Toon posts:

Lampje op HUB blijft branden

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe computer op het netwerk aangesloten. Het werkt allemaal goed, internetten werkt enz. enz.
Maar als ik de computer uit zet, dan blijft het lampje op de HUB branden. Als ik de UTP kabel er uit trek dan gaat het lampje wel uit. Bij alle andere computers op het netwerk gaan de lampjes wel uit.
Ik heb een realtek netwerkkaartje en een 10 Mbit Target HUB (ik weet het, het is niks, maar toch voldoende voor hier).
Iemand een oplossing?

Verwijderd

Da is bij mij ook.
Gewoon niks van aantrekken. Laten zitten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 18:02 schreef Smetske het volgende:
Da is bij mij ook.
Gewoon niks van aantrekken. Laten zitten dus.
Maar wij gebruiken die lampjes hier in huis af en toe ook om te kijken of er iemand thuis is of niet. Kan dus lastig zijn. Ik weet wel dat het verder allemaal werkt, maar als ik dit kleine probleempje nog kan verhelpen, dan doe ik dat graag.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

zal wel een WOL (wake on lan) functie hebben oid.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 18:04 schreef cosmoOo het volgende:
zal wel een WOL (wake on lan) functie hebben oid.
Er zit niet zo'n kabeltje bij. Dus wel of geen WOL?
Op de doos staat: Videal, NT-FE100R3C, 10/100Mbps ethernet card.

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
Ik heb een 3com kaart en die heeft wel wake on lan en die doet 't ook.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Het is idd een feature, geen bug:)
Heeft met WOL te maken..
WOL hoeft per sé met een speciaal kabeltje te werken, als netwerkkaart en pc PCI 2.2 ondersteunen heb je geen kabeltje nodig.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 19:04 schreef FatalError het volgende:
Het is idd een feature, geen bug:)
Heeft met WOL te maken..
WOL hoeft per sé met een speciaal kabeltje te werken, als netwerkkaart en pc PCI 2.2 ondersteunen heb je geen kabeltje nodig.
Maar kan ik WOL uitschakelen? Ik heb gekeken bij m'n hardware profiles, maar ik zie het nergens staan.
Kan dit uitgezet worden?

• FatalError
Ik denk het niet, maar is het erg dan?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 19:43 schreef FatalError het volgende:
Ik denk het niet, maar is het erg dan?
Zoals ik al zei: niet echt, maar het kan wel eens makkelijk zijn om te zien of iemand thuis is. En ik zou graag dit kleinigheidje nog wegwerken. Ik kan het natuurlijk altijd proberen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

kijk eens in je bios, daar staat bij mij iig WOL geloof ik.

MechWarrior || Monsters Game

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
het is bijna zeker WOL en ook al schakel je dat uit blijft het lampje zover ik weet branden. maar als de lampjes op de hub NIET knipperen gaat er GEEN data overheen en dus zit die persoon niet te computeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 19:58 schreef Harrie666 het volgende:
het is bijna zeker WOL en ook al schakel je dat uit blijft het lampje zover ik weet branden. maar als de lampjes op de hub NIET knipperen gaat er GEEN data overheen en dus zit die persoon niet te computeren :)
Maar dan is hij wel thuis. Maar goed, ik heb gekeken in m'n BIOS. Daar staat iets van wake up event. Dat heb ik uit gezet, maar het lampje blijft branden.
Wat is eigenlijk de functie van WOL? Dan kan ik er misschien nog nuttig gebruik van maken.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op dinsdag 12 juni 2001 20:06 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Maar dan is hij wel thuis. Maar goed, ik heb gekeken in m'n BIOS. Daar staat iets van wake up event. Dat heb ik uit gezet, maar het lampje blijft branden.
Wat is eigenlijk de functie van WOL? Dan kan ik er misschien nog nuttig gebruik van maken.
Dat je via je server ofzo een computer kan laten opstarten.

ik heb het nooit gebruikt bij een PC maar heb een tijdje veel gewerkt met Wyse terminals en daar zit het standaard ook op.

je laat dan een aantal Terminals gewoon opstarten en dan kun je remote de firmware enzo Upgraden of instellingen veranderen en dat gaat lastig als ze UIT staan.

met een PC schijnt het ook zoiets te gaan maar dat heb ik nog nooit werkend gezien.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Op dinsdag 12 juni 2001 17:56 schreef Michiel_H het volgende:
10 Mbit Target HUB (ik weet het, het is niks, maar toch voldoende voor hier).
bedoel je target of 10 Mbit ??
want ik wil ook target spul gaan halen en dan wil ik wel knap spul

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Dit is volkomen normaal !!!!
Ik heb een ASUS CUSL2 moederbord en het lampje van de HUB blijft hierbij ook branden als de pc uitstaat. Alsook het lampje van mijn keyboard blijft branden (Num-Lock)
als je je pc opendoet zal je zien (in mijn geval althans) dat er een groen lampje inzit dat ook blijft branden, ook al staat de pc uit!
Is dus volkomen normaal !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Errormelding
  • Laatst online: 16-02 22:33
Als je het irritant vindt kan een overwegen je PC op een stekkerblok met schakelaar aan te sluiten...

is alles uit *D

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je target of 10 Mbit ??
want ik wil ook target spul gaan halen en dan wil ik wel knap spul
Ik bedoel allebei, 10 Mbit is tegenwoordig niet veel, maar Target is ook niet alles. Maar zoals ik zeg, bij mij voldoet het prima, maar als je echt goed spul wil hebben moet je het volgens mij niet kopen.
Dit is volkomen normaal !!!!
Ik heb een ASUS CUSL2 moederbord en het lampje van de HUB blijft hierbij ook branden als de pc uitstaat. Alsook het lampje van mijn keyboard blijft branden (Num-Lock)
als je je pc opendoet zal je zien (in mijn geval althans) dat er een groen lampje inzit dat ook blijft branden, ook al staat de pc uit!
Is dus volkomen normaal !
Dit is absoluut niet volkomen normaal! |:( Er hangen hier 5 computers aan het netwerk en deze (de nieuwe dus) is de eerste die het doet. Verder heb ik verschillende netwerken zien werken (nee, niet op LAN's, ben geen LAN'ner) en daar is me dit ook nog nooit opgevallen. Dus post nou alleen een reply als je er ook verstand van hebt.
Als je het irritant vindt kan een overwegen je PC op een stekkerblok met schakelaar aan te sluiten...
is alles uit
Maar dan kan niemand in huis meer internetten (studentenhuis) en de HUB staat niet op mijn kamer.
In ieder geval bedankt, ik laat het zo maar zitten. Ik weet nu in ieder geval dat het een feature is en geen bug. Bedankt FatalError.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
<>
Ik bedoel allebei, 10 Mbit is tegenwoordig niet veel, maar Target is ook niet alles. Maar zoals ik zeg, bij mij voldoet het prima, maar als je echt goed spul wil hebben moet je het volgens mij niet kopen.
<>

wat is dan wel een knap 100mbit hub/switch 8 poorts voor een arme student???

dus geen maga 3com switch

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 22:27 schreef x-force het volgende:
<>
<>

wat is dan wel een knap 100mbit hub/switch 8 poorts voor een arme student???

dus geen maga 3com switch
Bij Gistron.com schijnen ze een leuke te hebben. 159 piek voor een 10/100 Mbit Switch. Werkt goed zeggen ze.
Zoek hier maar eens op gistron en switch. Is een keer een topic over geweest, maar ik ben bang dat die weg is na de crash van 30 mei.

edit:

Ik zie dat je daar al info over hebt gevraagd. En het topic is inderdaad weg.

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op dinsdag 12 juni 2001 22:14 schreef Michiel_H het volgende:
Dit is absoluut niet volkomen normaal! |:( Er hangen hier 5 computers aan het netwerk en deze (de nieuwe dus) is de eerste die het doet. Verder heb ik verschillende netwerken zien werken (nee, niet op LAN's, ben geen LAN'ner) en daar is me dit ook nog nooit opgevallen. Dus post nou alleen een reply als je er ook verstand van hebt.
Ik heb er verstand van, en ik zeg je dat dit WEL normaal is. Staat trouwens in het boekje van mijn moederbord !
Waarom leer jij eerst niet beleefd antwoorden, en leer dan zelf maar wat bij. Dan zul je zien dat dit bij sommige moederborden WEL normaal te noemen valt.
Wij proberen je enkel maar te helpen enzo, dus val ons dan niet lastig als je het toch beter weet.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 23:05 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Ik heb er verstand van, en ik zeg je dat dit WEL normaal is. Staat trouwens in het boekje van mijn moederbord !
Waarom leer jij eerst niet beleefd antwoorden, en leer dan zelf maar wat bij. Dan zul je zien dat dit bij sommige moederborden WEL normaal te noemen valt.
Wij proberen je enkel maar te helpen enzo, dus val ons dan niet lastig als je het toch beter weet.
Jouw antwoord was ook niet al te vriendelijk. En als je de andere antwoorden leest dan blijkt dat het een WOL feature is. En dat is absoluut niet standaard. En zoals ik al zei: Ik heb meerdere netwerken gezien en nergens gebeurde dit zo. Dus als jij nou eens wat meer rond kijkt en dan pas antwoord geeft.

Verwijderd

het moraal van het verhaal is dat als je pc uit is, er nog steeds stroom op je mamaplank staat, met als gevolg dat de netwerkkaart gewoon "aanstaat", op de achterkant van je netwerkkaart branden ook lampjes, dit klopt dus gewoon!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op woensdag 13 juni 2001 08:23 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Jouw antwoord was ook niet al te vriendelijk. En als je de andere antwoorden leest dan blijkt dat het een WOL feature is. En dat is absoluut niet standaard. En zoals ik al zei: Ik heb meerdere netwerken gezien en nergens gebeurde dit zo. Dus als jij nou eens wat meer rond kijkt en dan pas antwoord geeft.
Ik voel een flamewar aankomen >:)

Maar goed... Ik ben het ook met Skeletonman mee eens dat het geen WOL is doe er voor zorgt dat je lampje blijft branden. Het is gewoon een instelleing op je netwerkkaart zelf die er voor zorgt dat hij aan blijft. Dit wordt namelijk in de grote netwerken gebruikt om te kijken of een pc is aangesloten.
Je kan bij netwerkbeheer bij de instellingen van je netwerkkaart kijken (als je tenminste de drivers van de fabrikant zelf hebt geinstalleerd, en niet de drivers van windhoos). Daar zit dan meestal wel een functie om het uit te schakelen.
Wat ook kan is dat er op de driver diskette of cd een tooltje is meegeleverd om nog wat instellingen op je kaart te wijziggen. Kijk daar eerst eens naar.

Enneuh... Als je het berichtje van Skeletonman al 'beledigend' vondt...
dan zal je de mijne het ook vast wel vinden...
Maar goed. Vind er maar van wat je er van wilt vinden. Maakt mij niets uit. We proberen je alleen maar te helpen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 08:46 schreef E-Vix het volgende:

[..]

Ik voel een flamewar aankomen >:)

Maar goed... Ik ben het ook met Skeletonman mee eens dat het geen WOL is doe er voor zorgt dat je lampje blijft branden. Het is gewoon een instelleing op je netwerkkaart zelf die er voor zorgt dat hij aan blijft. Dit wordt namelijk in de grote netwerken gebruikt om te kijken of een pc is aangesloten.
Je kan bij netwerkbeheer bij de instellingen van je netwerkkaart kijken (als je tenminste de drivers van de fabrikant zelf hebt geinstalleerd, en niet de drivers van windhoos). Daar zit dan meestal wel een functie om het uit te schakelen.
Wat ook kan is dat er op de driver diskette of cd een tooltje is meegeleverd om nog wat instellingen op je kaart te wijziggen. Kijk daar eerst eens naar.

Enneuh... Als je het berichtje van Skeletonman al 'beledigend' vondt...
dan zal je de mijne het ook vast wel vinden...
Maar goed. Vind er maar van wat je er van wilt vinden. Maakt mij niets uit. We proberen je alleen maar te helpen.
Aan jouw bericht heb ik tenminste iets. Skeletonman roept alleen maar dat het normaal is. En zegt verder niet waarom dat dit normaal is (terwijl het dat niet is) en of je er iets aan kunt doen. Aan jou heb ik tenminste wat.

Verwijderd

Om van WOL gebruik te kunnen maken moet de NIC ook werken wanneer de pc verder uit staat, en dat is wat je meemaakt.

Wanneer je mobo WOL ondersteund, dan zal er spanning op de NIC blijven staan. Het is verder aan de NIC of WOL inderdaad werkt die moet het (volgens mij?) ook ondersteunen, met of zonder extra snoertje, dat verschilt blijkbaar.

Niks van aantrekken dus (ik zie het probleem ook niet).

• Errormelding
test dan dat WOL door je PC te pingen, dan zou die aan moeten springen.

Volgens mij moet er voor WOL een touwtje naar je moederboard gespannen worden

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Dude,

Als je netwerk lampske blijft branden wil dit zoizo al zeggen dat er nog stroom op staat. Dat heb je, bij nieuwe computers (andere computers in netwerk dus niet zo nieuw ?) ook is het zo als je chipset schitzu van je netwerk kaart zoals eerder gezegd Wake On Lan ondersteunt er (net als bij je toetsenbord) een lampje blijft branden. Zo .. that's it (je hebt dus wel een goede netwerk-kaart gekocht ;-))

Liefjes,

Joep Gommers
(onder een andere naam, d0h)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 18:04 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Maar wij gebruiken die lampjes hier in huis af en toe ook om te kijken of er iemand thuis is of niet. Kan dus lastig zijn. Ik weet wel dat het verder allemaal werkt, maar als ik dit kleine probleempje nog kan verhelpen, dan doe ik dat graag.
Daar maak je toch een leuk scripje voor, ping om de 5 minuten ofzo en check of je respons krijgt, zoniet staat die PC uit.
Beeld dit af via een webserver en je hebt een mooi overzicht van alle PCs die aan of uitstaan.

Verwijderd

Dat lampje blijft branden omdat je voeding spanning houd op je mobo voor bijvoorbeeld de WOL (WakeupOnLan) hierdoor staat er dus verbinding met de netwerkkaart die een lampje laat branden op de netwerkkaart, en de hub, want die ziet gewoon verbinding. Als je het lampje echt uit wil hebben, moet je de stroom van het systeem afschakelen. hiermee disable je de wakeup events, maar het lampje gaat na een 2 a 3 seconden uit. Dit kan je heel makkelijk doen door een stekkerblok met schakelaar. Na het uitzetten van je systeem ff de schakelaar overhalen, en klaar is kees.

• Errormelding
Op woensdag 13 juni 2001 10:10 schreef Wingman25 het volgende:
Dat lampje blijft branden omdat je voeding spanning houd op je mobo voor bijvoorbeeld de WOL (WakeupOnLan) hierdoor staat er dus verbinding met de netwerkkaart die een lampje laat branden op de netwerkkaart, en de hub, want die ziet gewoon verbinding. Als je het lampje echt uit wil hebben, moet je de stroom van het systeem afschakelen. hiermee disable je de wakeup events, maar het lampje gaat na een 2 a 3 seconden uit. Dit kan je heel makkelijk doen door een stekkerblok met schakelaar. Na het uitzetten van je systeem ff de schakelaar overhalen, en klaar is kees.
dat zei ik ook al... |:(

Verwijderd

Even ter info. Als een pc "uit" staat en de stekker zit nog in het stopcontact dan gebruikt een ATX machine ( bij mijn weten ALLE ATX'sen) nog 2 watt stroom van het net. Bij oudere AT machines schakel je de netkabel uit, deze is danook doorgelust naar de aan/uit knop en er kunnen dus ook geen lampjes meer aan blijven.
Dus ookal heb je wel of niet een NIC er in een ATX machine blijft altijd power leveren aan je mamaplankje.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Stukje over het gebruik van WOL (wat dit aanblijven van het linkledje idd is) staat in de FAQ.

Keyboard lampje aanblijven heeft te maken met het feit dat je dan "Wake-on-keyboard" hebt aanstaan in je bios. heeft dus helemaal nix met WOL te maken.

De enige overeenkomst tussen link-lampje en keyboard lampje is dat het allebei op de recentere PC's zit. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 10:08 schreef a_casema_user_at_work het volgende:

[..]

Daar maak je toch een leuk scripje voor, ping om de 5 minuten ofzo en check of je respons krijgt, zoniet staat die PC uit.
Beeld dit af via een webserver en je hebt een mooi overzicht van alle PCs die aan of uitstaan.
Weet je misschien waar ik hier een voorbeeldje van zou kunnen vinden? En moet zo'n script dan op je eigen server in je netwerk gedraaid worden, of mag hij ook gewoon bij een hostingprovider draaien?

• FatalError
ping werkt niet omdat er geen OS is opgestart en dus geen tcp/ip stack draait.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

No13

/me was here

nog ff over die stekkerblok

als je toch alleen de stekker van de desbetreffende pc erin doet kan de rest toch fijn door pc'eren ;)

z'n lampje op de hub gaat dan uit hoor
Pagina: 1