Bestandspad te lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 06:25
Hallo,
Ik probeer wat bestanden te verplaatsen naar mijn backupschijf (standaard knippen/plakken werk) en heb een probleem met 3 afbeeldingen die een te lange naam hebben. Ze zijn ooit eens via mijn Android telefoon op de PC beland en heb ze sinds dien niet veranderd. Maar als ik ze nu probeer te verplaatsen (of verwijderen) krijg ik de error:

Titel: Doelpad is te lang
Bericht: De bestandsnaam is te lang voor de doelmap. U kunt de bestandsnaam verkorten en het opnieuw proberen of u kunt een locatie met een korter pad proberen.

Het probleem is nu dat ik al het kortste pad heb gekozen en dat ik de namen niet meer kan veranderen, zodra ik op naam wijzigen klik gebeurt er namelijk niets. Bovendien kan ik ze niet direct verwijderen, want dat gebeurt via de prullenbak, en die geeft ook de error van een te lang doelpad.

Als u hier iets meer vanaf weet, en weet hoe het te verhelpen is, laat het me alstublieft weten.
De PC is namelijk verkocht en moet snel de deur uit, vandaar dat ik hem ook opschoon.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Shift-Del? Dan gaan ze niet via de vuilnisbak.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
ajhaverkamp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:45:
Shift-Del? Dan gaan ze niet via de vuilnisbak.
Had ik nog niet van gehoord, zal het nu proberen.
Helaas, zelfde probleem

[ Voor 5% gewijzigd door TTheuns op 12-10-2014 20:55 ]

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-06 21:19
Ik zou gewoon een korter doelpad kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
zetje01 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:52:
Ik zou gewoon een korter doelpad kiezen.
Dit gebeurt bij elk doelpad dat ik kies, hoe kort het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-06 21:19
Hoe lang is je bestandsnaam dan? Iets van 250 tekens, of zo?
Anyways, booten met een linux live-cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 16:59

lordsnow

I know nothing

Bestanden hernoemen of verwijderen via een DOS prompt? Dat gaat meestal dan nog wel.

De lengte van het bestandpad is dus de lengte van het pad, met de lengte van het bestand er bij. Samen mag dit niet meer zijn dan 255 chars, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je je computer gaat verkopen, dan wil de nieuwe eigenaar vast een verse Windows-installatie hebben. Kan je de schijf dan niet gewoon formatteren? Dan ben je van die problematische bestanden af en is de pc "meer opgeschoond" dan wanneer je handmatig allerlei zaken terug gaat zetten. Dit moet je overigens natuurlijk niet doen als je niet zeker weet of je dit wel wilt.

[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 12-10-2014 21:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

zetje01 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:59:
Hoe lang is je bestandsnaam dan? Iets van 250 tekens, of zo?
Deze truuk gebruik ik nog steeds graag en vaak ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 12:12
Vanaf een live-USB of SD-card een linux distro (linuxmint bijvoorbeeld) booten, bestandsnamen wijzigen of deleten. Klaar.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
De bestandsnaam is niet tot aan het einde te lezen en ook niet aan te passen, dus ik ga aannemen dat het groter is dan 255. Ik denk niet dat het verwijderen zomaar zal gaan. Hoe komt het dat Windows 8.1 wel paden kan maken die te lang zijn, maar ze daarna niet meer kan verwijderen of aanpassen?

Ik kan de harde schijf momenteel nog niet formatteren, ik moet namelijk Ubuntu nog verwijderen in zijn geheel. Daarna ga ik voor een factory reset en dus ook formatteren van de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je Ubuntu apart gaan verwijderen, gewoon formatteren dan ben je daar toch ook vanaf lijtk me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding op windows draait:
Maak een nieuwe drivemapping aan naar het doel.
Of als het doel lokaal is:
In een commandprompt even het commando SUBST gebruiken. Dat kan een driveletter aan een directory toekennen. Beetje het zelfde als een netwerkmapping met een localhost pad, maar dan zonder netwerkstack :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 19:25
Inderdaad, even een mapping maken naar het pad :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Kun je de windowsschijf niet in Ubuntu mounten en dan het bestand weggooien?
Pagina: 1