Automator downloads ordenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 16:25
Met automator zou het kinderlijk eenvoudig moeten zijn om mijn dowloads (pdf, programma's, foto's, video's, documenten en overige) te ordenen.
Voor sommige van deze bestanden werkt het ook geheel zoals het zou moeten, maar op de een of andere manier krijg ik het voor programma's maar niet voor elkaar.

Ik heb onder downloads de volgende mappenstructuur gemaakt:
pdf-bestanden
programma's
foto's
video's
documenten

In automator neem ik de volgende stappen om bijvoorbeeld gedownloade programma's (dmg) uit het mapje downloads te verplaatsen naar downloads\programma's
1. Kies mappenactie
2. Geef de locatie Downloads aan voor "Mapactie ontvangen bestanden en mappen die zijn toegevoegd aan"
3. Filter Finder-onderdelen: Soort is programma's
4. Verplaats Finder-onderdelen: downloads\programma's

Om te testen wordt gevraagd om "Haal opgegeven Finder-onderdelen op" voor nr. 3 te plaatsen.

De onderstaande takenreeks komt dan in beeld. Bij het uitvoeren hiervan krijg ik de volgende foutmeldingen:
1. De taak 'Filter Finder-onderdelen' is niet voorzien van de vereisen gegevens
2. De taak 'Verplaats Finder-onderdelen' is niet voorzien van de vereiste gegevens.

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/k3ntI.jpg

Voor PDF-bestanden en documenten werkt dit stappenplan prima, voor programma's op de een of ander manier niet. Ook niet wanneer ik alleen op extensie laat filteren. Wat doe ik fout?

[ Voor 5% gewijzigd door bmonninkhof op 12-10-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 16:25
Ik ben er net achter gekomen dat de dmg geen programma is, maar als "schijfkopie" bekend staat. Door onder soort "programma" te verander in "andere" met de toevoeging "schijfkopie" werkt deze wel naar behoren.