Fans op moederbord en voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:28
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een AeroCool Q200 behuizing met daarin 2 standaard casefans. Deze casefans hebben een 3pins connector alsmede een molex connector, echter is het zo dat dit moederbord (een Asus A88XM-A) alleen over 1 connector beschikt die 4pins is. Nou is het zo dat beide fans aangesloten zijn op de voeding maar de voorste fan is ook aangesloten aan het moederbord omdat ik in de BIOS kan zien hoe hardt hij dan draait.

Is het verstandiger om beide ventilatoren alleen op de voeding aan te sluiten, of kan de huidige situatie geen kwaad en lekker zo laten. :)

Ik hoop dat een beetje duidelijk ben.

Met vriendelijke groeten,
Allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Als het geen onprettig geluid veroorzaakt, kan t geen kwaad. De fans draaien alleen full pull wanneer ze op de voeding zijn aangesloten, op moederbordheaders zijn ze te regelen. Veel mensen sluiten de casefans aan op een fancontroller om zo de snelheid onder controle te houden.. Maar ook via t moederbord zijn vaak fanprofielen in te stellen om alles in goede banen te laten lopen.. Keus is aan jou, Ben je tevreden over de prestaties en de geluidproductie? Dan is alles prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:28
Dank je wel voor de reactie, de geluidsproductie en prestaties zijn op zich wel goed. Natuurlijk omdat de fans op het maximale draaien levert dit een beetje een suizend effect op, maar goed ik stoor mij daar niet echt aan.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDVXYZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 20:20
Mocht je wat geld over hebben, dan kun je een fan controller halen. In het geval van 2 fans lijkt me dit echter wat overbodig...