Toon posts:

Duronnetje kopen??? of toch een 100 mhz p3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het nou echt niet meer hoor..

Oke, ik wil dus een snellere pc. Heb nu een celeron 500'tje met een geforce kaartje, maar ik wil dus wat snellers.. Ik zat zelf te denken (eerst) aan een P3-700 ofzo die op 100 mhz draaid, maar als je naar de prijzen van die chipjes kijkt schrik je je ook de tyfus.. Waarom een 100 mhz??? ik heb nu een BE6, en die gaat maar tot 100 mhz.

Overklokken? Maybe.

maar kan ik niet beter een duron 700 en een goed (maar wel redelijk goedkoop, hoeft niets speciaals te zijn, maar wel goed) mobo, zit ik volgens mij ook aan de 400/550 piek (evenveel als een p3 op 100 mhz en nieuw geheugen, wat ik zoiezo nodig heb, omdat ik nu pc66 heb)

wat moet ik nou?

kan iemand mij mischien helpen?

please?

TW

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou een Duron kopen en kijken of je voor die Celeron misschien nog een leuk prijsje kan vangen ergens..

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

duron, absoluut. En deze op ibazar, marktplaats, etc etc zetten. Krijg je vast nog een leuk prijsje voor.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een BE6 met celeron500 en slotket en 192 MB pc-66.. hoeveel zou dat opbrengen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 18:24 schreef Techwarrior het volgende:
ja het is een BE6 met celeron500 en slotket en 192 MB pc-66.. hoeveel zou dat opbrengen?
En als ik een amd zou nemen, wil ik wel zo weinig mogelijk gezeur hebben...

Zou je mischien mij een moederboard kunnen noemen die niet te duur is (gewoon een simpel maar wel goed ding) en een Duron processortje die een beetje goed oc'ed?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
past een duron op zijn mammaplank?

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

koop een p3 als je geen zin hebt om te moeten kloten met je sys (niets tegen amd maar wel tegen via)

slot 1 p3 (600mhz p3 is al een hele merkbare overstap en makkelijk over te klokken) kan je zo in je abit be klikken

als je een duron wilt moet je ook een ander mobo

zo,n p3 600 wat ik aangaf koop je voor 200 bij i-bazar ofzo

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 12 juni 2001 18:26 schreef Nowhere het volgende:
past een duron op zijn mammaplank?
nope

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 18:26 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

En als ik een amd zou nemen, wil ik wel zo weinig mogelijk gezeur hebben...

Zou je mischien mij een moederboard kunnen noemen die niet te duur is (gewoon een simpel maar wel goed ding) en een Duron processortje die een beetje goed oc'ed?
MSI K7T turbo (R) en de goedkoopste duron

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk wil ik ook een ander moederboard... Ik wil pc133 geheugen , Ik wil m'n schijf op ATa100 hebben, en ik wil een snellere processor!

dus ik wil amd... Maar welk (simpel maar goed) mobo... en welke duron? Of athlon?

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb een Duron 800 Mhz ==> zeer tevreden van

In een andere PC hier thuis zit ook een Duron 700Mhz ==>ook zeer tevreden van

:)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
Op dinsdag 12 juni 2001 18:31 schreef Techwarrior het volgende:
eigenlijk wil ik ook een ander moederboard... Ik wil pc133 geheugen , Ik wil m'n schijf op ATa100 hebben, en ik wil een snellere processor!

dus ik wil amd... Maar welk (simpel maar goed) mobo... en welke duron? Of athlon?
Gewoon zoals boven staat zo'n MSI nemen, snel en stabiel bordje
duron erin, multiplier verlagen en FSB op 133 zetten :)

een athlon kan je ook nemen maar aangezien die weer een stuk duurder zijn...
eigenlijk is de athlon nie echt zoveel sneller dan een duron in de praktijk maar de duron gaat maar tot 950MHz, en daar begint de athlon, en die doet ook officieel 133FSB
kijken naar je budget en dan beslissen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel zou een duron 700 halen ?

Verwijderd

Ik zit nu met hetzelfde probleem. Goed mobo: p3v4x. Alleen zijn die Intel dingen zo verrekte duur! Voor de prijs van een P3 heb ik alweer een nieuw mobo + duron...
Ik zou voor de Duron gaan. En je oude shit verkopen, zoals ik nu ook aan het doen ben.

Iemand nog interesse in een Asus p3v4x + Celeron 500 + slotket? :)

Verwijderd

een PIII 1000 en 256 Mb 133Mhz geheugen moet te doen zijn, hoef je niet veel te veranderen voor dat setje van je vang je bijna niks meer, dus kan je beter alleen de processor vervangen

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 18:24 schreef Techwarrior het volgende:
Hmmm vreemd heb m`n ouwe mobo een BE6 een nieuw leven gegeven met een Celly 700@1100 Mhz niet slech voor z`n Mobo en hij is sneller dan een AMD met z`n zuigende VIA chipset... Intel Rulezzzz hehhee

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Koop een Duron 800 met een Abit KT7. Kost je net onder de 500 gulden. En voor 30 gulden meer heb je dan ook nog RAID.

En een Duron haalt de 1/1.1 GHz wel.
Alleen dan nog ff geheugen kopen, maar dat kost ook niets meer (175 voor Infineon PC133 256MB, 225 voor 512MB PC133).

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:09 schreef FlamerX het volgende:
Koop een Duron 800 met een Abit KT7. Kost je net onder de 500 gulden. En voor 30 gulden meer heb je dan ook nog RAID.

En een Duron haalt de 1/1.1 GHz wel.
Alleen dan nog ff geheugen kopen, maar dat kost ook niets meer (175 voor Infineon PC133 256MB, 225 voor 512MB PC133).
Hmm je kunt niet rekenen celly kost maar fl 225,- mischien nog wel goedkoper en dan is de performance als je hm oc naar 1100 Mhz beter dan z`n AMD + VIA :r !!!!!!!!!!!1

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 19:09 schreef CPUgevraagd het volgende:
Ik zit nu met hetzelfde probleem. Goed mobo: p3v4x. Alleen zijn die Intel dingen zo verrekte duur! Voor de prijs van een P3 heb ik alweer een nieuw mobo + duron...
Ik zou voor de Duron gaan. En je oude shit verkopen, zoals ik nu ook aan het doen ben.

Iemand nog interesse in een Asus p3v4x + Celeron 500 + slotket? :)
zoiets zoek ik voor een collega :)
mai me ff: robbroek@wanadoo.nl

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Koop een PIII !
Een AMD wordt pas interessant bij een Athlon van 1GHz of meer.
Pagina: 1