Upgrade (mobo proc mem)

Pagina: 1
Acties:

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuw moederbord, processor en geheugen

Wat is je budget?
Het liefst zo min mogelijk maar 200 euro is wel de max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb (enkel door de prijs) nu mijn zinnen wel gezet op een AMD processor, maar verder maakt het me niet zoveel uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De dagelijkse dingen als Mail, internet, muziek, simpel wat foto's bewerken (enkel wat filtertjes etc.) en gamen. enige game die ik de laatste tijd veel speel is Diablo 3 en dat loopt nu echt helemaal de soep in:)

En dan wat extra info:
Ik heb nu al een jaartje of 6 dezelfde pc en dat ding is niet meer vooruit de branden. Door wat problemen met het moederbord kan ik niet verder gaan dan 2GB geheugen en dat is natuurlijk de grootste bottleneck. Vooral tijdens het spelen van Diablo 3 stoor ik me hier HARD aan. bij Photoshop heb ik ietsje meer geduld denk ik. Ik heb een nette behuizing, fatsoenlijke voeding en de videokaart wil ik op een later moment gaan updaten. Ik heb nog een SSD in de kast liggen die ik graag wil gebruiken en daarnaast nog 3 oude HDD's die er ook in mogen. Het enige wat ik nu dus zoek is een moederbord, processor en geheugen. En na wat zoeken op GOT kwam ik op het volgende topic uit:

[BBG] Budgetgamesysteem november 2014

De volgende processor:
pricewatch: AMD Athlon II X4 740 Boxed
Moederbord:
pricewatch: MSI A78M-E45
en geheugen:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

lijken mij hier uitermate geschikt voor en ook nog ruim binnen budget. Enige vraag ik nog wil stellen is of dit alles zonder problemen met elkaar gaat werken of dat het wellicht nog een probleempje is dat het gespecificeerde geheugen bij de processor bv hoger is dan het gekozen geheugen en zo ja wat een mooi alternatief is.

Ik heb momenteel een geforce 8800GTS 320MB in mijn systeem zitten en dat is voor nu voldoende. Mocht ik eind dit jaar nog wat over hebben dan ga ik dat ding ook nog wel eens wisselen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen of alternatieven (denk dan graag een beetje aan het budget).

En alvast bedankt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Je zou kunnen checken of het geheugen op de qvl staat zodat jee 100% zeker weet of het compatable is, maar dat is meestal overbodig omdat het meeste geheugen.gewoon werkt.
Gezien je eisen gaat je.gekozen cpu prima voldoen. Ik ben verbaasf dat er nog werkende 8800 gpus zijn!

• boomr
Ardjee schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:23:
Je zou kunnen checken of het geheugen op de qvl staat zodat jee 100% zeker weet of het compatable is, maar dat is meestal overbodig omdat het meeste geheugen.gewoon werkt.
Gezien je eisen gaat je.gekozen cpu prima voldoen. Ik ben verbaasf dat er nog werkende 8800 gpus zijn!
Haha ik weet het. Dit beestje is zo oud als de weg naar rome maar gezien ik er niet heel veel mee doe en de laptop van mijn vriendin een redelijk alternatief is ga ik er ook niet teveel geld aan uitgeven.

GPU gaat eind dit jaar hoogstwaarschijnlijk ook wel aangepakt worden. Als je bekijkt wat er nu allemaal te krijgen is onder de 200 euro zie ik geen reden om het niet te doen maar na een bruiloft en vakantie is de lopende rekening nu dusdanig leeg dat ik eigenlijk van de spaarrekening moet gaan snoepen en dat wil ik niet. Dan stel ik het wel uit tot na de eindejaarsuitkering:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat MSI bord staat erom bekend niet compatible te zijn met deze specifieke crucial geheugen modules. Het is ook rondweg slordig dat dit nog niet is aangepast in de BBG. Dit moederbord herkent soms maar de helft van het geheugen of boot helemaal niet.

Je kan dus twee dingen doen:

1. Een ander moederbord kiezen
2. Ander geheugen kiezen

Bij dit budget is het overigens ook wel leuk om wat tweedehands te halen, omdat je nu duidelijk op de processor moet besparen! Ik zou vooral ook de V&A op tweakers in de gaten houden want er wordt regelmatig mooi spul aangeboden :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• boomr
stin00 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:52:
Dat MSI bord staat erom bekend niet compatible te zijn met deze specifieke crucial geheugen modules. Het is ook rondweg slordig dat dit nog niet is aangepast in de BBG. Dit moederbord herkent soms maar de helft van het geheugen of boot helemaal niet.

Je kan dus twee dingen doen:

1. Een ander moederbord kiezen
2. Ander geheugen kiezen

Bij dit budget is het overigens ook wel leuk om wat tweedehands te halen, omdat je nu duidelijk op de processor moet besparen! Ik zou vooral ook de V&A op tweakers in de gaten houden want er wordt regelmatig mooi spul aangeboden :)
Dank je voor je reactie. Ik ben even snel aan het zoeken gegaan naar ander geheugen wat wel ondersteunt wordt in dezelfde prijsklasse maar daar moet ik nog even langer naar zoeken. Had t setje al bijna besteld:)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Ik zou als ik van jou was kijken naar een processor met iGPU, dan ben je eindelijk van die oude 8800 verlost, zal je ook wat besparen op de energierekening. Ik denk niet dat een losse gpu in jouw geval nog echt nodig is, voor alleen Diablo 3 is de iGPU van een Kaveri ook voldoende.

Dit is een heel stuk boven je budget, maar bedenk dat je de grafische kaart bespaart en dan is dit toch duidelijk goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7800 Boxed€ 139,50€ 139,50
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 54,-€ 54,-
1Mushkin Redline 8GB (2x4GB) DDR3 PC3-17000 CL9€ 74,05€ 74,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 267,55

Voor ongeveer hetzelfde budget kun je ook een Intel systeem met Core i5 kopen, die processor is wat sneller maar de iGPU is wat trager. Diablo 3 zou beter op de AMD gaan, Photoshop op de Intel.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Aangezien de TS zegt dat die later in het jaar ook een gpu upgrade wilt doen kan die beter bij een i5 blijven. Dat zal na de gpu upgrade een stuk langer meegaan.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Ja maar de vraag is voor mij of een losse gpu upgrade nog wel zinvol is voor de TS. Met losse gpu gaat de i5 langer mee gaan, dat wel.

• boomr
Ja die gpu upgrade is inderdaad de vraag. Na de trouwerij is de lopende rekening zo goed als leeg en ik wil eigenlijk voorlopig zo min mogelijk aan de spaarrekening komen (zeker voor dit soort zaken) dus mocht een upgrade nodig zijn wacht ik daarmee tot het eind van het jaar. Het grootste probleem nu is echt de cpu en vooral het geheugen. Met 2gb moet mijn systeem teveel swappen (schijf is constant aan het ratelen) en als ik met de taskviewer de performance in de gaten houd zie ik snel dat die 2GB vol is. Niet zo vreemd lijkt me:)
daarom wil ik nu graag voor onder de 200 euro een nieuw moederbord, CPU en geheugen. CPU had ik vooral voor de prijs mijn zinnen eigenlijk al gezet op AMD. Enige issue waar ik nu dus nog tegenaan loop is het geheugen. Ik ben nog aan het zoeken naar een setje die wel compatible is met het moederbord in tegenstelling tot die in de BBG:S

• boomr
En een update:) Ik heb gisteren bij Afuture.nl een bestelling geplaatst. Ik heb het moederbord vervangen door de ASROCK FM2A88M Extreme4+. de rest is hetzelfde gebleven. De zending is al onderweg vanuit het depot dus goede hoop dat het vandaag binnen is. Dan kan ik vanavond es gaan rommelen en kijken of dit allemaal netjes werkt. Macpoedel, ik heb me even ingelezen in die processor en mocht ik eind dit jaar nog een upgrade gaan doen denk ik dat die wel een grote kanshebber is. Ding komt erg goed uit de reviews. Reden dat ik het nu niet doe is at ik hoop dat deze upgrade voldoende is voor me. Bedankt voor jullie input en ik ga weer wat posten als het resultaat in elkaar staat:)

Pagina: 1