• NielsTroch
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09-2024
hallo,

ik zou graag jullie mening eens horen voor dat ik een GPU koop!

Ik heb momenteel een gigabyte gtx 660Ti en zou een gtx 970 willen kopen. ik denk dat ik voor de asus strix versie ga.
ik weet wel wat over computers maar doe er zelf niet graag veel aan omdat het dure dingen zijn ;) maar ik heb nu de gtx 660ti en gebruik geforce experience om alles up-to-date te houden. als ik er een andere nvidia gpu insteek, moet ik dan iets in de bios, instellingen veranderen? Of is het gewoon in de case steken voeding erin en kijken voor updates op nvidia experience?

Ik speel en later ga ik vooral far cry 4, ac unity, battlefield en gta v spelen. zou deze kaart de 60fps halen op ultra?

Specs:
windows 8.1
intel core i7 3770
gigabyte gtx 660ti ( later gtx 970)
8GB ram
500GB ssd
2TB hdd
voeding: 600W
case: Corsair 650D

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welk merk voeding heb je? Al verbruikt een 970 weinig, toch even checken voor dr zekerheid!

Je hoeft verder weinig te doen. Ik zou gewoon de kaart omwisselen en daarna even de nvidia drivers helemaal uninstallen (tip: gebruik Driver Display Uninstaller, gratis programma) en installeer de drivers even helemaal schoon. Dit kan de prestaties ten goede komen.

Maar aangezien je van nvidia naar nvidia gaat is er verder weinig voor te vrezen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
Dat gaat prima werken, tenzij je een of andere vage el cheapo 600W voeding heb, maar met iets als Seasonic, Corsair en XFX zit je goed.

Voorderest, je hoeft de drivers niet eens te verwijderen denk ik, die gebruiken volgens mij allemaal dezelfde...

• NielsTroch
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09-2024
mijn voeding is een coolermaster.
Bedankt voor de snelle antwoorden :)