor "not responding" status in de Activity Monitor... Welke OS X versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsdeB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Software OS X 10.9.5 (13F34)
Als ik m'n MacBook los gebruik, wordt hij wel iets warmer, maar gaan die fans nooit super hard. Met dat externe scherm wordt het echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Volgens mij kunnen we wel stellen dat Chrome een energievreter is op OSX.
In vele topics komt dit terug, en als je Air dichtgeklapt is en hij ook een extern scherm aan moet sturen wordt ie natuurlijk lekker zwaar belast en zal de temperatuur dus toenemen.

Wellicht dat het iets helpt om de Air op "pootjes" te zetten zodat hij rondom genoeg lucht kan pakken en zijn warmte ook via de behuizing aan de lucht kan afvoeren in plaats van plat op een tafel?

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 13-10-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Fiber

Beaches are for storming.

Een Flash blocker installeren helpt al een stuk. Maar ik wil ook wel weten of- en hoe die Chrome Helper uitgeschakeld kan worden....

Wat ook schijnt te helpen is het volgende: Ga naar je Chrome settings, Advanced settings, Content settings en zet je plug-ins op 'Click and Play'...

[ Voor 36% gewijzigd door Fiber op 13-10-2014 14:30 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.