Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meest optimale en nette oplossing netwerk en coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier worden wel vaker posts over geplaatst, maar de situatie is steeds net anders. Ik heb een opknaphuis gekocht waar de aannemer vol in bezig is. In de woonkamer komt de CAI binnen. Vanaf daar moeten we eea door gaan sluizen. De situatie is dat ik op de eerste etage in 3 slaapkamers Coax en netwerk Cat6 wil. Ik ben bang dat dat betekent dat ik in de woonkamer 3 coax aansluitingen en 3 netwerkaansluitingen in de muur krijg en in elke slaapkamer een netwerkaansluiting en een coax aansluiting. Wat is de meest nette/effectieve oplossing? Kent iemand handige contactdozen voor dit vraagstuk

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:57

thof

FP ProMod
Je hebt contactdozen welke werken met keystone jacks, naar mijn weten zijn er voor zowel COAX als RJ45 connectors voor beschikbaar.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Topicstarter
thof schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:28:
Je hebt contactdozen welke werken met keystone jacks, naar mijn weten zijn er voor zowel COAX als RJ45 connectors voor beschikbaar.
RJ45 kom ik vaker tegen, dat staat gewoon voor 'netwerkconnector'? Daar kun je zelf dus kiezen of je een CAT 6 kabel gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
als ik een beetje google op keystone wandplaat kom ik vooral op engelse sites terecht. Ik zoek weer verder

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59
Bij mij kwam de coax ook binnen in de huiskamer, die heb ik naar de meterkast gebracht en vanuit de meterkast gaat er naar elke kamer een pijpje met 2 netwerkkabels. Achteraf gezien had ik beter netwerk+coax kunnen doen want ik dacht dat tv signaal over utp wel snel populair zou worden. Dat is dus niet zo :)

Nadeel van deze oplossing is dat er veel gefreesd zal moeten worden en dat je in de vloer/plafond aan de gang moet. Ik had het geluk dat alles er toch uit moest dus kon dat eenvoudig meenemen.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:57

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:29:
[...]

RJ45 kom ik vaker tegen, dat staat gewoon voor 'netwerkconnector'? Daar kun je zelf dus kiezen of je een CAT 6 kabel gebruikt?
De bedoeling met keystone's is dat je zelf bepaald wat voor soort connectoren je wil in je afdekplaat. Moet wel bekennen dat het er niet altijd even mooi uit ziet.

Voorbeeld van een COAX keystone jack met F-connector:
https://netwerkproducten....t-f-connector-p-2884.html

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Topicstarter
thof schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

De bedoeling met keystone's is dat je zelf bepaald wat voor soort connectoren je wil in je afdekplaat. Moet wel bekennen dat het er niet altijd even mooi uit ziet.

Voorbeeld van een COAX keystone jack met F-connector:
https://netwerkproducten....t-f-connector-p-2884.html
Thanks, inmiddels inderdaad gevonden. Ik lees nu ook dat coax en netwerk door 1 buis laten lopen voor problemen kan zorgen. Dat worden dan een hoop buizen!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.coaxcombikabel.nl/media/catalog/product/cache/6/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/o/combioutlet_1_coax_utp.jpg
http://www.coaxcombikabel...ing-radio-tv-netwerk.html

Dit is misschien een mooiere:
http://www.jmsproducts.eu...tourgeschikt-cai-sat.html

Deze kan ook met het afdekraam uitgebreid worden zodat je er gelijk een WCD naast kunt plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door Steefph op 12-10-2014 15:25 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Als je je AOP niet kunt/wilt verplaatsen en in je woonkamer laat heb je enkele optie's
Je kan zeggen ik plaats daar gelijk mijn modem/router (ziggo/upc) en trek vanaf daar ook 2/3 buizen naar de meterkast.

Optie 1: Op je AOP gelijk je bijgeleverde "splitter" en daar gelijk je modem/router aan, vanaf je modemrouter gelijk een netwerkkabel + een coaxkabel vanaf je splitter naar je AOP.
Dan in je meterkast een switch voor je netwerkkabel en een coax splitter en dan alles naar al je gewenste plekken toe "patchen"
Optie 2: vanaf je AOP eerst een lange coaxkabel naar je meterkast, daar een splitter en daar je modem/router ophangen + je coax verdelen naar de rest van je huis. Achter je modemrouter natuurlijk (als het nodig is) ook een switch zoals in optie 1 is beschreven.

Optie 2 lijkt het meest op je AOP verleggen, maar dit doe je feitelijk (nog) niet.
Ik heb persoonlijk mijn AOP verlengt naar de meterkast (optie 2) maar dit komt omdat het AOP aan de voormuur zit bij mij op nog geen 20cm van de meterkast. Het liefst had ik het hele AOP verplaatst de meterkast in maar ik kan niet onder mijn huis komen :(
Ik kan evt. wel een foto's PB'en als je wenst.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
@Steeph Beide oplossingen vond ik al, maar om nou in de woonkamer 3 van dat soort boxen in te bouwen is niet zo netje, en ik lees dus dat je netwerk en coax beter niet door dezelfde buis kunt laten lopen.

@ Annuk Optie 1 lijkt me inderdaad het best. Vanuit de woonkamer een goot met coax en een goot met netwerk naar de meterkast en vanaf daar naar boven. dat worden dan wel 6 kabelgoten, maar goed.
Pagina: 1