Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router geeft geen internet meer door na upgrade naar DD-WRT

Pagina: 1
Acties:

• Farai
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag geprobeerd om mijn 5 jaar oude Netgear WNDR-3700v1 wat meer future proof te maken door van de stock firmware naar DD-WRT te gaan. Helaas doet nu het internet het niet meer...

Hieronder de situatie:

ADSL van Online.nl komt binnen op een Speedtouch ST706 modem, die het direct weer doorgeeft naar de Netgear WNDR-3700v1. In de Speedtouch is alleen de Netgear geprikt, de Netgear geeft vervolgens het netwerk bedraad door naar een switch en draadloos naar tal van andere apparaten.

Vandaag heb ik de Netgear geupgrade naar DD-WRT 04-18-2014-r23919. Netjes de installatie gevolgd en zonder problemen geïnstalleerd. Hij lijkt volledig te functioneren, behalve dan dat hij zowel draadloos als bedraad geen internet doorgeeft... Als ik een kabel direct van de modem naar een computer leg werkt het nog wel gewoon.

Ik vermoed sterk dat ik ergens iets over het hoofd zie maar na een middag er mee bezig te zijn geweest weet ik het niet meer...

Iemand enig idee?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
- Staat de ST706 in Bridged mode ?
- Wat heb je in DD-WRT al geconfigureerd/getest ?

• Farai
Naar wat ik nu kan vinden is de ST706 van Online zo dicht getimmerd dat hij niet in bridged mode ingesteld kan worden. Mooi staaltje gebruiksonvriendelijkheid. Ik hoop dat dat niet het probleem gaat zijn.

In DD-WRT heb ik alleen een wachtwoord op de draadloze netwerken gezet. Verder heb ik wat gespeeld met de DHCP/pppoe instellingen maar aangezien ik volgens mij nooit een gebruikersnaam/wachtwoord heb gekregen kon ik daar weinig mee.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Krijgt je DD-WRT wel een IP adres van Online (via het modem) middels DHCP op zijn WAN link?

https://discord.com/invite/tweakers

• Farai
Goede vraag, waar zou ik dat kunnen vinden?

• redfoxert
  • Niet online
Wat dacht je van in de web interface van het ding?

Volgende vraag: is DD-WRT na installatie uberhaubt wel correct ingesteld?

[ Voor 43% gewijzigd door redfoxert op 12-10-2014 22:03 ]

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Als je de SpeedTouch niet in bridge kunt zetten, krijg je sowieso geen IPextern-ip in je Netgear te zien zie hieronder. Reset je Netgear en zet alleen de DHCP server uit, waarschijnlijk dat het dan wel werkt. (Er vanuit gaande dat je Speedtouch ook een routerfunctie heeft, wat volgens internet wel zo is).

[ Voor 7% gewijzigd door MaZeLe op 12-10-2014 22:15 ]

• redfoxert
  • Niet online
MaZeLe schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:08:
Als je de SpeedTouch niet in bridge kunt zetten, krijg je sowieso geen IP in je Netgear te zien. Reset je Netgear is en zet alleen de DHCP server eens uit, waarschijnlijk dat het dan wel werkt. (Er vanuit gaande dat je Speedtouch ook een routerfunctie heeft, wat volgens internet wel zo is).
Tuurlijk wel. Hij krijgt altijd een IP adres van de DHCP server van de Speedtouch. Het zal alleen waarschijnlijk geen extern benaderbaar IP adres zijn maar eentje die binnen een private range. 192.168.x.x ofzo.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
MaZeLe schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:08:
Als je de SpeedTouch niet in bridge kunt zetten, krijg je sowieso geen IP in je Netgear te zien. Reset je Netgear is en zet alleen de DHCP server eens uit, waarschijnlijk dat het dan wel werkt. (Er vanuit gaande dat je Speedtouch ook een routerfunctie heeft, wat volgens internet wel zo is).
De netgear zal best een ip adres krijgen van de ST706, of een extern of een intern, naar gelang ie in bridged mode staat of niet.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
redfoxert schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:11:
[...]

Tuurlijk wel. Hij krijgt altijd een IP adres van de DHCP server van de Speedtouch. Het zal alleen waarschijnlijk geen extern benaderbaar IP adres zijn maar eentje die binnen een private range. 192.168.x.x ofzo.
Op die manier wel ja. Ik dacht dat jij een extern IP bedoelde. Neemt niet weg dat het uitschakelen van de DHCP server de oplossing zou kunnen zijn.

• redfoxert
  • Niet online
MaZeLe schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Op die manier wel ja. Ik dacht dat jij een extern IP bedoelde. Neemt niet weg dat het uitschakelen van de DHCP server de oplossing zou kunnen zijn.
Hangt echt helemaal van de setup en instellingen af. Een DHCP server aan de WAN kant van de Netgear in een ander subnet dan de LAN kant zal helemaal geen invloed hebben op de werking. Dat is namelijk exact de manier waarop nu ook IP adressen uitgedeeld worden bij 99% van de huishoudens die over een losse router beschikken.

Het probleem zit in de Netgear en waarschijnlijk is DD-WRT verkeerd geconfigureerd. Ik denk eerder aan hetzelfde subnet aan beide kanten, zowel LAN als WAN. Op die manier snapt de router software namelijk niet meer welk verkeer het moet routeren en wat intern/extern hoort te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 12-10-2014 22:23 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft die router toevallig een ander IP adres gekregen? En hoe staan je DNS settings?
Wat je iig even kunt proberen is een dnsflush op je clients. Meestal helpt dat wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je komt niet in je ST706 omdat ie waarschijnlijk al in bridge mode staat.
Als dat zo is zal je in je Netgear het juiste WAN connection type moeten invullen.

Voor Online mogelijk:

PPPoA, VPI/VCI: 8/48, VC MUX

EthoA, RFC1483 Bridged IP LLC of RFC 2684 Bridged IP LLC, VPI/VCI:8/35

In beide gevallen géén username / wachtwoord invullen.

Volgende optie zou een hard-reset van de ST706 zijn en vanaf "nul" beginnen. Maat geen idee of je dan initieel wél een gebruikersnaam nodig hebt. Die heb je vermoedelijk ooit gekregen. Kan iets zijn als abonneenummer of iets dergelijks.

[ Voor 28% gewijzigd door Masimo op 12-10-2014 22:40 ]

• Farai
Bedankt voor alle suggesties iedereen!

Als WAN IP krijg ik inderdaad een intern nummer. Als ik PPPoA gebruik krijg ik alleen nog maar een set nullen als IP, dat werkt dus ook niet. De optie EthoA zie ik niet staan in de dropdown lijst...

-edit- Ik zie nu pas alle edits van iedereen (browser niet ververst...). Ik ga ze morgen ochtend proberen!

[ Voor 18% gewijzigd door Farai op 12-10-2014 22:54 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Netgear instellen als Accespoint. Op een LAN (niet WAN) poort van de ST706 aansluiten. Ook bij de Netgear de kabel in een LAN poort prikken.
(Of bij de Netgear wél op de WAN poort i.c.m. de optie "Assign WAN Port to Switch", waardoor de WAN poort een 5e LAN poort wordt).

Bij voorkeur de Netgear een vast IP adres geven.
Welk IP adress krijgt je Netgear, overigens? Dan weet je (ongeveer) waar je DHCP range zit.
Vast IP adres buiten de DHCP range toekennen.

DHCP uitzetten. Verder géén WAN instellingen doen.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 10:11
Wat hierboven wordt beschreven is AP Mode. Volg deze guide: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point

• Farai
Ik heb ondertussen internet, DHCP uitzetten was inderdaad de truc. Volgende probleem is nu dat de jails binnen mijn FreeNAS geen eigen interne IP's meer krijgen, alleen de NAS als geheel. Ik ga maar weer eens verder zoeken.

In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!
Pagina: 1