Draytek wifirouter van buren in eigen netwerklijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beko1997
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 15:48
Van de week zijn de buren overgegaan naar vodafone glasvezel. Nou viel me vandaag op dat in mijn eigen netwerk een nieuw apparaat zichtbaar is. Namelijk de router van de buren. Het apparaat heeft geen ip-adres maar het MAC-adres is wel zichtbaar. Dit betekend neem ik aan dat hij op een of andere manier toch verbonden is met mijn netwerk.

Dit vind ik op het minst geen fijn gevoel, ik heb gezocht of er meer mensen zijn met dit probleem maar heb tot nu toe niets kunnen vinden. Is er iets wat ik kan doen om het apparaat te blokkeren?

Ik zit zelf bij UPC en heb het MAC-adres inmiddels al geblokkeerd in mijn eigen router.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2e30qch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 12:20
Maak je gebruik van Poe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beko1997
Nee, daar maak ik geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Powerline in huis en je buren ook?

Dit zorgt vaker voor dergelijke issues, als je beide powerline gebruikt en dit niet beveiligd dan koppel je gewoon de netwerken aan elkaar.

Oplossing: je Powerline fatsoenlijk configureren zodat dit niet meer open staat, en (dus) je buren of wie dan ook niet meer met een powerline adaptertje je netwerk in kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beko1997
Dit lijkt me inderdaad logisch, maar ik maak geen gebruik van Powerline. Daarnaast is dit een rijtjeshuis, dus lijkt me dit toch wel aardig gescheiden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar dat kan hier toch niet het geval zijn aangezien TS en buren verschillende ISP's hebben en hotspot-login van de een niet bij de ander werkt? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah ja, dat kan ook nog.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht. Windows 8 feature inderdaad. Heeft niets met je netwerk of je ISP te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beko1997
Bedankt allemaal voor de berichten. Ik zit nu op een andere plek in huis, en hier zie ik het apparaat niet. (Stom van me dat ik dit niet eerder heb uitgeprobeerd) Ik denk dat dion_b gelijk heeft, het zal wel een 'nice feature' zijn van windows 8 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Grote kans als je UPnP uit zet in je router dat je geen "rouge" devices meer oppikt/ziet in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beko1997
@gero71 bedankt voor de tip, ik heb UPnP inderdaad aanstaan, dat lijkt mij een logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Anoniem: 262853 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:16:
Grote kans als je UPnP uit zet in je router dat je geen "rouge" devices meer oppikt/ziet in je netwerk.
Die 'rode' devices zijn 'rogue' devices... ;)

[ Voor 75% gewijzigd door 26779 op 14-10-2014 09:43 ]

Pagina: 1