Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Mediaspeler aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of ik het op de goede plek zet, maar heb een paar vragen.

Op dit moment heb ik een NAS aangesloten op mijn netwerk.
Vanaf mijn PC download ik diverse films en muziek en deze zet hij automatisch op de NAS.
Heb nu een oude laptop aan de TV met HDMI en hiermee speel ik dan de films af op de TV rechtstreeks vanaf de NAS

Nu wil ik muziek/films liefst afspelen via de TV d.m.v. een mediaspeler erbij te zetten. Deze wil ik ook graag met een app op mijn iPhone kunnen besturen. (playlist muziek maken/nummer overzetten)

- Philips tv (geen smart TV)
- Nas Buffalo LinkStation 1tb

Hebben jullie tips over welke aan te schafffen mediaspeler

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In dit topic missen we sowieso een budget en natuurlijk ook wat eigen inzet. Waar zit je zelf aan te denken.

Persoonlijk maak ik momenteel gebruik van een NUC met XBMC en dat werkt uitstekend.

Verder ook een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies is.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Hoi Leusink,

In mediaspelers is een enorm aanbod.
*Je kan zelf een complete htpc maken. (3-500 euro)
*je kan een barebone kopen en daar een linux distrubitie via bijvoorbeeld usb (voorbeeld nuc met openelec / xmbc) (200 euro)
*hetzelfde maar dan met een raspberry pi (trager) (50 euro)
*een "kant en klaar" mediaspeler kopen (bijvoorbeel de wd tv live, of medi8tor / Dune / popcorn hour) (van 80 tot honderden euros)

Het is maar wat je er mee wilt (hoe gaaf de interface er uit moet zien, welk opties moet het kunnen), hoeveel geld je er voor over hebt en hoe handig je zelf bent.

Een barebone met openelec/xmbc is best simpel te realiseren. Intel heeft de NUC, ZOTAC ZBox is ook een goede optie. Dan kan je rond de 200 euro klaar zijn. Dar zou je alles mee moeten kunnen wat jij wilt. Genoeg topics daarover hoe en wat.