Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste tweakers,

Even een advies gewenst.
In een huis hebben de vorige bewoners alle apparatuur meegenomen, inclusief wandcontactdozen etc. Wat resteert zijn de kabels in de muren.

De bedoeling is dat twee tv's worden aangesloten. Nu was mijn gedachten aanvankelijk om de ene binnenkomende coax-kabel aan te sluiten op een splitter (met mannetje/vrouwtje), en op de splitter de twee kabels naar de TV's aan te sluiten. Ik ben echter toch wat in de war geraakt van wat ik zag

In de meterkast komt een groene coax-kabel uit de muur met de volgende soort stekker:

Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/large/images/f-connector-schroef-7.00mm.JPG

Ik ken een dergelijke plug alleen vanuit een systeem, waarbij je de kabel vastschroeft aan een contactdoos. Of bijvoorbeeld een kabel naar het kabelmodem, die ook een schroefdraad heeft.

Daarnaast zijn er twee kabels (voor twee tv's) die gewoon "gestript" in de meterkast hangen, zonder aansluiting.
Ik was van plan daar zulk soort stekkers op te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/large/images/hirschmann-coax-plug-female-kokwi3_50.JPG

Mijn vragen:

- Kan de buitenkabel direct worden gesplit naar binnenkabels, of moet hier een versterker tussen?

- Wat voor soort aansluiting heb ik nodig om de buitenkabel aan te sluiten?
Zelfs bij zo'n versterkker als deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/large/images/hq-2-weg-coax-versterker.JPG

Zie ik een gewone vrouwtjesingang en geen schroefdraad.

Moet ik de buitenkabel ook strippen en hier een mannetje op monteren of heb ik toch iets nodig waarbij deze schroefdraad op komt.

Zou ik dan al volledig uit de voeten zijn met deze knakker (met schroefdraad, en split):
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeltje.com/bmz_cache/1/large/images/knig-satelliet-splitter-2-voudig.JPG

PS;
- Het gaat alleen om het TV-signaal, internet loopt via glasvezel.
- Beide tv's zullen niet of nauwelijks tegelijk ingeschakeld zijn, 99% van de tijd is het OF/OF.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 12-10-2014 17:35 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39

Onbekend

...

Afhankelijk van de lengte van de coaxkabels binnenshuis hoef je niet per se een versterker te gebruiken. Ik raad het wel aan zodat het signaal niet te erg verzwakt wordt.
Als je toch meer dan twee apparaten er op wil aansluiten, raad ik wel aan om een versterker er tussen te plaatsen.

Er bestaan van die contra-koppelingen. De ene kant heeft schroefdraad, en de andere kant is een mannetje wat je in een splitter kunt stoppen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die schroefverbindingen heten F-koppelingen. Het grote voordeel hiervan is dat ze, in tegenstelling tot gewone coax, vrijwel geen signaal verlies hebben.

Wat je doet: die schroefconnector zet je op zo'n tweewegsplittertje. Van dat splittertje ga je met een kabel naar bijv de woonkamer. Daar zet je een doos voor radio en TV, gewoon de standaard. Dat gaat gewoon werken en meer heb je niet nodig :)

Dat gezegd hebbend: in de meterkast zou je een zgn AOP moeten hebben. Das meestal zo' standaard doos, of een doos met een gat. Als je die niet hebt wil je daar eigenlijk even achteraan: bij controle kan de kabelmaatschappij daar namelijk over gaan zeuren. Niet dat het niet zonder kan ofzo, maar je wilt daar geen gezeik mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi!

Gaat om een appartement, kabellengte valt in mijn ogen wel mee.
Ik ga eens beginnen met zo'n tweewegsplitter, die zijn ook niet duur.

AOP zit er inderdaad niet - dat ben ik wel gewend.
Zal eens bellen om te vragen of ze die zomaar plaatsen (vanwege feit dat de vorige bewoners die ook niet hadden of hebben weggenomen).

Bedankt tot zover :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Zojuist even de Caiway gebeld. Zij geven aan dat de groene kabel de AOP ís. En er dus geen kastje of wandcontact hoort te zitten.

Dus inderdaad, zelf aan de gang blijkbaar.

[ Voor 115% gewijzigd door Eagle Creek op 16-10-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 21:11
Nog een keer bellen met Caiway.
Je moet zeggen dat de groene kabel los hangt, en dat er dus geen AOP is. Niet zelf gaan knutselen.
Monteur van de kabeleigenaar komt dan gratis een AOP plaatsen.

Kijk even op www.kabelkeur.nl wat je voor kabels en andere spullen moet gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door lazaroj32 op 16-10-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
lazaroj32 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:34:
Nog een keer bellen met Caiway.
Je moet zeggen dat de groene kabel los hangt, en dat er dus geen AOP is. Niet zelf gaan knutselen.
Monteur van de kabeleigenaar komt dan gratis een AOP plaatsen.
"Ja maar".. Zij geven aan dat de kabel los hoort te zijn, en dat dat de normale aansluiting is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
Klopt niet. (Ik kan het een beetje weten, werk al jaren op de HD)

Je mag zelf niet knutselen aan de groene kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kan best kloppen. Bij mijn vriendin komt de groene kabel ook zo de woonkamer binnen en dan direct op een zelfgekochte splitter. Ze moesten zelfs een stukje groene kabel er aan vast schroeven omdat de draad dan mooi tot aan het tv meubel kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 08:11
Vroegâh mocht je bij Ziggo ook niet zelf aan die kabel knutselen maar tegenwoordig wel. Wanneer je handig bent mag je zelf een nieuw AOP aansluiten of anders tegen betaling een monteur laten komen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Zojuist nog eens teruggebeld. Deze persoon geeft aan dat er inderdaad een AOP moet komen en gaat een afspraak laten maken door de netwerkbeheerderafdeling..

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
Bij Caiway wordt er gratis een AOP gemaakt, als die er niet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wateengek
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 08:47
Ik heb nog nooit een versterker nodig gehad in een woning, gewoon fatsoenlijke spullen gebruiken, voor kabels kan ik je koka799 aanraden...

Heb eens een huis voorzien van nieuwe cai installatie met 7 aansluitingen zonder versterker maar met goede spullen, toen het huis ingeruimd werd en de tv werd aangesloten kreeg ik commentaar vanwege het slechte beeld, ik daarheen en ze hadden het meegeleverde coaxkabeltje wat bij de tv zat gebruikt, heb met fatsoenlijke connectoren en een stukje koka799 een kabeltje gemaakt en was perfect beeld...
Pagina: 1