We hebben erg weinig informatie van de TS, maar de kans om een systeem samen te stellen van 4.000,- wil ik door dat soort details niet laten schieten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5960X Boxed | € 942,89 | € 942,89 |
| 1 | Asus X99-A | € 230,95 | € 230,95 |
| 2 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 596,51 | € 1.193,02 |
| 2 | WD Black SATA 6 Gb/s WD4003FZEX, 4TB | € 186,95 | € 373,90 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Closed | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Corsair Hydro H105 | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-2800C16Q-16GRK | € 298,98 | € 298,98 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Corsair CX750M | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Crucial M550 2,5" 1TB | € 356,90 | € 356,90 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 3.673,48 |
Toelichting:
- een i7 met maar liefst 8 cores! Laat je niet voor de gek houden door de 3,0GHz want dat kan je HEEL makkelijk verbeteren door overklokken. Door hyper threading maar liefst 16 threads voor videobewerking en 40 PCIe-lanes zodat je 2 grafische kaarten beide op 16 speed kunnen draaien. Met overklokken kan je deze cpu makkelijk overklokken tot 4,2GHz (dit word gehaald door +90% van de chips) tot mogelijk 4,7 of 4,8GHz (dit word gehaald door ongeveer 10% van de chips, je uiteindelijke resultaat zal daar waarschijnlijk tussenin zitten);
- een zeer degelijk Asus X99 moederbord dat de mogelijkheid bied tot automatisch overklokken! Dat houd in: mocht je geen verstand hebben van overklokken, dan kan je gewoon de software van het moederbord openen, op de knop 'optimaliseer' drukken, en de software gaat dan voor jou je cpu overklokken. Aangezien je cpu hiermee zomaar van 3,0GHz naar (gemiddeld) 4,4GHz zal gaan, haal je hiermee ongeveer 50% meer uit je cpu;
- 2 GTX 980's. Super zuinig, super snel. Hoeft eigenlijk niet veel over gezegd te worden. Het is de beste single gpu op dit moment. En daar dan twee van... Dus... :P;
- 2 harde schijven van 4TB om bestanden op te zetten die je niet vaak gebruikt en projecten te bewaren die klaar zijn;
- de Phanteks Enthoo Pro, model zonder window in het zijpaneel omdat je hardware showen me niet je eerste prioriteit lijkt, maar hij is er eventueel ook met window. Naar het zien van een aantal reviews hiervan, denk ik dat dit momenteel de beste kast is (in het algemeen en voor dit beest van een systeem). Alles zit er op, aan, in, om en bij. Een van de weinige kasten die op ALLE punten alles goed doet, en dat voor maar 80,-;
- waterkoeling voor je processor. Hoe beter de koeling van je cpu, hoe hoger je zal kunnen overklokken. Dit model is compatibel met de 2011-3 socket van het moederbord en de cpu en zal hem ook onder volle load lekker koel houden;
- 16GB DDR4 ram met een snelheid van 2800MHz. 4 bankjes van 4GB zodat je ze in quad-channel kan plaatsen wat ook weer winst in snelheid oplevert. Je kan deze zelfs binnen je budget 2x bestellen, zodat je 32GB hebt (ik weet persoonlijk niet of dit nodig is, maar ik zag het in het topic voorgesteld worden);
- een simpele dvd-brander om eventueel Windows mee te installeren, en natuurlijk eventuele andere software die je nog op cd-rom of dvd hebt liggen;
- een 750W 80-plus bronze semi-modulair voeding. Doordat de nieuwe grafische kaarten van Nvidia zo zuinig zijn in hun verbruik is 750W meer dan genoeg;
- een 1TB SSD voor je OS, software, veelgebruikte bestanden en lopende projecten. Dit model heeft bescherming tegen gegevensverlies bij stroomuitval. Lijkt me erg handig aangezien je het denk ik niet kan veroorloven om je werk te verliezen.
Zo, ik heb mijn werk gedaan met de informatie die we hebben gekregen

Als er binnen dit budget ook nog een monitor aangeschaft moet worden dan is dat lastig

Je zou dan eventueel één van de harde schijven kunnen laten vallen en voor iets langzamer geheugen kunnen gaan.
Nu laat ik het aan de rest over om te gaan zeuren dat dit geen Hackintosh is etc.
Oh ja, en voor de mensen die de kast niet kennen die ik voor heb gesteld, maar er wel benieuwd naar zijn: