• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 00:24

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Ik heb hier een PC staan met een MSI ms 7312 moederbord.
Als ik deze wil aansluiten werkt het wel maar krijg geen beeld, ook als ik een videokaart erin zet wil het beeld niet aan.

Waar kan het probleem liggen? Heb al op internet lopen zoeken maar kan er weinig over vinden.

Verwijderd

Doet voor de rest alles 't naar behoren?
Geen pieptonen, fans gaan draaien, hdd maakt geluid etc?

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
HDD maakt geluid, geen pieptoon, alle fans draaien naar behoren.

Wel moet ik erbij vermelden dat de stroomaansluiting van de voeding iets te klein is (20pins ivp 24pins) maar volgens mij moet dat niet heel veel uitmaken gezien ik dit probleem wel vaker heb gehad maar toch alles blijft werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs van het bakje. Wat voor voeding heb je erin zitten. En hoe ziet de 12V lijn eruit (fans gaan op een lager voltage wel draaien, maar om te booten heb je wel 12V nodig (met een marge natuurlijk)).

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Sorry het is een AMD Sempron 64 3400+ die op dit moederbord is geinstallerd. Daarbij 2gb DDR2 geheugen.
Videokaart is een Asus a9200 en een 300 watt voeding.
12V is aanwezig en aangesloten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Dingen waar ik aan denk:

- voeding defect (dat fans draaien zegt niet veel, die draaien ook wel op 5V of 7V, maar een CPU en/of GPU kunnen niet tegen instabiele voltages, en als een voeding niet stabiel is draaien fans en HDD's wel, maar doet ie verder niks)
- defect moederbord (controleer voor bolle elco's, is een veel voorkomend probleem bij moederborden uit die tijd)
- lege CMOS batterij (sommige moederborden raken 'dement' en vergeten hele tijd hun BIOS settings, andere starten niet eens meer op, controleer of de batterij nog voldoende voltage geeft of vervang deze)

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Dan is deze bord defect en kan die dus regelrecht de schoothoop op :)
Voeding is in goeie staat gezien ik em even uit mijn webcam PC heb gehaald om te kijken of het bord het ook deed.
Had nog een nieuwe liggen batterij liggen maar helaas zelfde effect dus blijft optie 2 over.

Bedankt! :)
Pagina: 1