Beste Tweakers.
Ik ga voor een maat van me een pc bouwen, en wil voor de zekerheid even checken of ik niets over het hoofd heb gezien / of het ietwat goedkoper kan en dergelijke
Hij zal de pc voornamelijk gebruiken voor muziek luisteren en zo nu en dan een game spelen (Denk aan SimCity en Bioshock Infinite). De pc zal op zijn kamer staan, dus zal zeker idle / tijdens muziek luisteren stil moeten zijn.
Nu heb ik 2 systemen samengesteld, maar denk dat de duurdere variant misschien ietwat overkill is(?).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat voornamenlijk muziek luisteren, office gerelateerde zaken en zo af en toe gamen (denk dus aan Bioshock Inifinite en Simcity).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 500 - 800 euro. De pc moet zeker weer een jaar of 5 - 7 meegaan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD Drive, HDD met muziek etcetera.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie builds hieronder. Ik zat te denken aan een (krachtige) i3 of i5 voor de spelletjes, goede (stille) processorkoeler en stille kast. Verder heb ik een SSD er in gestopt voor snelheids gerelateerde zaken.
Windows 7 heeft hij op dit moment maar windows 8 zal op de computer geinstalleerd moeten worden. vandaar dat die ook in de lijstjes staat. Voeding wil ik zeer betrouwbaar hebben en (semi) modulair is gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Wel A-Merken uiteraard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is niet heel erg van belang. Geluid wel!
Ga je overklokken?
Nee. Hij zal niet gaan overklokken
Build 1. Overkill?
Build 2. minder overkill?
De voeding in build 2 is 520 watt, wat misschien een beetje veel is voor deze build. Andere suggesties?
Alvast hartelijk bedankt voor de suggesties!
Ik ga voor een maat van me een pc bouwen, en wil voor de zekerheid even checken of ik niets over het hoofd heb gezien / of het ietwat goedkoper kan en dergelijke
Hij zal de pc voornamelijk gebruiken voor muziek luisteren en zo nu en dan een game spelen (Denk aan SimCity en Bioshock Infinite). De pc zal op zijn kamer staan, dus zal zeker idle / tijdens muziek luisteren stil moeten zijn.
Nu heb ik 2 systemen samengesteld, maar denk dat de duurdere variant misschien ietwat overkill is(?).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat voornamenlijk muziek luisteren, office gerelateerde zaken en zo af en toe gamen (denk dus aan Bioshock Inifinite en Simcity).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 500 - 800 euro. De pc moet zeker weer een jaar of 5 - 7 meegaan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD Drive, HDD met muziek etcetera.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie builds hieronder. Ik zat te denken aan een (krachtige) i3 of i5 voor de spelletjes, goede (stille) processorkoeler en stille kast. Verder heb ik een SSD er in gestopt voor snelheids gerelateerde zaken.
Windows 7 heeft hij op dit moment maar windows 8 zal op de computer geinstalleerd moeten worden. vandaar dat die ook in de lijstjes staat. Voeding wil ik zeer betrouwbaar hebben en (semi) modulair is gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Wel A-Merken uiteraard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is niet heel erg van belang. Geluid wel!
Ga je overklokken?
Nee. Hij zal niet gaan overklokken
Build 1. Overkill?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,90 | € 158,90 |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Lite Retail) | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,75 | € 59,75 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,95 | € 109,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 765,35 | |
Build 2. minder overkill?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 97,- | € 97,- |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Asus R7260X-DC2OC-2GD5 | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,40 | € 22,40 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,75 | € 59,75 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,95 | € 109,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 623,50 | |
De voeding in build 2 is 520 watt, wat misschien een beetje veel is voor deze build. Andere suggesties?
Alvast hartelijk bedankt voor de suggesties!