Sony versterker! ja SONY ja!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20427

Topicstarter
Wat is dat hier toch?
Ik zag net toevallig 2 topics waarin de topicstarter een Sony-versterker had, en hij wou nieuwe boxen hebben.
Alle 2 de keren werd hem meteen aangeraden om eerst een nieuwe versterker te kopen.
Waarom? Omdat sony versterkers e.d. niet goed zouden zijn en het geluid van een veel duurdere versterker veel beter is. Ja dit lijkt mij nogal logisch.

Toevallig heb ik thuis ook een sony-versterker (ta-fb920r QS) die mij 700 piek heeft gekost, en ik vond em beter klinken dna een Marantz of een Pioneer of een Philips. (in dezelfde prijsklasse)
Mijn Sony klonk het helderst van allemaal en gaat ook harder dan bv. de Marantz.
De Sony levert 2x 80W (bij 8 ohm) en stuurt mijn 4 boxen van 140W (bij 8 ohm) wordne perfect aangestuurd!

En dan zou het ook zo zijn dat een Sony sneller vervormt dan bv een Marantz!
Toegegeven bij mijn versterker kan ik het volume tot iets over de helft draaien en bij de Marantz tot 3/4 maarja, de marantz gaf op dat punt slechter en zachter geluid dan de sony op 1/3 van de volumeknop.

Al met al vraag ik mij af waar het op slaat om meteen maar iemand aanteraden om een andere versterker te kopen, want ik zelf zie er weinig reden toe. (en nee ik ben NIET half doof en nee ik ben ook geen blaag ofzo >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt sony versterkers en sony versterkers.

Als je een taf-320 hebt ofzo, dan moet je daar geen mooiee zuiltjes van 1000 per stuk aanhangen. Dat is gewoon zonde! Een versterker als de 920 is een best leuke, en de ES versterkers zijn ook best ok.

De 925/930/940 receiver is gewoon ECHT een goed ding. Maar helaas zit er gewoon ECHT veel zooi tussen.

Die van die topicstarter van de vorige keer was er eentje uit zo'n inbouwracj met alles erop en eraan, heb ik begrepen. Misscien wel leuker om dan een nieuwe te nemen, maar er is ook ge-opperd om eens te ekijken hoe het klinkt met die sony versterker.. Daar gaat het uiteindelijk om, toch? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Laatst online: 22:31

ALH

Sony maakt gewoon leuke middenklasse versterkers, en zolang jij geen verschil hoort en er tevreden mee bent dan is er toch geen probleem :? :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Jaa, ik heb ook een sony versterker gehad, wat een ballending was dat zeg. ik heb 'm binnen de garantie weten te verpatsen aan een vriend, en een yamaha gekocht, voor 200 piekjes meer (500 was de sony) heb ik een versterker waar ik echt nooit meer vanaf wil.

die vermogens die sony opgeeft slaan werkelijk nergens op. De yamaha die nauwelijks krachtiger is dan de sony (volgens de getalletjes dan) geeft vooral ook op de hogere geluidsniveau's nog vreselijk goed zuiver geluid. Die sony werd ook altijd mega-warm, of ik 'm nu belaste of niet, en die yamaha wordt alleen heet als ik 'm open gooi.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Pf, die vermogens boeien toch niet, die Sony QS van me zou ook 2*120 moeten leveren, maar dat maakt toch geen reet uit, want al levert zo'n ding 2*20W is het nog genoeg.

Dit beestje heeft me 2,4 jaar geleden 800 piek gekost, en het is een heel redelijk ding, zeker vergeleken met die andere ('lowbudget') dingen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ik heb een str-de345, ben ik ook nie zo blij mee :( Weliswaar dolby prologic, maar inderdaad vervormen bij hogere volumes enzow.
Maar ik ga eerst eens andere boxen aanschaffen, dan misschien een yamaha dolby digital versterker erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 juni 2001 20:28 schreef tborgdorff het volgende:
ik heb een str-de345, ben ik ook nie zo blij mee :( Weliswaar dolby prologic, maar inderdaad vervormen bij hogere volumes enzow.
Kijk daar heb je het al: een strde 345 :)

Sony heeft een aantal series:

3xx (versterkers receivers)
4xx (receivers)

5xx (versterkers receivers)
6xx (receivers)

7xx (qs) (versterkers receivers)
8xx (qs) (versterkers receivers)

een aantal ES klassen.

De 3 t/m de 7 versterkers zijn gewoon om te huilen, de 830 receiver is prima en de 635 is volgens mij ook wel net ok. Alles daaronder valt wat mij betreft toch een beetje in de catagorie: leuk, maar niet echt superkwaliteit. Let wel: daar is de prijs ook naar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op dinsdag 12 juni 2001 20:36 schreef JvS het volgende:

[..]

4xx (receivers)

6xx (receivers)

een aantal ES klassen.

De 3 t/m de 7 versterkers zijn gewoon om te huilen, de 830 receiver is prima en de 635 is volgens mij ook wel net ok. Alles daaronder valt wat mij betreft toch een beetje in de catagorie: leuk, maar niet echt superkwaliteit. Let wel: daar is de prijs ook naar!!
Hij was idd. niet erg duur nee, maar ik ga toch eens kijken voor een leuke yamaha ofzo, of anders zo'n sony 940 (exacte type ben ik ff vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

STR-DB930 is de Sony in mijn bezit en ik moet zeggen het is een aardig machientje. Ik is geheel en al niet ONtevreden over dit apparaat.

Het motto blijft, als jij het goed vindt klinken is het ook goed ongeacht het merk aantal watten RMS weet ik veel wat.

AMEN :z

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Ik heb de sony 830 ,dat is de kleine broer van de 930 qua geluid is die hetzelfde er zit alleen een extra functie op om in twee ruimtes verschillende music te beluisteren .
Aangezien ik dat toch niet gebruik vindt ik dat geen +/-fl 300 waard.
voor de rest ben ik DIK tevreden hoor

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 juni 2001 23:59 schreef darmit het volgende:
Ik heb de sony 830 ,dat is de kleine broer van de 930 qua geluid is die hetzelfde er zit alleen een extra functie op om in twee ruimtes verschillende music te beluisteren .
Aangezien ik dat toch niet gebruik vindt ik dat geen +/-fl 300 waard.
voor de rest ben ik DIK tevreden hoor
hehe, dat is niet het enige verschil hoor. Ik weet niet in welke zaak ze jou dat hebben wijsgemaakt, maar ik zou maar eens op zoek gaan naar een wat fijnere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Dank JvS *D ik stond even met mijn mond vol tanden...was ik dan zo opgelicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

ES serie Sony is wel OK :) We hebben FA 5 ES met Infinity Kappa 8.2i's. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Op woensdag 13 juni 2001 00:06 schreef JvS het volgende:

[..]

hehe, dat is niet het enige verschil hoor. Ik weet niet in welke zaak ze jou dat hebben wijsgemaakt, maar ik zou maar eens op zoek gaan naar een wat fijnere. :)
oke die 20 watt per kanaal en die speciale afstandbediening is mij geen fl 300 gulden waard
en als er nog meer extra op zit zou ik die wel eens willen weten dan ,ik ben dik tevreden dus

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 juni 2001 23:42 schreef darmit het volgende:
oke die 20 watt per kanaal en die speciale afstandbediening is mij geen fl 300 gulden waard
en als er nog meer extra op zit zou ik die wel eens willen weten dan ,ik ben dik tevreden dus
Het gaat niet om de specs, of om de extra afstandsbediening. Het gaat om de kwaliteit van het apparaat. Een 9x0 is gewoon beter in staat een speaker aan te sturen en klinkt wat beter.

Die 20watts extra boeien niet, want die 4x140 watt die ze opgeven is echt bullshit |:( Het apparaat zelf daarom niet.

(ps, die 140 watt haalt-ie dus echt niet continu 20-20.000Hz @0,03%THD bij 8ohm :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb een technics versterker en daar hangt alles aan -> PC - Draaitafels - Tuner en dat werkt perfect.

Tis een oude van m'n pa

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 01:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb ook een sony, en nergens last van. zit veel geluid in van redelijke kwaliteit, 120 watt.

Deze set houdt het nog wel een paar jaartjes uit. en als ik hierna een paar duizend piek over heb koop ik een marantz of Denon Hifi set. want dat lijkt me toch wel erg gaaf, vant ik luister graag en erg vaak muziek.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb trouwens ook een sony versterker, hoor. *D

Moet kunnen, toch? klinkt nog best aardig ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19:21
Ach ik heb ook een STR-DE315. Niks mis mee. Volgens mij is er in combinatie met goeie speakers toch een best geluidje uit te halen hoor.

Trouwes, heeft iemand anders ook last van erg zachte rear-speakers? Ik heb ze al op +10 dB staan. Als ik een DVD bekijk kompt daar amper geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Met sony versterkers weet je nooit of je een goede hebt. Doorgaans kan je er vanuit aan dat spullen uit de es serie zeer goed zijn.

Ik heb zelf sinds ongeveer twee jaar een sony fa3-es die erg goed bevalt. Geluid is neutraal, versterker heeft zat power, degelijk gebouwd en ziet er ook nog is mooi uit. Dit type schijnt één van de betere versterkers te zijn die sony ooit verkocht heeft. (euh in de zin van prijs/kwaliteit verhouding).

Echter in winkels zie je vaak sony systemen staan wat gewoon complete rommel is. Waardoor het altijd maar gokken is of iemand iets goeds gekocht heeft, of dat het bose kwaliteit blijkt.

ter info mijn systeem
versterker: sony fa3-es
cd-speler: akai CD-M1200
Speakers: Infinity delta 60
geluidskaart pc: terratec dmx fire 1024

edit: typo bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Hahaha natuurlijk vervormt een sony sneller dan een marantz, omdat de marantz versterkers gewoon worden gebouwd om meer te leveren dan eigenlijk de bedoeling zou zijn , daarom klinken ze dynamischer en in dynamiek gaat nogal wat vermogen zitten dus ja dan gaan ze misschien minder hard dan sony ( volgens jou ) maar ze klinken veel lekkerder en natuurlijker en dat vind ik veel belangrijker dan die takke house die misschien beter klinkt op een bassige sony , boem boem boem etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Maar zoals bij elk merk is de duurste range altijd de beste kwaliteit.
Logisch dat een versterker van 1300 piek beter is dan een van 700.

Ik heb zelf trouwens Technics,
SA-GX670 Dolby ProLogic reciever (140Watt)
SL-PS670A CD speler
RS-BX701 Cassettedeck
en aan m'n versterker heb ik 2 Infinity SM152 vloerzuilen (300Watt) en Infinity Minuette surround setje (80Watt).

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Darkman,
Geloof dat je mijn post niet goed gelezen hebt.
Ik bedoel dus de ene sony versterker is complete prut terwijl de ander top kwaliteit is die zich kan meten met o.a. marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op dinsdag 12 juni 2001 20:36 schreef JvS het volgende:

[..]

4xx (receivers)

6xx (receivers)

een aantal ES klassen.

lol, probeer die van mij eens in dat overzicht op te zoeken:

ta-ve610

zou dus een receiver moeten zijn.. maar niets is minder waar.

en dan issie ook nog QS..

je hebt het over de 635, dat is wel grappig, die heeft net een vriend op mijn aanbevelen gekocht, tweedehands in duitsland voor 345 DM. maar ik weet wel dat die van mij zeker een beter geluid geeft. natuurlijk lever ik daarvoor in dat ik geen tuner ingebouwd heb, geen dolby digital, en ipv 25 maar 10 dcs instellingen. maar ach..

je indeling klopt voor het grootste deel, maar toch niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op donderdag 14 juni 2001 00:59 schreef Wannapuf het volgende:
Ach ik heb ook een STR-DE315. Niks mis mee. Volgens mij is er in combinatie met goeie speakers toch een best geluidje uit te halen hoor.

Trouwes, heeft iemand anders ook last van erg zachte rear-speakers? Ik heb ze al op +10 dB staan. Als ik een DVD bekijk kompt daar amper geluid uit.
heb je toevallig twee prologic instellingen, namelijk 'prologic' en 'enhanced'?
probeer hem dan op prologic te zetten, en niet op enhanced. het geluid achter is dan wat harder heb ik gemerkt.

verder: wat voor rearspeakers heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26731

ik heb de 940 en 4 x Jamo D265 (265 watt, hifi PA) en nog een Jamo center speaker (serie dunno uit me kop), klinkt echt retevet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op zondag 01 juli 2001 12:06 schreef SiCnEsSs het volgende:
ik heb de 940 en 4 x Jamo D265 (265 watt, hifi PA) en nog een Jamo center speaker (serie dunno uit me kop), klinkt echt retevet
ik heb de jamo d100 gehad, en die zijn echt waardeloos. ik heb de d265 nooit gehoord, wel gezien, en volgens mij zijn veel componenten hetzelfde.

heb je deze boxen wel eens naast andere gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 09:18

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op dinsdag 12 juni 2001 19:07 schreef ALH het volgende:
Sony maakt gewoon leuke middenklasse versterkers, en zolang jij geen verschil hoort en er tevreden mee bent dan is er toch geen probleem :? :)
Ik heb de legendarische Sony Ta-F808ES versterker en hoewel het al een redelijk oud versterketje is wil ik dit echt geen middenklasse versterker noemen.
In combinatie met mijn Sony CDP-XA50ES CD-Speler gaan we hier toch al aardig de richting van de "High End" op dacht ik zo.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26731

Op zondag 01 juli 2001 12:09 schreef aatos het volgende:

[..]

ik heb de jamo d100 gehad, en die zijn echt waardeloos. ik heb de d265 nooit gehoord, wel gezien, en volgens mij zijn veel componenten hetzelfde.

heb je deze boxen wel eens naast andere gehoord?
d100? ik heb nog d110 gehad en die klonken ook erg goed.

ik heb ze naast een aantal B&W en Dali speakers gehoord en ik vond deze toch beter klinken (de bass :9 ) (raar maar waar, de B&W's en de Dali's waren veel duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Op dinsdag 12 juni 2001 19:49 schreef Zeepoog het volgende:
Jaa, ik heb ook een sony versterker gehad, wat een ballending was dat zeg. ik heb 'm binnen de garantie weten te verpatsen aan een vriend, en een yamaha gekocht, voor 200 piekjes meer (500 was de sony) heb ik een versterker waar ik echt nooit meer vanaf wil.

die vermogens die sony opgeeft slaan werkelijk nergens op. De yamaha die nauwelijks krachtiger is dan de sony (volgens de getalletjes dan) geeft vooral ook op de hogere geluidsniveau's nog vreselijk goed zuiver geluid. Die sony werd ook altijd mega-warm, of ik 'm nu belaste of niet, en die yamaha wordt alleen heet als ik 'm open gooi.
Ja dat ding heb ik dus nu maar binnekort heb ik een nieuwe waar zeepoog jaloers op (kan) zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

Ik heb hier een Sansui A-40 versterkers staan met daaraan een set Celestion Ditton 15XR speakers eraan + een turner en casettedeck. Totaal kosten 1 Aopen 36x cd-rom speler. Is dan een goede ruil of niet?

Die versterker bevalt zo goed dat ik toen ik de mogelijkheid kreeg om dezelfe versterker voor 100 piekjes aan te schaffen, die gelijk gepakt heb. Nu nog een stel leuke boxjes.... en dan is m'n film kamer ook weer klaar.

Het valt me op dat er in dit forum vaak negatief gedaan wordt over "goedkope" componenten want een PA systeem is toch VEEEEEL beter....tja vind je het gek voor dat geld. Waar ik pesoonlijk meer waarde aan hecht is een vergelijking met materiaal van de zelfde prijs klassen. Als ik nu b.v een stel Cat speakers zie voor 300 piek en ik vraag of ze goed zijn, dan wil ik natuurlijk geen kreten voorbij zien komen zoals "die bagger dingen...je kan beter een stel PA spekers nemen" dat zie ik maar al te vaak voorbij komen, maar niet iedereen heeft zoveel geld om die krengen te kopen. Trouwens...ook al had ik het geld dat zou ik het er niet voor over hebben.

Het moraal.....kijk eens wat vaker naar de prijs kwaliteit verhouding, want die ligt vaak een beetje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een 10 jaar oude Sony LBT-D105 midi systeem staan waar ik heel erg veel plezier van heb gehad, maar hie heeft z'n beste tijd gehad. Je hoort hem gewoon met de jaren slechter klinken. Tijd voor een nieuwe dus. Mij keuze is al op een Nad versterker gevallen, de C370. Nu het geld nog :)

[edit]
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 21:51

Diamon

The Weird One

Heb een TA-1055 van Sony.
Ding is van 1972, zit leuk geluid in, maar komt snel een nieuwe te staan.
Merk weet ik nog niet, heb laatst wel een leuke Denon gezien.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op zondag 01 juli 2001 23:55 schreef nitraat het volgende:
Ik heb hier een Sansui A-40 versterkers staan met daaraan een set Celestion Ditton 15XR speakers eraan + een turner en casettedeck. Totaal kosten 1 Aopen 36x cd-rom speler. Is dan een goede ruil of niet?

Die versterker bevalt zo goed dat ik toen ik de mogelijkheid kreeg om dezelfe versterker voor 100 piekjes aan te schaffen, die gelijk gepakt heb. Nu nog een stel leuke boxjes.... en dan is m'n film kamer ook weer klaar.

Het valt me op dat er in dit forum vaak negatief gedaan wordt over "goedkope" componenten want een PA systeem is toch VEEEEEL beter....tja vind je het gek voor dat geld. Waar ik pesoonlijk meer waarde aan hecht is een vergelijking met materiaal van de zelfde prijs klassen. Als ik nu b.v een stel Cat speakers zie voor 300 piek en ik vraag of ze goed zijn, dan wil ik natuurlijk geen kreten voorbij zien komen zoals "die bagger dingen...je kan beter een stel PA spekers nemen" dat zie ik maar al te vaak voorbij komen, maar niet iedereen heeft zoveel geld om die krengen te kopen. Trouwens...ook al had ik het geld dat zou ik het er niet voor over hebben.

Het moraal.....kijk eens wat vaker naar de prijs kwaliteit verhouding, want die ligt vaak een beetje scheef.
Ik heb t tot nu nog niet gezien dat er PA apparatuur werd aangeraden als t over hifi ging.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Nou, ik vind Sony altijd wel goed spul maken. De goedkopere series hebben natuurlijk geen referentiegeluid, maar dat geldt voor bijna geen enkele goedkopere versterker. De vormgeving vind ik erg mooi, mooier dan de meeste andere merken. En als je het over de ES/QS serie hebt : dat zijn gewoon topklasse apparaten !

Ik heb zelf aan m'n SB Live! een Sony TA-A400 (en een Harman/Kardon PM650) versterker en voor een beetje computergeluid is die Sony prima.
Ik wil voor het kijken (luisteren!) van DVD's een STR-DB930 gaan aanschaffen, maar vindt 'm nog een beetje duur. Dit is in z'n klasse volgens mij het beste wat je kan kopen (veeeeeeeeeeel aansluitingen :P ) Denk dat ik er wel tevreden mee zal zijn, heb ik weer wat te pluggen :)

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

:P

Ik heb een Sony STR-GX311 (met R-D-S EON) en ik vind em nog lekker klinken ook

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-07 11:10
Op dinsdag 12 juni 2001 23:05 schreef Baklap het volgende:
STR-DB930 is de Sony in mijn bezit en ik moet zeggen het is een aardig machientje. Ik is geheel en al niet ONtevreden over dit apparaat.

Het motto blijft, als jij het goed vindt klinken is het ook goed ongeacht het merk aantal watten RMS weet ik veel wat.

AMEN :z
Ja die 930 heb ik ook in combinatie met de DVD 725 van Sony. :9~
Heerlijk spul !

Alleen jamemr dat je geen CDR/W af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op zondag 01 juli 2001 02:56 schreef Basb het volgende:
Met sony versterkers weet je nooit of je een goede hebt. Doorgaans kan je er vanuit aan dat spullen uit de es serie zeer goed zijn.
Echter in winkels zie je vaak sony systemen staan wat gewoon complete rommel is. Waardoor het altijd maar gokken is of iemand iets goeds gekocht heeft, of dat het bose kwaliteit blijkt.
whaa haha dit vind ik nou echt LOL, ben ik het wel mee eens ja...>:)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Ik ben de trotse eigenaar van een Sony STR-DB930 QS en ben er zeer tevreden mee. Het is voor dat geld zeker een goede versterker, ook de vele aansluitingen vind ik een voordeel. Zeker met fims geeft ie een lekker geluidje (ddt 5.1). Sony verkoopt idd ook rommel maar daar is de prijs dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Op maandag 02 juli 2001 00:06 schreef thefirstikke het volgende:
Ik heb zelf een 10 jaar oude Sony LBT-D105 midi systeem staan waar ik heel erg veel plezier van heb gehad, maar hie heeft z'n beste tijd gehad. Je hoort hem gewoon met de jaren slechter klinken. Tijd voor een nieuwe dus. Mij keuze is al op een Nad versterker gevallen, de C370. Nu het geld nog :)

[edit]
typo
Yesss gave versterker die ik hopelijk morgen hier heb staan, alleen inderdaad zwaar duur maar zeker het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14537

Sorry hoor maar ik heb hier ook een sony versterker/receiver STR-D565 (dolby surround) met B&W boxen. Ik heb dat ding helemaal op tien gehad op alle standen en hij geeft GEEN vervorming. De klanken zijn/blijven helder het geluid is vol. Dat ding heeft mij alleen aan de versterker al f 800,- gulden gekost, maar dan heb je ook wat. Onder de f 200,- heb je bij alle merken :r spul.

Voor mij only SONY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Op maandag 02 juli 2001 21:15 schreef AMADEUZ het volgende:
Sorry hoor maar ik heb hier ook een sony versterker/receiver STR-D565 (dolby surround) met B&W boxen. Ik heb dat ding helemaal op tien gehad op alle standen en hij geeft GEEN vervorming. De klanken zijn/blijven helder het geluid is vol. Dat ding heeft mij alleen aan de versterker al f 800,- gulden gekost, maar dan heb je ook wat. Onder de f 200,- heb je bij alle merken :r spul.

Voor mij only SONY
'GEEN vervorming' bestaat niet.. alle versterkers vervormen het geluid meer of minder, en alle versterkers vervormen meer naarmate ze meer vermogen leveren.

het kan best zijn dat die versterker van jou nog redelijk klinkt bij hogere volumes, maar als jij echt het verschil niet hoort tussen de vervorming bij lage volumes en de vervorming bij hoge volumes (en zeker als je dat ding voluit opendraait), dan is er echt iets goed mis. dan had je beter geen 800 piek uit kunnen geven aan een versterker, want jij hoort kennelijk toch niet hoe sterk geluid vervormd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Kan slechter hoor. Ik heb een Aiwa AV-X150 RDS/EON prologic receiver.

Gelukkig boosten mijn Magnat speakers het nogwel een beetje op. Ik hoop ooit tegen een Yamaha aan te kijken.
Pagina: 1