Omdat mijn vorige PC niet aan mijn wensen meer voldeed ben ik toe aan een nieuwe PC. Momenteel werk ik op mijn hele oude PC die al tegen de 8/9de jaar aanloopt maar eigenlijk nog prima met de tijd mee kan
Echter wordt het steeds lastiger om nieuwe games te kunnen spelen.
Gezien ik ruimte heb voor 700/800 euro zou ik wel zo lang mogelijk mee willen met een PC.
Ik heb de afgelopen week veel rond gekeken naar een systeem, ook veel ingelezen en ook veel geleerd. Ik wou eerst voor een I7 gaan maar dat is nu letter van de baan omdat het weinig meerwaarde heeft met gamen.
Waar ik wel tegenaan loop is met het moederbord. Er zijn zoveel moederborden dat ik het momenteel even niet meer weet.
De kast laat ik aan jullie over
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag voorbereid zijn op GTA V, de game die ik voornamelijk ga spelen. Ook BF staat op het lijstje, minecraft speel ik momenteel. Voor de rest doe ik veel aan video editing. Aantal frames p/s maakt me niet veel uit, of het nou 200 is of 60.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 700 en 800 euro.
Ik ben van plan om het systeem zelf in elkaar te zetten.
Toetsenbord en muis zijn aanwezig net als geluidsapparatuur. 2x HDD van elk 500GB, meer dan zat voor mij, En waterkoeler die ik graag wil meenemen: pricewatch: Cooler Master Seidon 120V
Ik let vooral veel op moederborden waar deze waterkoeler op past, het oude moederbord Asus Maximus II Gene paste niet helemaal lekker door die busjes die vlak bij de CPU stonden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast: Mooi en stil, hoewel het komt niet op 0.0dbz aan
.
Moederbord: Zoals ik al zei let ik erg op wat en rond om de CPU staat ivb met de waterkoeler die mogelijk niet goed past.
CPU: De gekozen CPU lijkt me meer dan genoeg voor de komende tijd
GPU: De gekozen GPU kwam ik veel tegen in andere lijsten dus lijkt me voldoende
Geheugen: 8gb meer dan zat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zo wie zo intel! Gewoon omdat het beter is! Voor de rest maakt het me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet echt veel wensen, mooi en redelijk stil. Wel is het zo dat de behuizing natuurlijk van een inkijk wordt voorzien en dus de kabels op een nette manier wil weg werken.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om te gaan overklokken.
Zoals ik zei: De kast mogen jullie voor me uitzoeken en ik kijk wel of ik het mooi vind. Kasten uitzoeken is een ramp voor mij
Hopelijk heb ik een beetje genoeg info gegeven
Gezien ik ruimte heb voor 700/800 euro zou ik wel zo lang mogelijk mee willen met een PC.
Ik heb de afgelopen week veel rond gekeken naar een systeem, ook veel ingelezen en ook veel geleerd. Ik wou eerst voor een I7 gaan maar dat is nu letter van de baan omdat het weinig meerwaarde heeft met gamen.
Waar ik wel tegenaan loop is met het moederbord. Er zijn zoveel moederborden dat ik het momenteel even niet meer weet.
De kast laat ik aan jullie over
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag voorbereid zijn op GTA V, de game die ik voornamelijk ga spelen. Ook BF staat op het lijstje, minecraft speel ik momenteel. Voor de rest doe ik veel aan video editing. Aantal frames p/s maakt me niet veel uit, of het nou 200 is of 60.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 700 en 800 euro.
Ik ben van plan om het systeem zelf in elkaar te zetten.
Toetsenbord en muis zijn aanwezig net als geluidsapparatuur. 2x HDD van elk 500GB, meer dan zat voor mij, En waterkoeler die ik graag wil meenemen: pricewatch: Cooler Master Seidon 120V
Ik let vooral veel op moederborden waar deze waterkoeler op past, het oude moederbord Asus Maximus II Gene paste niet helemaal lekker door die busjes die vlak bij de CPU stonden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast: Mooi en stil, hoewel het komt niet op 0.0dbz aan
Moederbord: Zoals ik al zei let ik erg op wat en rond om de CPU staat ivb met de waterkoeler die mogelijk niet goed past.
CPU: De gekozen CPU lijkt me meer dan genoeg voor de komende tijd
GPU: De gekozen GPU kwam ik veel tegen in andere lijsten dus lijkt me voldoende
Geheugen: 8gb meer dan zat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zo wie zo intel! Gewoon omdat het beter is! Voor de rest maakt het me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet echt veel wensen, mooi en redelijk stil. Wel is het zo dat de behuizing natuurlijk van een inkijk wordt voorzien en dus de kabels op een nette manier wil weg werken.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om te gaan overklokken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 211,85 | € 211,85 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-UD5H | € 157,- | € 157,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair CX600M | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,30 | |
Zoals ik zei: De kast mogen jullie voor me uitzoeken en ik kijk wel of ik het mooi vind. Kasten uitzoeken is een ramp voor mij
Hopelijk heb ik een beetje genoeg info gegeven
[ Voor 30% gewijzigd door SpeedyGJ op 11-10-2014 18:40 ]