Laptop gfx kaat upgraden van 680 gtx naar 980 mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Ik zoek een?
gtx980m videokaart om in te bouwen ipv mijn gtx680m

Wat is je budget?
geen specifiek budget

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een medion 7821, met i7 processor, 16gb ram, etc. Er zit nu een gtx680m in, was 2 jaar geleden een high end gaming laptop

Mijn belangrijkste vraag is of ik een gfx kaart van een laptop zoals deze gemakkelijk kan vervangen, of de voeding zoiets trekt en of het zou passen. Ik verwacht van wel, maar ik ben dit soort dingen in lapotops eigenlijk niet gewend, knutselen met pc's deed ik vroeger wel regelmatig.

Kortom: als ik een gtx980m te pakken kan krijgen: krijg ik hem dan zonder klapperende voedingen of oververhitte onderdelen ingebouwd? Hoe lastig is het uberhaupt om een laptop gfx-kaart te vervangen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Onmogelijk.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik zou het bij een medion ook niet zo snel verwachten, maar bij sommige laptops kan je wel degelijk de videokaart vervangen. Dit zijn dat insteekmodules, maar wel van een ander soort dan die in een desktop zitten. Vaak zit je dan wel te kijken naar de high-end notebooks en business notebooks. De HP EliteBooks bijv. De 8570w kan je een K200M in doen als je wil, maar die moet je dan wel bij HP zelf kopen ivm. een whitelist door HP in het bios.

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2014 21:17 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Maar dan is het alsnog de vraag of de rest (voeding, koeling, enz.) daar ook op berekend is.

Antwoord voor de TS: Nee.

[ Voor 13% gewijzigd door TommieW op 11-10-2014 21:16 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Als het al mogelijk is, niet doen.

Verwijderd

Ik zou ook eerder neigen naar verkoop laptop en ipv upgrade, een nieuwe laptop met betere videokaart.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
TommieW schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:15:
Maar dan is het alsnog de vraag of de rest (voeding, koeling, enz.) daar ook op berekend is. [...]
Uiteraard. Ik zou het ook niet doen, maar de TDP van de 980m is wel lager dan die van de 680m. Dan nog zit je met hitteproductie, de vraag of het überhaupt mogelijk is en een eventuele whitelist waardoor je de kaart rechtstreeks tegen hoge prijzen bij medion mag kopen (als het dus al mogelijk is).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Niet aan beginnen, omdat:
  • De nVidia GTX980M los, is enorm duur, kan je net zo goed een nieuwe laptop kopen;
  • Je hebt misschien een nieuwe BIOS/UEFI nodig om de kaart te erkennen, deze zal Medion niet uitbrengen;
  • Mogelijk voedingsproblematiek ligt op de loer;
  • Hitteproductie en coolingsdesign van de laptop zijn niet om een nVidia Geforce GTX 980M gebouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 11-10-2014 21:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-02 15:49
Wat ik kan vinden van deze Medion bevat hij een vervangbare videokaart. Dus het kan. Zo te zien kan je er ook makkelijk bij. Net nog een videokaart uit een oude laptop verwijderd voor een reflow in de oven (wat hem gefixt heeft).

Maar die losse videokaarten zijn wel heel duur helaas, waardoor je beter kan doorsparen voor een nieuwe laptop en deze verkopen.

Coïtus ergo sum

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Ok, bedankt allemaal. De kaart leek me wel te vervangen, maar ik was even vergeten dat medion wel eens moeilijk is met het vervangen van hardware en uefi/bios perikelen.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet echt problemen met koeling en wattage aangezien mijn 680 er behoorlijk op lijkt, alleen wat meer energie verstookt (en dus meer warmte produceert lijkt me).

De prijs en een mogelijke whitelist vind ik wel vervelend. Overigens doet mijn 680 het nog uitstekend, kan alsnog prima alles nieuwe games spelen, alleen niet op ultra. Ik wacht nog wel een jaartje of twee.. en wie weet slopen ze hem nog een keer op een vliegveld...tijden shet betere gooi- en smijtwerk. (ik gebruik hem met name om wat te gamen als ik weer eens op reis ben voor werk, tegen mogelijke verveling als je in the middle of nowhere zit).
Pagina: 1