Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08-2023
Van een kennis een notebook liggen die niet verder gaat dan een zwart scherm met met muis pijl,
krijg dus eerst nog wel het Acer logo te zien, Ook geprobeerd in het Bios te komen wat mij niet lukte met
O.a F2,F10,F12 Del Recovery Alt F10 werkt ook niet, Iemand nog een idee ?
Betreft dus een Acer va70 uit 2012.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Batterij al eruitgehaald, en dan opstarten met voeding?
Interne hardeschijf misschien vervangen, controleren op defecten?

Als je de PC opstart, krijg je dus altijd een logo van het fabrikant te zien met links, rechts, boven of onder setup, of bios met dan het knop wat je moet indrukken. Welke knop is dat? Misschien is die defect, waardoor je niet in je bios kan komen? Misschien een extern toetsenbord gebruiken?

Sinds wanneer doet deze probleem zich voor? Is er goed mee omgegaan? Niet een keer gestuiterd?
..

:)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Baterij eruit halen is geen optie nu nog omdat deze op ingebouwd zit in notebook,die ik liever niet open schroef, daarbij is het niet van mezelf.
Hardeschijf ga ik vandaag er uit halen en op een ander systeem proberen.
Als je opstart krijg ik alleen maar het acer logo(animatie) te zien geen opties zoals bij de clone's om met
Del of F2 naar setup/Bios te komen.

Het verhaal is dat die kennis de klein zoon liet spelen (games) en zij in slaap was gevalen, en toen zij
waker werd en op de Acer wou hij het toen niet meer deed.
Uiterlijk ziet hij er nieuw uit geen schade.

Ik ga straks de Hd onder zoeken kijken of die nog goed is,dan weten we al meer :)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
HD zat vol met cluster rommel en bleef elke keer met opstarten checkdisk uitvoeren, Uiteidelijk
de complette partitie verwijderd inclusief de herstel/EFI partities, om later een schone installatie erop te zetten, Maar het probleem blijft nog steeds met de Bios, kom er gewoon niet in, Kan dus ook de boot
sequence niet veranderen waardoor ik alleen van HD nu kan starten en niet van CD/DVD of USB,
komt er bij als er een wachtwoord vanuit de Bios zit op de HD heb ik weer een nieuw probleem :(

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Disk opnieuw geinstaleerd met windows8 op de desktop pc, daar boot en werkt alles, vervolgens
terug in de Acer gezet en boot niet ook nog geen toegang tot bios dus kan ook de opstart volgorde
nog niet veranderen, en dus niet van USB stick of DVD booten, Wordt nu echt wel beetje moe van deze
Acer,
Iemand nog een tip vooruit zicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Na lang te hebben gegoogeld blijkt dat het mainbord bios op slot zit door UEFI wat op op de HD stond,
En er niets anders op zit dan een ander mainbord erin te zetten met Legacy bios ingesteld, Cmos resseten
Dmv baterij van Cmos te verwijderen schijnt dit ook niet op te lossen, mocht iemand nog iets weten hoor ik het graag.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
hier het zelfde soort probleem.

Re: Aspire V3-731 UEFI and Windows 8

‎01-05-2013 10:07 PM

Interesting. And a very good point.

It's actually the optional "secure boot" protocol portion of UEFI that causes the problem. I'm convinced that Microsoft's main motivation has less to do with security than with making it more difficult for people to try Linux.

Linux is a superior experience. And they had to know that the initial reaction to Windows8 for many people is going to be very negative. (I used it briefly--I don't want to use it.) If it's too easy to install Linux, then many people will bail on Windows. So approximately simultaneously with the release of this new awkward Windows version is the release of an even more awkward installation process to keep you from installing Linux or FreeBSD or Solaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Lid van Acer geworden en aan suport afdeling gevraagt naar een oplossing,wacht op reactie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Vance
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb laatst op een Aspire V3-771 de gehele harde schijf gekloond met Macrium Reflect Free.
De kloon startte ook gewoon op.
Is het een idee om van een andere, liefst dezelfde, V3-731 (met ook AMD of Intel) de hele harde schijf te klonen?
Deze kloonschijf (met herstel/EFI-partities) dan in 'jouw' V3-731 te plaatsen (zonder internet) en dan te kijken of je wel in BIOS kan komen.

Hieronder de workshop klonen.
http://hddcaddy.nl/2013/0...nen-naar-nieuwe-lege-ssd/

Download Macrium Reflect Free (32-bit, 64-bit):
http://www.softpedia.com/...tion-Download-134130.html

[ Voor 26% gewijzigd door Jack Vance op 15-10-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Op zich wel een goed idee,alleen heb ik geen V3-731 spare bij de hand hellaas.

Ik had zoiets al ergens gelezen op google dacht ik om dan vanuit bios dan toch weer dat je het op
Legacy kan zeten om zo vervolgens weer een instalatie kan doen,Maar wel allemaal heel vervelend
gemaakt zo van Microsoft en Acer en anderen wss ook.

Mvg

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Vance
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Zou het helpen als je de BIOS kon flashen (of openbreken in het uiterste geval)?

Met DiskPart kun je in een andere laptop of desktop een harde schijf (of een partitie erop) bootable formatteren.
Ik weet niet of dat kan in FAT, maar in ieder geval wel in FAT32 en NTFS.
Je hebt dan een harde schijf die na booten een USB- of CD-station lijkt, maar waarvan je in 'jouw' Acer wel moet kunnen booten, denk ik.
Daar zou je dan (iso-bestand laden in Daemon Tools Lite) een Boot-CD op kunnen kopiëren of wellicht diverse programma's waarmee je de BIOS misschien kan openen.

EDIT.
Met DiskPart formatteren in FAT kan (blijkbaar).
In het voorbeeld hieronder wordt ook een kleinere partitie gemaakt met commando SIZE 'erbij'.
Voor de zekerheid zou ik zelf bij formatteren het 'quick' denk ik wel weglaten. Dan duurt het maar wat langer.
http://superuser.com/ques...to-fat-fat16-in-windows-7

[ Voor 112% gewijzigd door Jack Vance op 15-10-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Ja een bios vervangen zou ook kunnen denk ik fyziek vervangen ,als er verder geen restricties op zitten,
flashen van de bios zal moeilijk gaan daar het ding van niks wil booten,al verschillende boot USB stick
varianten geprobeerd,evenals cd'en dvs's geen sucses hellaas.
ook nog niets van Acer gehoord jammer genoeg,welicht laat ik het aan de verzekering over en hem
als beschadigd vergoeden door haar verzekkering,en ze gewoon een ander koopt,en deze in onderdelen
verkoop.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-04 20:34
Aanzetten en meteen na het aandrukken op F2 rammen 😒😄😝😔😄😝😒😝😔😒😅🐔🐌🌹🌚👻📟📱💻📟🔑✏️✏️📎📌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
Alles al geprobeerd F2,F10,DEL,Alt F2,ESC poweron enz echt elke combi die maar kunt bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus6-007
update:

IT kennis heeft nieuwe UEFI bios patitie gemaakt, Maar loopt op de 7 regel vast, Acer heeft ook
gemaild terug, dat hij ter repraratie terug mag komen.

Mvg
Pagina: 1