nieuwe computer blijft opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• avenfisher
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-01 18:17
Heb vandaag een computer in elkaar gezet , met deze onderdelenhttp://pcpartpicker.com/p/ZNXLbv

als ik hem nu aan probeer te zetten zullen de fans ongeveer 5-10 seconden gaan draaienen dan voor ongeveer 5 seconden uitvallen daarna begint hij weer opnieuw.
hierbij krijg ik geen video signaal en ook geen error geluiden
Heb nu het ram van slot verwisselt , geprobeert met maar 1 4gb stick ,de gpu er even uitgehaalt en alle kabels van de psu opnieuw aangesloten, ben nu zo'n beetje einde raad, zou iemand mischien weten wat er mis zou kunnen zijn?

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:36
Wat zijn je specificaties, zo kunnen we vrij weinig.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Pc uit kast halen, op dat foam leggen dat je bij je moederbord kreeg en opnieuw aansluiten.
Met of zonder graka.

• avenfisher
3L3ktr1k schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:50:
Wat zijn je specificaties, zo kunnen we vrij weinig.
Heb boven een pcpartpicker link staan , maar zal het ook wel even in tekst vorm neerzetten.

CPU: Intel Core i5-4690 3.5GHz Quad-Core Processor
Motherboard: Gigabyte GA-Z97X-SLI ATX LGA1150 Motherboard
Memory: Crucial Ballistix Tactical 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory
Storage: Crucial MX100 128GB 2.5" Solid State Drive ($69.99 @ Newegg)
Storage: Western Digital Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Video Card: MSI GeForce GTX 970 4GB Twin Frozr V Video Card
Case: Fractal Design Define R4 (Black Pearl) ATX Mid Tower Case
Power Supply: Cooler Master VSM 550W 80+ Gold Certified Semi-Modular ATX Power Supply
Optical Drive: Samsung SH-224DB/BEBE DVD/CD Writer
Operating System: Microsoft Windows 8 (OEM) (64-bit)

• thibautb
  • Laatst online: 15-07-2024
Blijf een op uit duwen en dan totdat het stopt dan laat je het los en duw je terug op aan en anders wordt er ergens kortsluiting op je mobo gemaakt waardoor hij dat blijft doen

• avenfisher
Thomg schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:50:
Pc uit kast halen, op dat foam leggen dat je bij je moederbord kreeg en opnieuw aansluiten.
Met of zonder graka.
Zojuist geprobeert , helaas nog steeds het zelfde resultaat.
Heb alleen de CPU en het ram op het mobo gehad.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

avenfisher schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:08:
[...]

Zojuist geprobeert , helaas nog steeds het zelfde resultaat.
Heb alleen de CPU en het ram op het mobo gehad.
Bios resetten en RAM reseaten.

• avenfisher
Thomg schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:13:
[...]

Bios resetten en RAM reseaten.
Heb al geprobeerd om het ram in de andere slots te plaatsen en ook geprobeert met elk 4gb stick apart. zelfde resultaat.

en heeft het wel met het BIOS te maken? het lijkt in ieder geval dat de pc nooit ver genoeg komt om tot de bios te komen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Probeer eens een andere voeding. Desnoods een wat oudere (die GTX970 even niet inbouwen, en ook zo min mogelijk randapparaten/drives aansluiten).
Gloedje nieuwe voedingen kunnen ook DOA zijn (en dat ventilators draaien zegt niks, een ventilator is immers een 'dom' ding, of die nu op 5V of 12V draait maakt em niks uit, maar CPU en GPU zijn veel gevoeliger voor foute voltages en doen niks* als de power niet stabiel is).

* niks = ze werken niet stabiel en kunnen dan geen gegevens verwerken waardoor de POST (Power On Self Test aka 'BIOS scherm') niet doorlopen word, en je krijgt dan dus geen beeld en ook geen beep/fout codes.

• avenfisher
Nemesizz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:09:
Probeer eens een andere voeding. Desnoods een wat oudere (die GTX970 even niet inbouwen, en ook zo min mogelijk randapparaten/drives aansluiten).
Gloedje nieuwe voedingen kunnen ook DOA zijn (en dat ventilators draaien zegt niks, een ventilator is immers een 'dom' ding, of die nu op 5V of 12V draait maakt em niks uit, maar CPU en GPU zijn veel gevoeliger voor foute voltages en doen niks* als de power niet stabiel is).

* niks = ze werken niet stabiel en kunnen dan geen gegevens verwerken waardoor de POST (Power On Self Test aka 'BIOS scherm') niet doorlopen word, en je krijgt dan dus geen beeld en ook geen beep/fout codes.
Ben bang dat ik geen andere voeding heb liggen hier , mischien een uit een oude prebuilt van 10 jaar geleden maar weet niet of dit zo slim is om hierop aan te sluiten?

Anders zal ik het morgen wel proberen , heb mezelf er vandaag al lang genoeg mee gefrustreerd ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Een voeding van 10 jaar oud is waarschijnlijk té oud (en 'versleten' , kan waarschijnlijk z'n aangegeven power niet meer leveren).

• avenfisher
Nemesizz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:34:
Een voeding van 10 jaar oud is waarschijnlijk té oud (en 'versleten' , kan waarschijnlijk z'n aangegeven power niet meer leveren).
Dan maar de voeding terugsturen?
Zat er ook aan te denken of het niet het mobo kan zijn , mischien kijken of ik die ook niet gelijk mee kan sturen?

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Misschien domme opmerking, maar aangezien het een nieuw systeem is, heb je alle kabels correct aangesloten (incl. de extra power voor de CPU?) Je zou zeker niet de eerste zijn. (dat zou ik dan zijn geweest ;) )

Si vis pacem, para bellum

• avenfisher
Mohy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:44:
Misschien domme opmerking, maar aangezien het een nieuw systeem is, heb je alle kabels correct aangesloten (incl. de extra power voor de CPU?) Je zou zeker niet de eerste zijn. (dat zou ik dan zijn geweest ;) )
Heb alle kabels nagelopen ja, extra power voor de cpu is toch de 2x4 pin links boven op het mobo?

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Yep, die inderdaad.

Si vis pacem, para bellum

• thibautb
  • Laatst online: 15-07-2024
Probeer eens cmos reset? Dat heeft ooit mij eens geholpen en ja probeer eens zo min mogelijk rand apparatuur aan te sluiten en ook geen gpu, alleen 1 ddr3 reepje en steek...

• avenfisher
thibautb schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:46:
Probeer eens cmos reset? Dat heeft ooit mij eens geholpen en ja probeer eens zo min mogelijk rand apparatuur aan te sluiten en ook geen gpu, alleen 1 ddr3 reepje en steek...
Heb een cmos geprobeerd door de batterij op het mobo eruit te halen , helaas nog steeds geen verbetering.
Pagina: 1