Corsair HX750i voeding aansluiten op een MSI H97M-G43 mobo.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corwyn
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01-2021
Hoi ik heb net de bbg mainstream game pc aangeschaft.

Het enige wat ik veranderd heb is de voeding die heb ik uit de highend gamepc gehaald.

Nu was ik deze aan het aansluiten en toen kwam ik erachter dat de voeding wel een 20+4 kabel levert maar dat de mobo een 24 pins hoofdaansluiting heeft en daarnaast nog een 4 pins cpu aansluiting.

Het jammere is dat de voeding geen extra 4 pins kabel mee levert alleen 2 keer een 8 pins kabel. Nu past de 8 pins opzich wel in de 4 pins opening maar dan hangen er 4 pins in het luchtledige. Ik ga er eigenlijk van uit dat dit niet de bedoeling is.

Moet ik nog een aparte kabel kopen of een converter of heb ik een verkeerde voeding aangeschaft? (dacht eigelijk dat het laatste bijna onmogelijk was als je maar meer watt hebt dan je minimaal nodig hebt.)

Graag hoor ik hier jullie advies over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:55
Is een van die 8 pins niet 4+4 pins? Dus 2x 4 pins? In dat geval pak je die kabel en sluit je een van die twee 4 pins aan en dan gaat het gewoon goed.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 21:26
Deze voeding heeft het sowieso, misschien zit de cpu kabel nog aan elkaar als een blokje waardoor het lijkt alsof deze er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corwyn
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01-2021
Dank je voor de antwoorden.

De 8 pins was idd een 2x4 maar ze zaten zo goed op elkaar dat het niet opviel dat het er 2 waren. Na wat rommelen met de steker viel ie opeens uiteen in 2 blokjes. (me stupid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom heb je trouwens gekozen voor een 750W voeding, terwijl je niet twee high-end kaarten (fatsoenlijk) in CrossFire of SLI kunt zetten op jouw moederbord. Tweede PCI-e slot is namelijk niet bedoeld voor een videokaart, te weinig bandbreedte beschikbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat ik begrijp is dat hij deze voeding al had liggen uit een Highend game PC.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1