Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie (max 800)

Pagina: 1
Acties:

• wesleydebruijn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10-2021
Hallo,

Ik zit al een week rond te neuzen voor een nieuwe laptop, maar kan de ideale laptop maar niet vinden.. Misschien dat jullie me kunnen helpen!

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijks gebruik voor mijn studie (Informatica) waar ik programmas zoals Netbeans, Eclipse, Visual Studio, Photoshop gebruik.

Wat is je budget?
800 (mag er ook iets boven uitsteken)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijks, dus zou graag een laptop willen die niet al te zwaar is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In de laptop moet zitten:
- i5 of i7
- Minimaal 6GB ram
- Full HD scherm
- SSD hoeft niet per se, want die kan ik er zelf inzetten

Ik heb zelf onderstaande laptop gevonden:
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-13E

Heeft iemand ervaring met Toshiba? En weet iemand of er makkelijk een SSD is in te bouwen in dit model?

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
De kleurkwaliteit van de schermen van Toshiba is echt om te janken. Is dat de enige die je in de pricewatch bent tegengekomen waarvan je dacht dat dit een goede keuze is? Ik ben zelf ook al een tijdje naar een laptop op zoek met ongeveer dezelfde eisen en ik vond deze ver boven de rest uitsteken:

pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Het RAM geheugen is natuurlijk een stuk minder dan bij die van de Toshiba, maar je krijgt er wel een prima scherm voor terug, een krachtigere processor en ook nog een degelijke videokaart, mocht je af en toe een game willen spelen. Het geheugengrootte kan je zelf ook uitbreiden mocht je dat nodig vinden.

• wesleydebruijn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10-2021
Dr StrangeLove schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 04:14:
De kleurkwaliteit van de schermen van Toshiba is echt om te janken. Is dat de enige die je in de pricewatch bent tegengekomen waarvan je dacht dat dit een goede keuze is? Ik ben zelf ook al een tijdje naar een laptop op zoek met ongeveer dezelfde eisen en ik vond deze ver boven de rest uitsteken:

pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Het RAM geheugen is natuurlijk een stuk minder dan bij die van de Toshiba, maar je krijgt er wel een prima scherm voor terug, een krachtigere processor en ook nog een degelijke videokaart, mocht je af en toe een game willen spelen. Het geheugengrootte kan je zelf ook uitbreiden mocht je dat nodig vinden.
Ik heb de Asus die je noemt ook voorbij zien komen, maar ben alleen niet zo'n fan van de grootte en gewicht van de laptop en adapter. Performance gaat daarintegen bij mij wel boven mobiliteit.

Waar ik ook naar zat te kijken is het volgende:
pricewatch: Asus R510LDV-DM529H

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
In de buurt even rondgevraagd, maar hoor alleen maar slechte verhalen over Acer

pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd
Ik heb geen ervaring met een Hybrid-HDD. Veel laptops hebben dit namelijk, maar het zal niet zo snel zijn als een normale SSD.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je zou ook nog een Lenovo S540 kunnen overwegen. Als student kun je er 10% korting op krijgen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Die Acer V5 is een degelijke laptop. Er zijn enkele heel goede reviews geschreven door gebruikers over deze serie van Acer.

Het is niet zo'n bucht meer als dat het vroeger was. De behuizingen zijn er sterk op vooruit gegaan en het is momenteel een van de weinige laptops rond die prijs die een heel degelijk scherm heeft.