Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat het mij wel handig leek om bronvermeldingen in toe voegen met de APA module in MS Word heb ik dat gebruikt in mijn onderzoeksverslag.

Hiervoor gebruik ik MS word 11 op mijn Macbook. Nu wilde ik vervolgens op de laatste pagina alle vermeldingen op chronologische volgorde hebben staan, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ze staan mooi in de module, maar ik krijg ze niet op 'papier'

Op internet word ik niet veel wijzer, mijn hoop is erop gevestigd dat er mensen op Tweakers.net hier weleens mee te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik gebruik hiervoor RefWorks (kan ik via m'n opleiding op inloggen) en voor losse vermeldingen in de tekst: https://www.scribbr.nl/originaliteitscheck/apa-generator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:26:
Ik gebruik hiervoor RefWorks (kan ik via m'n opleiding op inloggen) en voor losse vermeldingen in de tekst: https://www.scribbr.nl/originaliteitscheck/apa-generator/
Dat zelfde zit ook geïntegreerd in MS Word. Dan hoef je het niet te knippen en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
In tabblad Verwijzingen bij Citaten en bibliografie op Bibliografie klikken en er vervolgens eentje uitkiezen. Dan zou het lijstje moeten verschijnen op de plaats van de cursor. Dat is in elk geval de plek waar dit zit in de Windows versie. Zit net onder de knop om een nieuw citaat in te voeren. Misschien kun je soortgelijke vinden in de Mac versie?

[ Voor 32% gewijzigd door ShitHappens op 13-10-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik loop nu tegen het volgende aan. Er is een boek waarin geciteerd wordt, en dat citaat wil ik in mijn onderzoek gebruiken. Ik wil het of in mijn eigen woorden overnemen, of geheel citeren.

Mijn vraag is dan, de schrijver van het boek heeft dat stukje al geciteerd van iemand anders, dus hoe moet ik dan de bronvermelding doen, moet ik het boek waaruit ik het overneem vermelden of de oorspronkelijke schrijver (dus degene die ook aangehaald wordt in het boek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
Daar moet wel een richtlijn voor zijn, kwestie van even Googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
ShitHappens schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:17:
Daar moet wel een richtlijn voor zijn, kwestie van even Googlen
Ja maar daar kom ik dus niet uit, er staat wel hoe je moet citeren, maar niet hoe je een citaat citeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24
"citaat" (schrijver, jaartal as cited in schrijver, jaartal)
En dan de volledige bron in de bronvermelding uiteraard.

Daarnaast lijkt het me logisch dat de ingebouwde bibliografie functionaliteit chronologische volgorde niet ondersteund, gezien het gebruikelijk is op alfabet bronnen te vermelden.

[ Voor 75% gewijzigd door ikke26 op 08-01-2015 21:18 ]

Pagina: 1