Moet ik een nieuwe monitor kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07-2025

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik zoek een?
Een nieuwe monitor.

Wat is je budget?
Ik wil tot ongeveer €200,- uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Full HD. Iets meer is oké maar niet te veel want dat kan mijn videokaart misschien niet meer aan bij games op max settings.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb dus al een monitor die het prima doet, maar het heeft een VGA aansluiting. Hierdoor moet ik een VGA>DVI adapter gebruiken om mijn monitor aan te sluiten aan mijn videokaart. Ik heb van velen gehoord dat ik door deze VGA aansluiting veel kwaliteit kwijtraak. Ik heb het verschil nooit zelf kunnen zien, dus ik hoor graag ook jullie mening hierover.

Ik heb al wat gezocht in de Pricewatch en ik heb deze monitors gevonden:

ProductPrijs
Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 232,93
Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95
Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 145,50

Ik vraag me af waarom de ene Dell duurder is dan de andere. Komt dat omdat de duurdere monitor minder verbruikt? En wat vinden jullie van de Iiyama monitor? €145,- voor een 24" scherm? Verdacht goedkoop.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

EDIT: Ik heb even op het internet gezocht naar de specificaties van mijn huidige monitor en ik heb ze gevonden: http://www.iolair.fr/catalogue/M2AABW.pdf

EDIT: Deze twee monitors zijn ook niet slecht:

ProductPrijs
Dell P2314H€ 160,09
Samsung S24D590PL Zwart€ 173,68

[ Voor 16% gewijzigd door Zarif op 11-10-2014 18:47 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je eerst genoemde Dell heeft een wide screen resolutie, 1920 x 1200 tegenover de 1920 x 1080 van de andere Dell.

Persoonlijk vind ik dit een erg goede koop: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

24" Full HD, 75Hz, 4 MS, goed paneel. Nadeel? Niet in hoogte verstelbaar.

Ga vooral na waar je prioriteiten liggen. Kleurweergave? Design? Refreshrate? Reactietijd? Aansluitmogelijkheden? Verstelbaarheid? Zoek een monitor met jouw specifieke eisen voor een leuk bedrag :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07-2025

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Bedankt voor je reactie stin00. De hoge refreshrate and lage reactietijd is inderdaad handig bij het gamen. Het is dus alleen goedkoper omdat het een Iiyama is en niet zo mooi uitziet?

Ik heb echter al een werkend monitor. Is het waard om deze monitor weg te doen en een €150+ monitor te kopen? Ik weet het zelf niet, omdat ik altijd met deze monitor heb gewerkt. Ik weet het verschil dus niet. Specificaties van mijn huidige monitor staan in de eerste EDIT van mijn topic.

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart Zelf en ik kom van een Fujitsu Siemens 19" 4:3 af en ik vind het een prima koop.
Twijfelde eerst ook hoor want ja, Iiyama.... Alleen dat in hoogte verstelbaar is wat miner, maar ach.

De kijkhoek is prima, verbruik is te verwaarlozen daar mijn vorige 25-26W verbruikte dus geen verschil.
Zie even niet wat voor soort scherm je nu hebt, maar A-MVA is, voor mij, zoveel prettiger kijken dan TN.
De speakers gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita