[GENERAL RANT] Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:06
Beste mede tweakers,

Dit topic wil ik openen voor iedereen die frustraties heeft met windows, en zijn hart even wilt luchten.
Dit topic is niet om problemen op te lossen, wel is het intressant als je de oplossing er reeds bij zet.

Dit gaat dus niet over één bepaalde versie van Windows, maar in het geheel waarom Windows zo vervelend is. Zet er dus bij over welke windows je frustraties gaan

Mijn eerste idee was om er een blog van te maken, maar hier kan er veel sneller van alles verzameld worden, en ik denk dat andere medetweakers met plezier zullen meelezen, en er misschien ook nog iets van op steken.

Graag begin ik nu met zeiken op Microsoft Windows.
Vooreerst, ik ben een doorgewinterde dos/windows gebruiker, en mbv google, los ik zo goed als alle problemen op. Ik gebruik windows 7, maar verkies de commandline, dat is meestal de snelste manier om ergens te geraken in windows. Ik gebruik Windows, omdat er alle software voor beschikbaar is. Ik weet echter dat windows 7 de laatste versie zal zijn die ik gebruik.

Frustratie 1: Sommige dingen in windows zijn zo diep verborgen, dat systeembeheer nodeloos moeilijk wordt
Frustratie 2: De commandline is "achterlijk"! Je kan hem niet goed resizen, en je moet vaak toch nog eens paseren langs een grafische tool, want... het is achterlijk. (Powershell en WMIC ken ik niet)

Frustratie 3: Het configuratie paneel van windows dat is .... om te kotsen. Vergelijk het met Mac OS X en zelfs eender welke Linux distro...
Bijvoorbeeld:
- netwerk-instellingen: Zoveel dat je moet klikken om het ip adres in te geven, of om een proxy in of uit te schakelen, of om een vpn-verbinding op te zetten....
- user-accounts:... ik gebruik de MMC, of control userpasswords
- om tekst groter te maken bijvoorbeeld 115%...
- Firwall instellen....
- Een public shared folder maken: instelling aanpassen hier: Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings, en bovendien opnieuw aanmelden!!! grrr

Frustratie 4: Iconen op het bureaublad, ik wil de tekst rechts, zoals lijsten in een map. maar er is nog veel meer mis, dat ik niet snap met iconen op het bureaublad.

Frustatie 5: Het register, het is en blijft een puinhoop, en alle niet resizable input-venstertjes in Windows..

Voorlopig heb ik al genoeg frustratie geuit, ik moet nu uitloggen om terug inloggen...

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het forum is voor discussie, niet om even goed te ranten op iets wat je niet bevalt. Een heel opsomtopic over alles wat je niet bevalt aan Windows in een Windows-subforum is vragen om problemen, dus ik sluit dit topic preventief...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.