Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

te weinig bereik met Netgear Nighthawk AC1900

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Helaas heb ik te weinig bereik in mijn gehele huis met 1x Nighthawk AC1900.

Nu heb ik gelezen dat je de Nighthawk AC1900 ook als access point kunt gebruiken. Als ik het goed begrijp kan ik dan 2 ac1900 inzetten maar wel in het hele huis het zelfde netwerk gebruiken. En als ik beide AC1900 bekabeld aansluit heb ik overal de maximale snelheid. Kopt dit?

Maar....dit is een nogal dure oplossing. Is er een goedkopere oplossing waarbij ik overal maximale snelheid heb en 1 SSID heb?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Welke andere router, modem, .. heb je nog?

Als je beide apparaten hetzelfde SSID, kanaal, WPA2 AES wachtwoord en type geeft, zou het moeten werken als een enkele SSID.

• marchanekamp
HollowGamer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:27:
Welke andere router, modem, .. heb je nog?

Als je beide apparaten hetzelfde SSID, kanaal, WPA2 AES wachtwoord en type geeft, zou het moeten werken als een enkele SSID.
Ziggo Ubee modem staat ervoor.

Hoe moet je dit eigenlijk aansluiten?

Van Ziggo naar Nighthawk 1 (gele port internet) en dan van Nighthawk 1 (gigabit ethernet) naar Nighthawk 2 (gele internet port) en dan Nighthawk 2 op AP zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door marchanekamp op 12-10-2014 12:06 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
marchanekamp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:49:
Helaas heb ik te weinig bereik in mijn gehele huis met 1x Nighthawk AC1900.
Had hier ook last van met een Asus AC66. Erg zwak signaal, verdacht ook de router zelf. Dit is echter opgelost met een andere (in mijn geval veel oudere (!)) firmware. Is er op fora niets te vinden over een eventueel beter werkende firmware (qua wifi) voor jouw model? Kan enorm veel uitmaken.

Nickname does not reflect reality

• marchanekamp
Brad Pitt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Had hier ook last van met een Asus AC66. Erg zwak signaal, verdacht ook de router zelf. Dit is echter opgelost met een andere (in mijn geval veel oudere (!)) firmware. Is er op fora niets te vinden over een eventueel beter werkende firmware (qua wifi) voor jouw model? Kan enorm veel uitmaken.
Zal is gaan zoeken...maar mijn huis is ook vrij groot met hele zware betonnen muren. Het is helaas voor mij een illusie om alles dekkend te krijgen met 1 router.

Met de Ubee van Ziggo in de meterkast had ik geen eens bereik in de woonkamer :*).

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
marchanekamp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:33:
Zal is gaan zoeken...maar mijn huis is ook vrij groot met hele zware betonnen muren. Het is helaas voor mij een illusie om alles dekkend te krijgen met 1 router.
Ah okay, duidelijk. Maar ja, het is een gratis test dus niet geschoten... ;)
Met de Ubee van Ziggo in de meterkast had ik geen eens bereik in de woonkamer :*).
Ja standaard Ziggo ding is dramatisch. Heb nu eindelijk in hele huis, ook op zolder, gewoon volle 90Mbit :)

Nickname does not reflect reality

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
marchanekamp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:49:
Maar....dit is een nogal dure oplossing. Is er een goedkopere oplossing waarbij ik overal maximale snelheid heb en 1 SSID heb?
Afbeeldingslocatie: http://www.kautilyasociety.com/tvph/images/pm_pri5.gif
:P

Haal dezelfde router, sluit die bedraad aan, zet hem in AP mode, en geef zelfde SSID en key, wel op ander channel. Klaar. Je hebt nu twee AP's in huis, waar je over kunt roamen met je devices, merk je niks van verder. Wat je wel merkt: veel beter bereik, geen snelheidsverlies (doordat het geen repeater via wifi is geworden).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Zonde om zo'n mooie router in te zetten als accesspoint. Afhankelijk van de eisen die je hebt zou je beter echte accesspoints van een gerenommeerd merk gebruiken zoals Ubiquiti en vergelijkbare.

Welke eisen stel je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• marchanekamp
lier schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:05:
Zonde om zo'n mooie router in te zetten als accesspoint. Afhankelijk van de eisen die je hebt zou je beter echte accesspoints van een gerenommeerd merk gebruiken zoals Ubiquiti en vergelijkbare.

Welke eisen stel je?
- Zelfde SSID in hele huis.
- Maximale snelheid op 2.4 en 5 ghz
- 802.11AC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan met werkelijk alle WiFi hardware, zolang je ook de security overal identiek instelt (dus zelfde standaard, bijv WPA2, en zelde key)
- Maximale snelheid op 2.4 en 5 ghz
- 802.11AC
Niet mogelijk.

Je zult altijd een compromis moeten maken. Vrijwel alle ac-apparatuur legt nadruk op 5GHz ten koste van 2.4GHz, wat eigenlijk alleen voor legacy compatibility ondersteund wordt. Uitzondering is een aantal Sitecom apparten die juist 2.4GHz voortrekken ten koste van 5GHz - denk daarbij aan de WLR-7100.

Keuze is aan jou. Ik zou absoluut gaan voor max 5GHz performance, aangezien 2.4GHz toch al trager is.

Oslik blyat! Oslik!

• marchanekamp
dion_b schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:13:
[...]

Kan met werkelijk alle WiFi hardware, zolang je ook de security overal identiek instelt (dus zelfde standaard, bijv WPA2, en zelde key)

[...]

Niet mogelijk.

Je zult altijd een compromis moeten maken. Vrijwel alle ac-apparatuur legt nadruk op 5GHz ten koste van 2.4GHz, wat eigenlijk alleen voor legacy compatibility ondersteund wordt. Uitzondering is een aantal Sitecom apparten die juist 2.4GHz voortrekken ten koste van 5GHz - denk daarbij aan de WLR-7100.

Keuze is aan jou. Ik zou absoluut gaan voor max 5GHz performance, aangezien 2.4GHz toch al trager is.
Dank! Dan ga ik idd voor max performance op 5 GHz.

Wat adviseer jij concreet i.c.m. mijn netgear nighthawk?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
lier schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:05:

Welke eisen stel je?
Do not agree. At all.
Kijk eens naar de prijzen van dedicated AP's. En dan kijk je nog eens naar de prijzen van routers, welke je gewoon in AP mode kunt draaien. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marchanekamp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

Dank! Dan ga ik idd voor max performance op 5 GHz.

Wat adviseer jij concreet i.c.m. mijn netgear nighthawk?
Dat is als vragen welk aanhanger ik aanraad omdat je al een bepaald type Mercedes hebt...

Ja, wat je al hebt is goed, en wat je al hebt bepaalt enigszins wat zinnig/mogelijk is om ernaast te hangen, maar alles staat en valt bij wat je situatie exact is en bovendien wat je eisen zijn...

Als ik jou een paardenaanhanger aanraad terwijl je eigenlijk een caravan nodig hebt, is het feit dat het door een Mercedes getrokken kan worden nog niet zaligmakend :+

Concreet drie dingen die nodig zijn om een goed advies te kunnen geven:
1) je weet dat 1 AP - de Netgear R7000 (gebruik alsjeblieft productnummers ipv marketingnamen die elke week kunnen veranderen en/of die op meerdere modellen kunnen slaan) niet je gehele huis kan afdekken. Dat komt gezien dit een uitstekend AP is hoogstwaarschijnlijk door je bouwmaterialen. Hoeveel AP's ga je nodig hebben? Dat kun je met je huidige enkele AP bepalen door gewoon dat ding op verschillende plaatsen te zetten en kijken waar je wel of geen bereik hebt, en dan te bepalen hoeveel plaatsen nodig zijn om overal bereik te hebben.
2) wat is je performance-eis? Hoeveel Mbps wil je minimaal halen? En moet dat overal in huis zo zijn, of heb je verschillende eisen op verschillende plekken (lees: werkkamer allicht meer dan rommelhok of WC :z )
3) wat voor devices ga je aansluiten? Concreter: de R7000 heeft 3x3 MiMo. Of 3x3 een grote meerwaarde heeft tov 2x2 hangt af van wat je clients kunnen. Kunnen die 3x3 (iig de clients waar je performance eisen voor hebt)? Dan wil je zeker 3x3 doen. Zo niet, dan zijn (goedkopere) 2x2 AP's vrijwel zeker toereikend.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1