Aangezien dat mijn huidige config: Asus maximus formula mobo met een intel E8500, 4GB ram, 2x 3870x2 videokaart nu iets ouder is dan 6 jaar en ik echt ga merken dat het allemaal beetje steun kraak en piep wordt met dagelijks gebruik is het de hoogste tijd voor wat nieuws.
Eigenlijk al mijn pc's die ik heb gekocht waren ooit top of de build en eigenlijk nooit 1dag spijt van gehad dat er zoveel geld in ging zitten ook niet de tijd (levensduur die ik er mee deed) De systemen die ik heb gekocht in de loop de jaren waren eigenlijk allemaal een beetje rond de top specs voor de Unreal Tournament reeksen maar tijden veranderen je wordt ouder
je krijgt minder tijd etc. etc. dus wat ik nu voor me heb hoeft het allemaal niet zo speciaal te zijn meer maar ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten kwa specs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaard dagelijks gebruik, internet en office toepassingen. Adobe Creative Cloud - voornamelijk Adobe Photoshop Lightroom 4 en Adobe Photoshop CS6. Corel PaintShop Pro X6. Verder vindt ik het erg leuk om wat dingen te testen en proberen in virutal machine (VirtualBox). Gamen doe ik al een geruime tijd niet meer op de pc, maar met de ontwikkelingen rondom de gratis Unreal Tournament-game ben ik toch geneigd om deze te gaan spelen op de pc met dan als doel er ook een videokaart in te plaatsen zodra het beschikbaar is,vandaar de uitbreidings mogelijkheden icm mobo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs rond de 700 à 800euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Huidige monitor 1680x1050
- Huidige toetsenbord en muis (usb)
- Logitech Z680 speakerset
- 2x 1TB WD Green disken
- 2x 1TB WD Black disken l
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, Asrock/Asus mobo en Corsair voeding deze combi altijd in pc's gehad altijd top!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dit keer een µATX setup bouwen zoveel "lucht" in de kast hoeft niet meer.
Het moederbord moet een coax of optische digitaal geluids uitgang hebben ivm de speakerset.
M.2 voorbereidings slot voor toekomst, Absoluut géén PCI poorten op het moederbord!
Stil is fijn maar het systeem mag wat geluid maken ik ben mijn huidige lawaaibak ook gewend.
Ik heb al wat dingen zelf uitgezocht, de Noctua past op het mobo ziezo met LP geheugen en kwa hoogte past deze ook in de behuizing.
Ga je overklokken?
Been there done that ook icm watercooling setups maar geen interesse meer in.
Vragen
Graag hoor ik nog eventuele ideeën en opmerkingen de investering naar een i7 lijkt me overkill kwa prestatie winst kan beter meteen een losse videokaart nemen?
Mijn wenslijst samengesteld
Alvast bedankt!
Eigenlijk al mijn pc's die ik heb gekocht waren ooit top of de build en eigenlijk nooit 1dag spijt van gehad dat er zoveel geld in ging zitten ook niet de tijd (levensduur die ik er mee deed) De systemen die ik heb gekocht in de loop de jaren waren eigenlijk allemaal een beetje rond de top specs voor de Unreal Tournament reeksen maar tijden veranderen je wordt ouder
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaard dagelijks gebruik, internet en office toepassingen. Adobe Creative Cloud - voornamelijk Adobe Photoshop Lightroom 4 en Adobe Photoshop CS6. Corel PaintShop Pro X6. Verder vindt ik het erg leuk om wat dingen te testen en proberen in virutal machine (VirtualBox). Gamen doe ik al een geruime tijd niet meer op de pc, maar met de ontwikkelingen rondom de gratis Unreal Tournament-game ben ik toch geneigd om deze te gaan spelen op de pc met dan als doel er ook een videokaart in te plaatsen zodra het beschikbaar is,vandaar de uitbreidings mogelijkheden icm mobo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs rond de 700 à 800euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Huidige monitor 1680x1050
- Huidige toetsenbord en muis (usb)
- Logitech Z680 speakerset
- 2x 1TB WD Green disken
- 2x 1TB WD Black disken l
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, Asrock/Asus mobo en Corsair voeding deze combi altijd in pc's gehad altijd top!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag dit keer een µATX setup bouwen zoveel "lucht" in de kast hoeft niet meer.
Het moederbord moet een coax of optische digitaal geluids uitgang hebben ivm de speakerset.
M.2 voorbereidings slot voor toekomst, Absoluut géén PCI poorten op het moederbord!
Stil is fijn maar het systeem mag wat geluid maken ik ben mijn huidige lawaaibak ook gewend.
Ik heb al wat dingen zelf uitgezocht, de Noctua past op het mobo ziezo met LP geheugen en kwa hoogte past deze ook in de behuizing.
Ga je overklokken?
Been there done that ook icm watercooling setups maar geen interesse meer in.
Vragen
Graag hoor ik nog eventuele ideeën en opmerkingen de investering naar een i7 lijkt me overkill kwa prestatie winst kan beter meteen een losse videokaart nemen?
Mijn wenslijst samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | ASRock Z97M OC Formula | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Fractal Design Arc Mini R2 | € 76,70 | € 76,70 |
| 1 | Noctua NH-U12S | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair CS650M | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 689,10 | |
Alvast bedankt!