Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU: Corsair CS750M vreemd "krekel" geluid..

Pagina: 1
Acties:

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Hoi mede tweakers,

Sinds kort heb ik een gloed nieuw pctje in elkaar gezet hier was ik erg tevreden over, Tot gisteren dan.. Ik was bezig alle kabels wat netter weg te werken en hierbij hoorde ook de psu unit omdraaien. Deze stond eerst met de fan naar boven (in de case) en nu heb ik hem omgedraaid zodat hij lucht van onder de case kan pakken.

Helaas tot mijn verbazing is die nu vage geluiden aan het maken. Bijna constant. Het gaat hierbij om krekelachtige geluiden. Echt een soort chilp. Als ik een tik op de kast of voeding geef stopt het even. Ik vermoed dat het om de fan van de unit gaat.

Wat zijn jullie ervaringen, wellicht met andere psu units.. Wat zou ik het best kunnen doen want het is gewoon erg storend en het zou niet moeten. Terug sturen is niet echt een optie omdat ik dan zonder pc zit ;w Kan het verder kwaad? Ik heb ook de optie om de fan er uit te halen en er een andere in te stoppen al is de gerantie er dan sowieso geweest..

Ik ben benieuwd wat jullie vinden, alvast bedankt voor de hulp!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tja het is een budget voeding met budget fan, dan is de kans een stuk groter op zoiets. Met een goede voeding met goede fan is er sowieso veel minder kans op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CristianSchriev
-The_Mask- schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:28:
Tja het is een budget voeding met budget fan, dan is de kans een stuk groter op zoiets. Met een goede voeding met goede fan is er sowieso veel minder kans op.
Sorry maar wat een nutteloze reactie.. Je mag voor een nieuw artikel verwachten dat het allemaal correct werkt. Of het nou 10, 100 of 500 euro kost dat maakt geen zak uit.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 19:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het artikel werkt ook wel naar behoren, maar het is een aspect van een bepaald type ventilator (/lagers van de ventilator). Mocht het zo hinderlijk zijn dan kan je de voeding uiteraard ook gewoon weer omdraaien. Het is maar de vraag of je het verschil in temperaturen zal opmerken.

• CristianSchriev
Bolletje schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:42:
Het artikel werkt ook wel naar behoren, maar het is een aspect van een bepaald type ventilator (/lagers van de ventilator). Mocht het zo hinderlijk zijn dan kan je de voeding uiteraard ook gewoon weer omdraaien. Het is maar de vraag of je het verschil in temperaturen zal opmerken.
Ik heb dit ook vanmiddag gedaan, het geluid was er eerst nog wel maar nu lijkt het weg te zijn. En mocht het zo blijven is het allemaal wel prima. Mocht het erger worden zit er niks anders op dan een rma aanmaken denk ik.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 19:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
CristianSchriev schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:46:
[...]

Ik heb dit ook vanmiddag gedaan, het geluid was er eerst nog wel maar nu lijkt het weg te zijn. En mocht het zo blijven is het allemaal wel prima. Mocht het erger worden zit er niks anders op dan een rma aanmaken denk ik.
Een rma gaat uit van een defect; grote kans dat die in dit geval niet aanwezig is omdat het een kenmerk is van de ventilator. De ventilator doet verder we z'n werk. Mocht je het artikel via een webshop gekocht hebben dan kan je beter gebruik maken van de wet koop op afstand aangezien het product niet aan je verwachtingen (e.g. stil) voldoet.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CristianSchriev schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:38:
[...]

Sorry maar wat een nutteloze reactie.. Je mag voor een nieuw artikel verwachten dat het allemaal correct werkt. Of het nou 10, 100 of 500 euro kost dat maakt geen zak uit.
Het product werkt correct, maar een goedkope lager zoals de sleeve bearing in jouw voeding is gewoon een minder product welke geen hele lange levensduur heeft en een veel grotere kans heeft op bijgeluiden of vroegtijdig falen. Moet je niet boos op mij worden als jij zo'n product koopt. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CristianSchriev
@Bolletje ik ga dat in de gaten houden. Mocht het product idd klote blijven. En The_Mask wat is volgens jou dan geen goedkoop product dat niet van zulke vroegtijdige falen heeft na 1 maand gebruik :') Mijn vorige voeding was misschien de helft van deze en heeft het gewoon netjes 5 jaar lang gedaan namelijk.
Pagina: 1