Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 12:43
Zijn er mensen op dit forum die de Draytek 2920 (business security router) LAN webportal gebruiken en naar tevredenheid? Ik vraag dit daar ik momenteel hier alleen maar problemen mee heb (langzame tot geen logon, 2920 die crashed bij apple clients, functionaliteit tov de 2130). Is er iemand die dit werkend heeft en in wat voor soort configuratie?

Ik heb de functionaliteit geprobeerd werkend te krijgen dmv een URL redirection met en zonder de 'Continue' button. Helaas werkt het in beide gevallen totaal niet zoals wij verwacht hadden en noodgedwongen hebben we het maar weer moeten uitzetten. Het probleem is dat altijd ook bij alleen URL redirection de "Continue" button altijd zichtbaar is (maar geen functionaliteit heeft en dus verwarrend is); maar zelfs bij URL redirection werd ons verteld dat het internet gewoon moet werken maar dat doet het dus niet; tenslotte zien we dat bij Apple telefoons/ipads de verbinding helemaal niet werkt (timed out) en veel gevallen ervoor zorgt dat al het internetverkeer naar buiten toe niet weer werkt op de router (zowel wireless als 'wired'LAN). Je moet de 2920 dan volledig herstarten om het internet verkeer op de router weer werkend te krijgen.

Vreemd genoeg zit de functionaliteit ook in de 2130 met zelfs 300% meer features en is het 'perfect' werkend.... Dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen mbt de webportals van draytek zodat ik niet een apart captive portal hoef op te zetten; of heeft iemand nog een goede cportal suggestie?

Zie hieronder een plaatje met de verschillen tussen de 2120 links en de 2920 rechts.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/1u1s6f0z06hnsos/Draytek_2130_2920_webportal_difference.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Even om te checken.. je hebt de firmware update geinstalleerd?
downloads: Draytek Vigor2920 3.6.7.1

Want in versie 3.6.4 is dit probleem verholpen

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 12:43
@Flipkipse; yep ik heb de 3671 fw draaien. Zelfde problemen; het verbaast me dat een 2130 (ander platfrom zegt men) dit wel perfect werkend heeft maar de 2920 niet.... of weet iemand of deze 2130 manier van LAN web-portal in de 2925 zit? Dan moet ik dus gewoon inruilen & upgraden.