Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe build doet niks, moederboard DoA?

Pagina: 1
Acties:

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Goeiemorgen iedereen,

Ik heb zojuist een nieuwe computer gebouwd, die dienst weigert. Aan het eind van de post staan de specs.

Nu heb ik alles aangesloten, en hij doet gewoon helemaal niks. Geen ventilatoren die gaan draaien, geen geluid en geen lampjes die gaan branden. Ik heb de voeding getest met een paperclip, en toen ging de ventilator wel draaien en leek de voeding het te doen. Ik heb verschillende configuraties getest, zonder met videokaart, 1 en 2 ram sticks, HDD en SSD los/vast, maar niks doet het. Het lijkt wel alsof er geen stroom kringloop onstaat, er gebeurd gewoon letterlijk niks.

Omdat er ook geen casefans of schijven gaan draaien die aangesloten zitten op het moederbord en de voeding het dus wel doet vermoed ik dat het moederbord het nooit heeft gedaan. Ik weet vrij zeker dat alles juist is aangesloten, zie ik iets over het hoofd?

Ik weet niet heel goed welke informatie nu relevant is, dus vraag maar raak als jullie meer informatie nodig hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1MSI Z97M-G43€ 84,95€ 84,95
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,-€ 374,-
1Seagate Desktop HDD, 3TB€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.025,84

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Is je powerbutton wel (goed) aangesloten? Ik betrapte mezelf er ook op nadat ik alles uit mijn kast had gehaald. Je kan deze omzeilen door de pinnetjes te verbinden met bijvoorbeeld een schroevendraaier waardoor die aan zou moeten gaan.

Wat je ook zou kunnen doen is je moederbord uit de kast te halen en op een stuk karton leggen en het dan proberen. Misschien wordt er ergens sluiting in de kast gemaakt.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 15:31
Werkte het buiten de kast wel? Ik neem aan dat je eerst alleen het benodigde spul hebt geinstalleerd (Mobo+Cpu+Koeler+Ram) en buiten de kast even aan de voeding hebt gehangen om te kijken of beeld had?

• Balance
Ik had alles gewoon in de kast geschroefd met de aanname dat ik het ondertussen wel kon, ik ga zo het moederbord er weer uithalen en geïsoleerd testen. Powerbutton heb ik drie keer gecheckt, ik zal de schroevendraaier methode ook nog even proberen. Bedankt voor alle feedback, vanavond horen jullie meer :).

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Balance schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:17:
Ik had alles gewoon in de kast geschroefd met de aanname dat ik het ondertussen wel kon, ik ga zo het moederbord er weer uithalen en geïsoleerd testen. Powerbutton heb ik drie keer gecheckt, ik zal de schroevendraaier methode ook nog even proberen. Bedankt voor alle feedback, vanavond horen jullie meer :).
Pak wel even het boekje erbij van je mobo zodat je weet dat je de juiste pinnetjes aan elkaar koppelt

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Balance
Boekje had ik er inderdaad ookal bij bij het checken van de pinnetjes. Zojuist alles opnieuw geisoleerd getest, dus alleen moederbord, RAM, CPU, cpukoeler en voeding op een stuk karton. Verschillende ram configuraties geprobeerd, cpu fan los/fast, etc. Steeds handmatig proberen te starten (met schroevendraaier), maar er gebeurd gewoon helemaal niks :(. CPU koeler daarna losgeschroeft, CPU zat perfect in het socket. Iemand nog ideeën, suggesties of tips?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55

BLACKfm

O_o

Ik ga maar voor 'the obvious', maar de 4P (of 8P) stekker ook aangesloten? De stroomvoorziening in de buurt van de CPU.

op http://ic.tweakimg.net/ext/i/1399902697.png dat plaatje zit die helemaal rechtsbovenin tussen het koelblok en het I/O paneel (achter de PS/2 aansluiting)

[ Voor 42% gewijzigd door BLACKfm op 13-10-2014 16:29 ]

• Balance
Die zat inderdaad aangesloten. Er komt een 8 pins aansluiting uit m'n voeding, die opslitst in twee 4 pins stekkers. Beide geprobeerd, werkt in beide configuraties niet.

Ik heb zojuist het werkgeheugen getest in een andere PC, een beide reepjes doen het prima.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Het zou mogelijk kunnen zijn dat de voeding alsnog kapot is. Heb je deze in een andere pc geprobeerd?

Rare vogel in spe

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maak anders even een foto van de binnenkant van de PC. Kunnen we even zeker weten dat alles goed zit.

• Mathijs14
Balance schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:48:
Die zat inderdaad aangesloten. Er komt een 8 pins aansluiting uit m'n voeding, die opslitst in twee 4 pins stekkers. Beide geprobeerd, werkt in beide configuraties niet.

Ik heb zojuist het werkgeheugen getest in een andere PC, een beide reepjes doen het prima.
Heb je de mogelijkheid om de voeding van die andere pc te gebruiken om te testen?

• Balance
Ik zal morgenochtend de voeding van de andere PC gebruiken om nogmaals te testen.

• Balance
Sorry voor de dubbelpost, ik probeer dit zo min mogelijk te doen.

Ik heb zojuist weer het een en ander gestest op m'n oude AMD PC. Het RAM had ik daarop al getest, en beide reepjes werkten prima.

Nu heb ik ook het moederbord getest op die voeding. De 24 pins en 4 pins connectoren waren aangesloten, de reepjes ram zaten in slot 2 en 4 en een ventilator was aangesloten. Met een schroevendraaier 'gestart' (lees: de twee pinnetjes verbonden), en wederom gebeurd er niks.

Vervolgens heb ik toch ook maar mijn nieuwe voeding op die oude PC getest, en deze deed het prima. PC starte zonder problemen op.

Conclusie
  • Moederbord doet nog steeds niets
  • Beide reepjes RAM werken prima
  • Voeding werkt prima
  • CPU heb ik niet kunnen testen omdat ik geen Haswell moederbord heb

• Mathijs14
Dan denk ik dat je wel kan concluderen dat het mobo DOA is.. Ik zou contact opnemen met de webwinkel waar je het spul hebt gekocht om het bordje om te wisselen.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55

BLACKfm

O_o

Ik denk dat je inderdaad alles wel een beetje geprobeerd hebt.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
... en voordat je de boel terugstuurt:
Noteer serienummer van het bord
Maak foto's van het bord
Maak duidelijke close-up foto's van de socket
Pagina: 1