Hallo beste mede-Tweakers,
Ik heb vorig jaar zomer mijn AMD Game PC die ik bij een website had gekocht ge-upgradet naar een Intel/Nvidia PC omdat ik niet tevreden was met de prestaties.
Ik heb toen gekozen voor een i5 4670k een GTX 780.
Die "k" CPU had ik gekocht vanwege de mogelijkheid om deze over te klokken. Helaas had ik, omdat het anders ineens te duur werd, er maar een goedkoper Asus B85ME moederbordje bij gekocht. Ook gebruik ik nu nog steeds de fan die bij de CPU kwam.
Geen overklok materiaal dus.
Nu wil ik komend najaar een kleine upgrade gaan doen om dat ding is mooi over te klokken. Ik heb m'n ogen gelegd op dit moederbord:
ASUS MAXIMUS VII RANGER
http://tweakers.net/price...7-maximus-vii-ranger.html
En voor de fan ga ik denk ik voor de Cooler Master Hyper T4:
pricewatch: Cooler Master Hyper T4
Daarnaast denk ik dat ik er meteen ook een andere PSU ingooi, want ik krijg altijd vaak negatieve feedback over mijn CoolerMaster PSU van 600w. Welke weet ik alleen nog niet...
Van wat ik al heb gezien met ik rond de 250 euro klaar (inclusief PSU, maar twijfel nog)
Ik wil sowieso de CPU van 3.40Ghz (standaard) naar iets over de 4Ghz brengen...
Gaat dat lukken met deze mobo-fan combo?
P.S. Ik wil m'n CPU vooral overklokken voor het gamen...
Ik heb vorig jaar zomer mijn AMD Game PC die ik bij een website had gekocht ge-upgradet naar een Intel/Nvidia PC omdat ik niet tevreden was met de prestaties.
Ik heb toen gekozen voor een i5 4670k een GTX 780.
Die "k" CPU had ik gekocht vanwege de mogelijkheid om deze over te klokken. Helaas had ik, omdat het anders ineens te duur werd, er maar een goedkoper Asus B85ME moederbordje bij gekocht. Ook gebruik ik nu nog steeds de fan die bij de CPU kwam.
Geen overklok materiaal dus.
Nu wil ik komend najaar een kleine upgrade gaan doen om dat ding is mooi over te klokken. Ik heb m'n ogen gelegd op dit moederbord:
ASUS MAXIMUS VII RANGER
http://tweakers.net/price...7-maximus-vii-ranger.html
En voor de fan ga ik denk ik voor de Cooler Master Hyper T4:
pricewatch: Cooler Master Hyper T4
Daarnaast denk ik dat ik er meteen ook een andere PSU ingooi, want ik krijg altijd vaak negatieve feedback over mijn CoolerMaster PSU van 600w. Welke weet ik alleen nog niet...
Van wat ik al heb gezien met ik rond de 250 euro klaar (inclusief PSU, maar twijfel nog)
Ik wil sowieso de CPU van 3.40Ghz (standaard) naar iets over de 4Ghz brengen...
Gaat dat lukken met deze mobo-fan combo?
P.S. Ik wil m'n CPU vooral overklokken voor het gamen...