HP whitelist removal

Pagina: 1
Acties:
  • 2.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Hi, Ik ben bezig om mijn HP Pavillion DM4 1150ED te upgraden, door o.a. een SSD er in te doen en een nieuwe WiFI module. De SSD ging zonder problemen is inmiddels helemaal geinstalleerd maar toen wou ik de WiFI module installeren en krijg ik direct een foutmelding.

Door een quick search op internet ben ik er achter dat het komt door een HP whitelist, ik heb ook wel wat maniertjes gevonden om deze te verwijderen maar vaak zijn is de bios versie dan net voor een ander type DM4 dan de gene die ik heb.

Zijn hier mensen met ervaring er in die heb gelukt is deze whitelist te omzijlen?

-Manufacturer: HP
-Model: DM4-1150ED
-Bios revision: F.27 (2011-21-12)
-Card I want to use: INTEL 7260 AC adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die check zit in het BIOS ingebakken, dus ik denk dat je weinig kans hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Daar was ik van op de hoogte, maar het is mogelijk om je bios te flashen waardoor de whitelist er af gaat, echter zie ik heel veel verschillende versies tegen die aangepast zijn zodat de whitelist er af is maar niet met mijn laptop type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:46
Ik had hetzelfde bij mijn Lenovo en heb toen op techinferno.com een ander BIOS kunnen downloaden. Misschien dat je op de sites die je vind rond kunt vragen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik wilde linken naar https://www.bios-mods.com/ , maar zo te zien had je die al gevonden: https://www.bios-mods.com...ion-DM4-removal-whitelist

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
ik heb daar inderdaad een topic geopend, omdat ik niks anders kon vinden. Hoop dat ze wat voor me kunnen betekenen, maar dit is dus de enige manier om het te omzijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Met wat mazzel wel, de serie waar mijn laptop onder valt heeft een eigen topic daar en daar heb ik een custom BIOS weten te krijgen :) , ook ivm whitelisting. Duurde wel even voor er iemand reageerde trouwens, maar heb nu een dual band wifi kaartje erin zitten die werkt :D

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 12-10-2014 13:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Er heeft al iemand gereageerd, er is blijkbaar nog een ander type Pavillion DM4 met zelfde bios als de mijne. Zal vanavond direct even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb inmiddels de kaart geinstalleerd en de Bios geflashed en het werkt! tijdens speedtesten zie ik nog wel dat de snelheid af en toe in zakt en dan weer goed gaat, met normaal browsen merk ik trouwens al wel dat het een stuk sneller is.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Draai InSSIDer eens terwijl je met de laptop door het huis (en langs de ramen/buitenmuren) loopt? Mogelijk te veel andere netwerken in de buurt, ik kan het weten met ruim 200 netwerken :X (Dat is overigens incl hotspots.)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik ben nu niet thuis, maar ik heb aardig wat storingsfactoren in mijn huis. Zelfs de afstandsbediening van mijn Marantz SR5008 moet ik er bijna voor houden om uit of aan de te gaan. En mijn Wireless toetsenbord moet ik soms ook in de lucht houden met typen.

Dus dat is goed mogelijk, maar dat had ik met de andere WIfi adapter dan weer minder. Maar ook met de 5Ghz netwerk had ik er in het begin even last van. Morgen nog maar eens paar testen doen, moest nu snel uit huis.

Edit; moet me huis maar eens gaan behangen in aluminium folie :+

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-10-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:32:
Edit; moet me huis maar eens gaan behangen in aluminium folie :+
Daar zat ik zelf ook al eens aan te denken: http://www.ravenslair.nl/GoT2/wifi-scan-31032014.jpg :X
Ben benieuwd hoeveel er sindsdien bijgekomen zijn :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-02-2023
Hallo, ik heb een HP Pavillion dv7 1160ed met een insydeh20 f.2D rev3.5 bios ik wil een egpu aansluiten maar er zit een whitelist op weet iemand een modder bios voor deze laptop? Of kan iemand die maken?

Groet,
Vidar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

ZoVidar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:55:
Hallo, ik heb een HP Pavillion dv7 1160ed met een insydeh20 f.2D rev3.5 bios ik wil een egpu aansluiten maar er zit een whitelist op weet iemand een modder bios voor deze laptop? Of kan iemand die maken?

Groet,
Vidar
Waarom zou je een eGPU op dat ouwe ding willen aansluiten?

Die is inmiddels zo'n 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:05:
[...]

Waarom zou je een eGPU op dat ouwe ding willen aansluiten?

Die is inmiddels zo'n 10 jaar oud.
ja dat weet ik ik heb ook al de cpu vervangen voor een t9600 2.8Ghz 6m cache. maar ik wil gwn lichte games erop kunnen spelen, maar weet u een oplossing?

Groet,
Vidar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ZoVidar schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:55:
[...]
ja dat weet ik ik heb ook al de cpu vervangen voor een t9600 2.8Ghz 6m cache. maar ik wil gwn lichte games erop kunnen spelen, maar weet u een oplossing?

Groet,
Vidar
Not gonna happen. Op z'n oud ding kun je gewoon niet gamen. Zelfs als je een GPU extern kunt aansluiten, zal de CPU te zwak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet overdrijven. Een Core2Duo gaat niet op de allernieuwste games op 4k kunnen werken, maar je kunt prima op wat lagere settings pakweg Fortnite draaien met >90fps.

Ontopic:
https://www.bios-mods.com is meestal de plek voor dit soort BIOS mods. Helaas zie ik welgeteld een request en nul antwoorden voor de dv7-1160.

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 07-11-2018 19:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
dion_b schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:34:
Niet overdrijven. Een Core2Duo gaat niet op de allernieuwste games op 4k kunnen werken, maar je kunt prima op wat lagere settings pakweg Fortnite draaien met >90fps.

Ontopic:
https://www.bios-mods.com is meestal de plek voor dit soort BIOS mods. Helaas zie ik welgeteld een request en nul antwoorden voor de dv7-1160.
Ja dat dacht ik ook gewoon lichte games zoals fortnite en minecraft oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoVidar
Mijn videokaart gaat ook geen hypermoderne games draaien. Een MSI gtx660 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:57
bios-mods is idd een goede resource. En anders google.

Maar het kan ook goed dat er gewoon geen bios is voor zo'n ding.

In alle gevallen rechtvaardigt dat nog niet het kicken van een oud topic voor ook nog eens een ander model laptop.

Je kan altijd een nieuw topic openen, maar een eGPU hoort niet in netwerken.

Daarnaast is het verstandig om de faq eens door te nemen waaraan een topicstart 'moet' voldoen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.