Wat moet er in een NFO bestand staan voor xbmc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:54

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik heb wat homemade dvd iso's en de XBMC herkend die uiteraard niet maar ik kan ze ook niet handmatig toevoegen in de bibliotheek.
Nu heb ik gelezen dat je met een zelf gemaakt NFO bestand dit wel kan bereiken.
(geprobeerd door alleen de titel (filenaam) "test" en type bestand "ISO" in te voeren en dit NFO bestand in de zelfde map te zetten maar dit heeft geen resultaat.)

Wat moet in zo'n NFO staan om toe tevoegen?

Edit: ben nu met Shrink nieuwe Iso's aan het maken om de filenaam en iso naam gelijk te krijgen. en de overtollige talen er uit te gooien als test.)(kijken of de menu's niet teveel stuk gaan.)

[ Voor 18% gewijzigd door copykat op 12-10-2014 14:39 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
heb ik gelezen maar erg duidelijk is het niet :S
Ik heb de oorspronkelijke NFO uit de torr... opnieuw binnen gehaald en gerenamed naar de filename.
Kijken of dat helpt maar er staat niks specifieks in.
Ja verwijzingen naar urls.

[ Voor 65% gewijzigd door copykat op 12-10-2014 14:50 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-07 10:02
volgens mij is de info op de wiki pagina vrij duidelijk ... staat zelfs voorbeelden bij ...

als je in isobestandsnaam.nfo het volgende zet moet xbmc hem al oppikken
XML:
1
2
3
<movie>
    <title>Homemade movie 1</title>
</movie>

Handiger/netter is iets meer info toevoegen
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<movie>
    <genre>Homemade</genre>
    <director>jijzelf</director>
    <runtime>121 min.</runtime>
    <year>2014</year>
    <outline>Homemade movie over iets.</outline>
    <plot>Homemade movie over iets.</plot>
</movie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
eXcyle schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:02:
volgens mij is de info op de wiki pagina vrij duidelijk ... staat zelfs voorbeelden bij ...

als je in isobestandsnaam.nfo het volgende zet moet xbmc hem al oppikken
XML:
1
2
3
<movie>
</movie>

Handiger/netter is iets meer info toevoegen
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<movie>
    <genre>Homemade</genre>
    <director>jijzelf</director>
    <runtime>121 min.</runtime>
    <year>2014</year>
    <outline>Homemade movie over iets.</outline>
    <plot>Homemade movie over iets.</plot>
</movie>
Thanks, ga dit meteen in *.NFO neerzetten. (gebruikte NFO creator :Coolbeans NFO Creator) dat zag er heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
nfo wordt vaak gebruikt door release groepen als informatie bestand voor hun rip, dit is echter een heel ander soort nfo bestand als XBMC wil hebben. in het geval van XBMC is het een XML bestand geformateerd zodat XBMC er iets mee kan, de nfo die je vaak bij downloads vind is gewoon vrije tekst.
(microsoft gebruikt het ook voor system info, en das een heel ander bestand qua inhoud)

het maken van een XBMC nfo bestand kan je dus ook gewoon het beste doen in notepad, de "NFO creators" waar jij het over hebt zijn namelijk niet voor de XBMC nfo files, maar voor de variant die de release groepen gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door eXcyle op 12-10-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
eXcyle schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:41:
nfo wordt vaak gebruikt door release groepen als informatie bestand voor hun rip, dit is echter een heel ander soort nfo bestand als XBMC wil hebben.
Dat vermoeden had ik al. (ik gooide ze normaal ook al weg.)
eXcyle schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:41:
in het geval van XBMC is het een XML bestand geformateerd zodat XBMC er iets mee kan, de nfo die je vaak bij downloads vind is gewoon vrije tekst.
Kan ik gewoon jou setup tekst gebruiken en aanpassen naar de dvd? (ik gebruik nu het gemaakte NFO file uit de Coolbeans en heb die met jou tekst gevuld met kladblok..)
of moet ik een "XML creator" oid installeren en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
Gewoon een txt file maken en deze renamen naar nfo is voldoende, geen aparte tools nodig. (in de opties van je verkenner even "Hide extentions for known file types" uitzetten).

XBMC kan de nfo files van de rip groepen wel semi gebruiken, als er namelijk een link naar IMDB in zit gebruikt XBMC deze om de juiste film te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door eXcyle op 12-10-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Bedankt, ga zo alle files die niet in bibliotheek te zien zijn op deze manier behandelen.
(als ik een folder.jpg toevoeg in de map word dat toch de thumbnail?, dat was wel in de oude XBMC met muziek.)

Ah dus gewoon de NFO van de ripgroepen cleanen van onzin info en jou tekst toevoegen klaar.
Scheelt nieuwe maken.

[ Voor 22% gewijzigd door copykat op 12-10-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
fanart.jpg voor de "achtergrond"
movie.tbn voor de thumbnail (gewoon een jpg file gerenamed naar .tbn)
het nfo bestand kan de zelfde naam hebben als je iso bestand, of movie.nfo

Als het trouwens films zijn die wel op IMDB te vinden zijn volstaat een nfo file met daarin alleen de link naar IMDB pagina van die film ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Top!
Ik ga jou informatie in mn "How to (krijg je je dvd's manual in de XBMC-bibliotheek)" mapje stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:41
Je zou ook XBNE kunnen gebruiken om nfo's te maken. Meer info vind je hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=59800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:18

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

copykat schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:51:
Bedankt, ga zo alle files die niet in bibliotheek te zien zijn op deze manier behandelen.
(als ik een folder.jpg toevoeg in de map word dat toch de thumbnail?, dat was wel in de oude XBMC met muziek.)

Ah dus gewoon de NFO van de ripgroepen cleanen van onzin info en jou tekst toevoegen klaar.
Scheelt nieuwe maken.
Je methodiek doet je nickname eer aan ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:05:
[...]

Je methodiek doet je nickname eer aan ;)
Yep, werk bij Japans bedrijf dus heb het "inovatieve verbeteren" ook gecopieerd.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
ykaenS schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:41:
Je zou ook XBNE kunnen gebruiken om nfo's te maken. Meer info vind je hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=59800
Is dit een soort "tag and Rename" voor videocontent?
Mn frans is niet zo goed zeg maar.... ;)
Installeren op je windows en linken aan je xbmc-cubox-i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat je moet doen als een exact het zelfde beschreven nfo bestand bij de ene iso wel werkt , en de andere file met ook een iso niet?
Ik heb een aantal dvd.iso's die niet in de bib. willen verschijnen ondanks herhaalde keren een nfo maken op zelfde manier als de gene die wél zichtbaar is?
Al in aparte mappen gezet, ander nfo file gekopieerd en alleen cijfer aangepast in file naam,

Pagina: 1