Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook (voor studie)

Pagina: 1
Acties:

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Na mijn oude desktop is het wel tijd voor iets nieuws. Nu ik toch ben begonnen met mijn studie dacht ik dat een laptop mij veel beter zou passen. Ik ben opzoek naar een laptop, voor mijn studie (natuurlijk).

Wat ga je met je laptop doen?
Wat ik met mijn laptop wil/ga doen.
  • office
  • surfen/mailen
  • video/films
  • lichte photoshop (als hobby)
  • catia/autocad draaien
Wat is je budget?
Mijn budget, is niet echt bekend en staat ook niet echt vast. maar denk dat ik wel wat meer dan €1000 heb om uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga het meenemen naar school (als het nodig is, dus niet elke dag), naar vrienden soms als het nodig is (of als ik ga leren) en ik ga 2 a 3 keer per jaar op vakantie met de auto of vliegtuig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb best veel gekeken en ik kwam uiteindelijk uit op een Asus Zenbook, ik weet nog niet welke serie, daar twijfel ik nog aan, omdat:
  • UX301: goed, maar geen optie voor dedicated GPU, dus twijfel of het sterk genoeg is om catia en autocad te draaien (vooral catia).
  • UX302: Heeft een nvidia 7xxm GPU, dus van vorige generatie.
  • UX303: Heeft een nvidia 8xxm GPU lijkt mij goed, maar alleen beschikbaar met 4GB RAM is dat wel genoeg en is die GPU niet overkill?
Een ander vraag dat ik had en niet kon vinden op het internet is dat deze generatie Asus Zenbook in november 1jaar oud is, dus is de volgende generatie al bijna uit?

Als jullie andere merken aanraden, dan kijk ik er wel natuurlijk naar heb niet echte merk voorkeur, heb wel slechte verhalen gehoord over sommige merken.