Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De voornaamste reden voor deze build is om te kunnen streamen op hoge kwaliteit / resolutie, ik zal een mix van oudere en nieuwe games gaan streamen en wil me niet ergeren aan mijn videokaart. Af en toe zal ik nog eens video-editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar laten we als richtlijn 2200 euro nemen. Hier wil ik dan ook randapparatuur in meenemen. Excl. verzendkosten. Minder mag natuurlijk ook, bang for buck was bij mijn vorige pc ook goed genoeg voor 6 jaar plezier.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn Samsung Syncmaster 2443BW doet het nog prima. Verder neem ik nog een 2tb harde schijf mee, deze zal gebruikt worden om de streams op te slaan. Voor de rest blijft m'n oud systeempje actief gebruikt worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hele goede CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als er nog mee gedacht kan worden over een capturecard zou dat leuk zijn, ik kan geen beslissing nemen tussen de avermedia pricewatch: Avermedia Live Gamer HD (C985) of iets van blackmagic. Verder zit ik nog te tobben tussen een headset of een mixingdesk + microfoon en losse koptelefoon. Iis 8 gb ram voldoende? En is de nieuwste generatie van intel al de moeite waard als er gekeken wordt naar bang for buck?
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, durf het niet echt...
Het volgende is vooral gebaseerd op br00ky's high end game pc.
PC:
Randapparatuur:
Alvast bedankt voor jullie meningen!
De voornaamste reden voor deze build is om te kunnen streamen op hoge kwaliteit / resolutie, ik zal een mix van oudere en nieuwe games gaan streamen en wil me niet ergeren aan mijn videokaart. Af en toe zal ik nog eens video-editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar laten we als richtlijn 2200 euro nemen. Hier wil ik dan ook randapparatuur in meenemen. Excl. verzendkosten. Minder mag natuurlijk ook, bang for buck was bij mijn vorige pc ook goed genoeg voor 6 jaar plezier.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn Samsung Syncmaster 2443BW doet het nog prima. Verder neem ik nog een 2tb harde schijf mee, deze zal gebruikt worden om de streams op te slaan. Voor de rest blijft m'n oud systeempje actief gebruikt worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hele goede CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als er nog mee gedacht kan worden over een capturecard zou dat leuk zijn, ik kan geen beslissing nemen tussen de avermedia pricewatch: Avermedia Live Gamer HD (C985) of iets van blackmagic. Verder zit ik nog te tobben tussen een headset of een mixingdesk + microfoon en losse koptelefoon. Iis 8 gb ram voldoende? En is de nieuwste generatie van intel al de moeite waard als er gekeken wordt naar bang for buck?
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, durf het niet echt...
Het volgende is vooral gebaseerd op br00ky's high end game pc.
PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 358,- | € 358,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Avermedia Live Gamer HD (C985) | € 128,77 | € 128,77 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Seasonic S12G 550W | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 174,90 | € 174,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.323,27 | |