MSI GTX 970 GAMING 4G in een Corsair Carbide 240 AIR?

Pagina: 1
Acties:

• burgergod
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06-2021
Hey mensen,

Titel zegt het eigenlijk allemaal. Ik heb laatst een nieuw systeem in elkaar gezet alleen mis ik nog een leuke grafische kaart. Op dit moment gebruik ik nog een paar AMD HD5870 kaarten. Die maken te veel herrie dus die wil ik graag uit mijn systeem hebben.

De MSI of ASUS STRIX lijken me goede opties alleen kan ik op het internet niet vinden of het past ja of nee. Iemand ervaring met deze combinatie van hardware?

:)F

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Denk niet dat je echt gezocht hebt want ik vind het direct!

pricewatch: Corsair Carbide Air 240
Grafische kaart maximum lengte 290mm

MSI 970 GTX: Lengte 269mm
ASUS: Lengte 280mm
EVGA (ACX): Lengte 241,3mm

Dus kies er één uit zou ik zeggen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• burgergod
Het gaat hier om de hoogte van de kaart :P

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 20:01
Google: MSI/ASUS GTX 970 measurements. Of gewoon op MSI/ASUS site zelf kijken.

Vergelijk dan de hoogte van de kaarten die je nu hebt met de 970 (en evt ook de ruimte die je over hebt in je kast met de 5870 set, als de 970 hoger is.

Uit m'n hoofd is de MSI 269 x 142 x 35 mm.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ah de hoogte van de kaart, die heb ik nog niet eerder gehoord!
Ik zou een ouderwetse liniaal pakken en meten maar :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• burgergod
Weet iemand of ze meten vanaf de PCI express pinnetjes of vanaf het einde van 't PCI slot?

• Aedain
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-01 19:56
Weet niet of dit inmiddels is beantwoordt, maar ik heb zojuist mijn nieuwe rig binnen. Ik kwam er tijdens het bouwen in ieder geval achter dat de Asus GTX970 niet genoeg ruimte heeft in de case. Ik krijg het zijpaneel er niet meer op (ook was het wat lastig om em uberhaupt in het slot te krijgen). De heatpipe aan de zijkant van de koeler stak ongeveer een halve cm uit, waardoor ik het paneel er niet meer op kreeg.

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-01 12:17
Komt mij i.i.g. bekend voor.

met name kaarten met non reference coolers hebben vaak uitstekende heatpipes.

Ik had een MSI gtx 780 gaming waarvoor ik mijn kast moest modificeren. (dremelen, moest een stukje uit een verstevigings rib aan de binnenkant.

Voor mijn huidige Asus Titan black met reference cooler zou dit niet nodig geweest zijn.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
Asus GTX970 STRIX en MSI GTX970 Gaming passen niet zonder aanpassingen in deze case!

De heatpipe komt sowieso tegen het plexiglas aan als je het zijpaneel weer zou willen terugplaatsen. De 8 pin connector steekt nog hoger uit bij de Asus Strix omdat deze aan de bovenkant zit. Daarnaast komt het PCB van de Asus Strix tegen het frame aan van de AIR 240 aan de achterzijde waardoor deze niet in het slot op het moederbord valt.

Ik heb een stuk uit het frame moet halen en het plexiglas verwijderd. Alleen reference GTX970/980's zullen passen, mits de PCI-E connectors niet aan de bovenkant van de kaart zitten.

M3P 24'

Pagina: 1