Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[java] server + desktop + app integratie

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik wil een Android app en desktop programma ontwikkelen die beide communiceren met een database. Deze database kan zich op dezelfde desktop bevinden, maar ook op een webserver, afhankelijk van de wensen van de klant.

Ik zou het willen beschrijven als een MVC opzet, waarbij het model een sql database is, de views een desktop en android app, en de controller bestaat uit server-side logic.

Het lijkt me leuk en handig om alle code in Java te schrijven. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar ik wil graag meteen beginnen met de juiste technologiën. Wat kunnen jullie aanbevelen?

Ik zat zelf te denken aan een Servlet met embedded Jetty server en sqlite-jdbc, en communicatie via http(s), waarbij de desktop dus mogelijk met zichzelf aan het praten is (en android devices met de pc via WAN, zoals AirDroid e.d. het ook doen) of alles via internet verloopt. Punt is dat ik niet zo goed weet hoe ik de boel op een dedicated server zou moeten deployen, dus daar wil ik graag van tevoren duidelijkheid over.

Edit: als ik een beetje rondkijk bij Nederlandse webhosters dan lijkt Java ondersteuning nogal mager. Misschien toch maar PHP voor de back-end dan?

Dank!

[ Voor 6% gewijzigd door Bozozo op 12-10-2014 21:50 ]

TabCinema : NiftySplit

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat ik aan zou raden is een core dat communiceert met je clients (Android + desktop) via REST. Daarbij kun je de client kant redelijk klein maken en veel logica uit laten voeren en de server zodat je niet veel functionaliteit hoeft te repliceren.

Wat je gebruikt voor de server is dan niet zo heel belangrijk. Je bent dan niet aan java gebonden. Wil je toch java dan kun je inderdaad bv een embedded Jetty / Netty server gebruiken. Deployment kan of op een VPS dan, of je kunt eens kijken naar het Google Cloud platform of Red Hat OpenShift. Hierbij moet moet je wel naar desbetreffende applicatieserver deployen. Zowel Google als RH bieden gratis instap servers aan.

Daarnaast kun je ook nog eens kijken naar Herodoku, daar kun je ook naar deployen maar dat is niet gratis. Wil je echt in Nederland blijven dan kun je toch het besten naar een VPS kijken.